Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

mandie skrev 2014-01-28 23:25:55 följande:
    Semestrar i Sälen och det blir en hel massa skidåkning! Älskar att åka utför och njuter såå av dagarna i backen. Men visst det blir ju rätt mycket gott att äta också ;)
    Jag brukar bara åka uppför när jag är i fjällen. Bättre träning...
  • Scratchy

Vill bara skryta om att jag igår kväll gjorde marklyft med 40 kilo, och står upp idag. Det är inte många män som skryter om en sådan sak, men med tanke på mina skador så är jag grymt stolt att ha kommit så här långt utan smärta.

Hur går det för er nya i tråden?

• Scratchy
    MissKaos skrev 2014-02-12 17:14:04 följande:
    Mark är alltid en vinnare. Kör det och bli stark! Min favorit dom ni kanske minns.. fick ju ge mog sista tiden av graviditeten.
    Ja, och egentligen skulle jag kunna köra det dubbla. Bara en liten fjollig muskel i ländryggen som förstör allt.
  • Scratchy
    k girl skrev 2014-02-13 15:27:17 följande:

Tack för tipset! Ensidiga övningar?
    Har bokat tid hos sjukgymnast. Tyvärr inte hos sjukgymnasten som är bodybuilder, jag hade hoppats på det.
    Testa IYT-övningar också, så att du får stabiliteten i övre ryggen. Det kan hjälpa lite granna, men som sagt, unilaterala övningar och ett snack med sjukgymnast borde göra susen.
  • Scratchy

Hur har ni det i tråden? Har inte varit här på ett tag.

Jag undrar hur ni tänker om stabiliserande core-träning varje dag. Jag har lagt viktlyftandet på hyllan lite granna det senaste och deffar lite. Men vill inte få tillbaka ryggproblemen. Så jag kör goblin squats (väldigt lite vikt) och plankan och lite sånt. Kan man köra det varje dag, eller borde man inte?

• Scratchy
    Wilowa skrev 2014-03-17 20:45:57 följande:
    Beror inte det mycket på hur mycket man belastar i övningen? När man rehabtränar så kan man ju ibland få göra en övning flera gånger varje dag.
    Jo. Jag belastar lite. Jag tänker mer om man kan träna stabiliserande muskler oftare än andra. Det var så jag menade. Typ.
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2014-03-17 20:54:56 följande:
    ...och jag menade att det borde man eftersom det är så man rehabar många gånger. Det är ju ofta stabiliserande muskler som tränas vid rehab. Huvudsaken är att man inte belastar så mycket varje gång i så fall.
    Man måste räkna med att jag är trögfattad också. :-P
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2014-03-19 14:02:19 följande:
    Jag kör plankor 6d/vecka. Det går bea mao!
    Vem eller vad är bea mao?
  • Scratchy
    Maria1982 skrev 2014-03-22 16:23:26 följande:
    Jag har gått ner 1,5 kg... Men cm har det försvunnit mer av!
    Ser ut som att hållningen har blivit mycket starkare också.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!