Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2014-01-20 12:32:15 följande:
    Lunginflammation blev resultatet för mig. Inte lika illa men inte bra heller!
    Då får du göra det ordentligt nästa gång.
  • Scratchy
    Sissel skrev 2014-01-20 14:52:08 följande:
    Jag hoppar gärna på här :)

Jag har aldrig tränat i mitt liv, mer än på gympalektionerna i skolan (som jag helst spelade sjuk under). Men nu vill jag bli hälsosam och få lite muskler! Vet inte vad min styrka ligger på just nu, och vet egentligen inte hur jag bör lägga upp träningen. Jag såg ut några styrkeövningar förut som lät bra, men när jag kollar ovan så kanske det är bättre att följa ett program, som t.ex. Jillian Michaels 30 day shred som nämndes. Men hur ofta gör man det? Man behöver väl någon vilodag i veckan iaf?

Jag är mitt uppe i universitetsstudier och har mycket att göra, men jag tycker att jag borde ha tid med träning :)
    Välkommen du också!

Kom ihåg att vila ibland. Det är vilan som skiljer mellan att kunna träna länge och nå sina mål, och att träna som en galning i några veckor och sedan ligga hemma i soffan med muskelinflammationer och tröstchoklad. Många som  hänger här i tråden brukar träna mycket oftare, men det är för att vi tränat länge så kroppen är van.

Träning är bra när man pluggar. Det behöver inte ta så lång tid, och när man blir friskare så pluggar man effektivare.
    Sissel skrev 2014-01-20 15:11:38 följande:
    Just nu är jag för fattig för att träna på gym, men jag har en del redskap hemma som borde räcka första tiden i alla fall.
    Jag tog en titt på första leveln av 30 day shred på youtube, och visst, det såg ut som något jag kommer dö av, men det verkar vara en mer säker metod än det jag tänkt mig. Jag har ingen avancerad mobil som kan ha appar, så det är tyvärr inget alternativ :/ Köper hellre en dvd som jag kan stoppa i datorn, haha.
    Du klarar dig bra på hemredskap ett bra tag. Bara att köra igång.
  • Scratchy
    Monchichier skrev 2014-01-20 17:04:04 följande:

Tackar!

Vad är det som ser hårt ut? Ser iofs att jag skrivit fel igen. De där 600 metrarna kan jag omöjligt springa (det är en slinga i väldigt kuperad terräng)  Så det är jogging som gäller där först, sista metrarna blir det mer kryphastighet har jag märkt..
    Om jag de först veckorna skippar alla tankar på 30 day shred och kör 20 minuter rodd. Är det bättre då?

Det ser hårt ut för att det verkar vara så mycket träning på en och samma gång.

Jag märker att jag börjar låta som en träningsmoraltant här, men se till att första veckorna handlar om att aktivera kroppen. Att alla muskler och senor ska få veta att nu börjar det hända grejer. Gå, jogga eller spring, rodda, beroende på hur du mår av det. Om du mår bra av ett helt träningsprogram så kör hela träningsprogrammet. Det viktiga är att du ska känna dig piggare och starkare och mer inspirerad för varje träningspass. Om man börjar känna sig trött och deprimerad så kör man för hårt.
  • Scratchy
    Sissel skrev 2014-01-20 17:28:01 följande:
    Tack! Jag antar att jag får börja lugnt :) Jag kommer nog att försöka att göra det 4 ggr i veckan iaf, annars lär jag aldrig komma igång. Jag hoppas att jag, till sommaren, klarar av mer och ser lite mer tonad ut ;)

Jag har aldrig varit vältränad eller upplevt den typen av välbefinnande, så det ska bli spännande att se hur mycket man förändras när kroppen mår bättre.

Jag får se när jag bestämmer mig för att börja, jag har en hälseneinflammation som inte har gett med sig och som jag behöver träna bort, hur mycket vågar man hoppa omkring när man har sånt? :S Kanske får bli att jag börjar väldigt lugnt tills det känns bättre :)
    Vad säger läkaren/sjukgymnasten? En bra sjukgymnast är den billigaste PT:n man kan skaffa.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:51:11 följande:
    Jag har träningsvärk i magen idag känner jag. Efter 10min träning av coren igår? WTF???

Torsdagar kommer det bli träningsdagar för mig och bebisen eter efterkontrollen till att börja med.
    Kanske för att du var gravid i 28 månader?
  • Scratchy
    Isabelle skrev 2014-01-25 19:46:45 följande:
    Följ gärna min blogg där jag bloggar om träning och hälsa efter graviditeten och mycket mer. Före och efterbilder. Inspiration och motivation :)
    mynosejob.blogg.se/
    Thank you. Snygg näsa BTW.
  • Scratchy
    Scratchy skrev 2014-01-25 20:05:44 följande:
    Bra jobbat! Snart dags för bild nummer tre?
    Finns ganska många bild nummer tre såg jag nu. Jag är lite trög...
  • Scratchy
    Johan 143 skrev 2014-01-28 12:04:49 följande:

Bästa tråden! den här ska jag börja följa!

Bästa sättet för att motivera andra är att visa resultat vilket jag ser folk har lagt in bilder och skriver om! 

Välkommen!!!
  • Scratchy
    Johan 143 skrev 2014-01-28 23:08:10 följande:
    Tack Scratchy :) hur går det med träningen? :)
    Det går bra.

Skadade ryggen i höstas, så det har bara varit rehabiliteringsträning  det senaste. Det är först nu jag kunnat börja träna som jag vill. Nu en sväng till gymmet. Jag vet, jag tränar på nätterna.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!