• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-07-21 15:21:45 följande:

Var på wod i morse. Myspys not!

8 min amrep

Burpee Box jump

60st

21-18-15-12-9-6-3

Unbroken Thrusters

Time cap 10min

Jag klarade inte min valda vikt(25) unbroken, ska träna lite där....

Fy fan vilket as! Jag är livrädd för thrusters har inte gjort någon på säkert 6 mån.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-07-21 15:24:16 följande:
    Fy fan vilket as! Jag är livrädd för thrusters har inte gjort någon på säkert 6 mån.
    Coachen kallade det mental träning.... och tyckte det var jättemysigt! :)
  • Margaux

Ska jag ta en wod till innan Mallis i morgon? Eller bara 3km på romaskinen? Alla dessa beslut....

• Margaux

Svettig hälsning från Mallorca. Kollade in det något trista gymmet igår.
    10min jogging uppvärmning. 2km
    Sen 10 min amrap
    10 utfall 16kg
    10 push ups
    10 sittande pushpress 14kg

Typ 30min sammanlagt i dålig luft. Kanske bara joggar i kväll!

• Sandrasomandra

Hej.

jag behöver hjälp jag är så okunnig inom träning och vikt minskning. måste man äta lchf för att gå ner i vikt? jag har hittat en e-bok jag skulle vilja testa men jag är osäker på om det är rätt för mig.

det sägs ska vara en trend som är modifierad lchf som fungerar bra även om man styrke tränar men jag vet inte om det stämmer. kan någon hjälpa mig och kolla? det ska tydligen ingå ett kost schema också. det verkar bra.

minptonline.se/lchf-27-praktiska-tips/

där är länken. tack. gärna om det fungerar för att gå ner i vikt efter förlossning med styrke träning.

• Studentpappa
    Sandrasomandra skrev 2017-07-24 16:19:01 följande:

Hej.

jag behöver hjälp jag är så okunnig inom träning och vikt minskning. måste man äta lchf för att gå ner i vikt? jag har hittat en e-bok jag skulle vilja testa men jag är osäker på om det är rätt för mig.

det sägs ska vara en trend som är modifierad lchf som fungerar bra även om man styrke tränar men jag vet inte om det stämmer. kan någon hjälpa mig och kolla? det ska tydligen ingå ett kost schema också. det verkar bra.

där är länken. tack. gärna om det fungerar för att gå ner i vikt efter förlossning med styrke träning.

Nej du behöver inte äta lchf för att gå ner i vikt, ja styrketräning går bra att kombinera med viktnedgång. Barn har jag aldrig fött så det kan jag inte svara på.
  • Studentpappa

Pass 77

Idag var det då dags för thrusters!

A) bygg 1Rm "cluster" (squat-clean + thruster) på 15 min, här tänkte jag att äh jag tar det lugnt och gör några på 40kg. Fick lite feeling och stannade på 70 kg, det sjuka är att det var lätt. Jag som knappt rört benen på länge.

B) emom 12 min

3Thrusters 40kg + 7 airsquats

C) 1600m löpning

Har inte jag ont i knät imorgon...

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-07-24 20:34:16 följande:

Pass 77

Idag var det då dags för thrusters!

A) bygg 1Rm "cluster" (squat-clean + thruster) på 15 min, här tänkte jag att äh jag tar det lugnt och gör några på 40kg. Fick lite feeling och stannade på 70 kg, det sjuka är att det var lätt. Jag som knappt rört benen på länge.

B) emom 12 min

3Thrusters 40kg + 7 airsquats

C) 1600m löpning

Har inte jag ont i knät imorgon...

Fett!!
    Dagen här gick i tennis med gubben och en cykeltur med familjen! Fin dag!
  • Wilowa
    Sandrasomandra skrev 2017-07-24 16:19:01 följande:

Hej.

Att gå ner i vikt kräver disiplin och en app som hjälp kan vara bra. Jag rekommenderar dock nån som tillåter dig välja hur du vill äta. Själv använder jag Lifsum och är nöjd med den. LCHF skulle jag aldrig kunna äta, det håller inte min mage för. Viktminskning i praktiken väldigt enkelt, mindre kalorier in än vad som går ut.

Hur du ska tänka med styrketräning efter förlossning beror på hur länge sedan det var du födde och hur du mår i kroppen. Det finns flera böcker om träning efter förlossning och det viktigaste är att du tränat upp dina bäckenmuskler innan du börjar belasta. Ännu ett app-tips är Mammamage. Är du ovan vid styrketräning så ska du helt klart ta hjälp av en instruktör på ett gym eller en sjukgymnast.

Låt dig inte skrämmas, du klarar det med rätt inställning! Lycka till!
  • Wilowa

Idag var jag på ett kul pass, en kombination av HIT, Street dance och yoga. När HIT-delen var klar, var jag helt färdig. Det var så varmt! ...men kul!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!