• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 69

Smalbänk, bicepscurl, benspark

32 grader ute men förmodligen under 20 grader inne på gymmet så det går att träna vilken tid på dagen man vill.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 70

3 km haltande löpning på stranden, inte vackert men det gick iaf!

• Studentpappa

Pass 71 Wod idag, riktigt roligt att träna med andra människor märkte jag..

3 min work, 3 min vila x 5 alltså 15+15 min. Jag fattade inte det från början utan trodde vi skulle köra tills vi gjort fem varv av övningarna. Det hade tagit lång tid..

20 pullups

30 pushups

40 situps

50 airsquats (jag körde mark med 16 kg kb)

• Studentpappa

Just ja vi avslutade med Bring sally up, utan vikter bara squat. Det funkade faktiskt skapligt

• Wilowa

Skönt att se att du håller ställningarna här i tråden Studentpappa...och även Margaux.

Det är ytterst sällan jag är in på Familjeliv numera, men nu under semestern har jag hittat tillbaka lite. Min träning funkar faktiskt riktigt bra, även om min nacke inte riktigt gillar det jag gör alla gånger. Höfterna är mycket bättre, dock inte bra. Fast jag kan arbeta utan problem. Dock har jag lämnat förskolan för de lite äldre barnen på mellanstadiet. Trivs jättebra och så skönt att slippa alla höga ljud.

Idag har jag varit på Jump hour, vilket var ett specialpass där två ledare blandade jympa och power hour. Kul men jobbigt! Speciellt eftersom jag inte tränat på en vecka...och man inte räknar att 80.000 steg på fem dagar i en större stad.

Annars tränar jag mest på gymmet just nu, men det är inte vad jag egentligen vill göra, men det kroppen behöver. Fast jag lägger in lite annat som jympa, IW och cirkelgym ibland.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2017-07-08 19:34:18 följande:

Skönt att se att du håller ställningarna här i tråden Studentpappa...och även Margaux.

Det är ytterst sällan jag är in på Familjeliv numera, men nu under semestern har jag hittat tillbaka lite. Min träning funkar faktiskt riktigt bra, även om min nacke inte riktigt gillar det jag gör alla gånger. Höfterna är mycket bättre, dock inte bra. Fast jag kan arbeta utan problem. Dock har jag lämnat förskolan för de lite äldre barnen på mellanstadiet. Trivs jättebra och så skönt att slippa alla höga ljud.

Idag har jag varit på Jump hour, vilket var ett specialpass där två ledare blandade jympa och power hour. Kul men jobbigt! Speciellt eftersom jag inte tränat på en vecka...och man inte räknar att 80.000 steg på fem dagar i en större stad.

Annars tränar jag mest på gymmet just nu, men det är inte vad jag egentligen vill göra, men det kroppen behöver. Fast jag lägger in lite annat som jympa, IW och cirkelgym ibland.

Roligt att höra!Jjag är lite ur gängorna sen typ ett halvår tillbaka pga höger knä. Men jag försöker kämpa på och komma tillbaka.

Har bytet av jobb någon inverkan på att du mår bättre i kroppen?
  • Margaux

Halloj!
    Jag är här men har inte dokumenterat så mycket i det sista.
    Jag ligger konstant på 4 dagar i veckan, min en WOD och resten fördelat på Build& Burn eller egenträning på Sats/Elixia.
    Jag jobbar mycket överkropp just nu. Försöker komma över spärrren på fler än 4-5 strict pullups och jobbar teknikträning på bar muscle ups och kipping pullups. Min 3 gånger i veckan försöker jag få till 5*3 strict och hoppas kunna jobba mig upp på 10 till jul, alltså Max pull ups.
    Funderar på att köpa pt timmar.

Det blir mycket overhead squats och militärpress, samt så har jag börjat gå tyngre på tex power clean i complex eftersom jag "fuskar" förfärligt på teknik när det är för lätt.

Stå på tjejer och killar!! :)
    God sommar!

• Studentpappa

Pass 72

Wod idag igen, gick på ganska hårt och hoppade både rep och sprang. Kändes ok förutom urkass form såklart, känner mig som en rookie igen orkar ju inget! Får se hur det känns in några timmar, det börjar bli stelt redan..

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2017-07-08 20:33:34 följande:
    Roligt att höra!Jjag är lite ur gängorna sen typ ett halvår tillbaka pga höger knä. Men jag försöker kämpa på och komma tillbaka.

Har bytet av jobb någon inverkan på att du mår bättre i kroppen?
    Jag kom till en punkt där jag inte orkade vara kvar på mitt förra jobb, så det är klart att bytet spelat in på min hälsa. Fast då snarare att jag numera har mer ork över till träning. Mina höftproblem påverkas inte så mycket av lyften på de små, utan det är snarare så att mitt nuvarande jobb är sämre egentligen. Nu står jag upp hela dagarna och står och skriver på tavlan och det är ganska enformigt och mer påfrestande för höfterna. Det är dock så många energitjuvar som försvunnit, det tog bara några veckor så märkte min man stor skillnad på mig.

Tråkigt att knät krånglar, men det är bara att försöka göra det bästa av situationen.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!