• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 63

Var med på Wod idag, körde lätta vikter och körde assault bike istället för löpning och hopprep annars gick det helt ok.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

En vecka till utan Crossfit. Huffamig.
    Var på träning tisdag och idag så helt hopplöst är det inte men har nya wod & done grips som jag vill testa....

• Studentpappa

Pass 64

Verkar inte ha kommit med? Jag skrev det häromdagen och då såg jag det men nu verkar det inlägget vara borta. Klarade 102,5kg i smalbänk i måndags iaf

• Dunderochbrak

Halloj! Hur är läget alla träningsnördar? Ny här :)

Har inte läst igenom hela tråden av uppenbara skäl :p men har en fråga angående kosten.

Ni som tränar mycket, vad kör ni för slags kost? Kör ni på diet? Fettsnålt? LCHF? Ja, vad kör ni helt enkelt och hur tycker ni det funkar socialt sett? Är det lätt att vara social trots era "matvanor"? :) 

• K grrl
    Dunderochbrak skrev 2017-06-10 09:03:52 följande:

Har inte läst igenom hela tråden av uppenbara skäl :p men har en fråga angående kosten.

Ni som tränar mycket, vad kör ni för slags kost? Kör ni på diet? Fettsnålt? LCHF? Ja, vad kör ni helt enkelt och hur tycker ni det funkar socialt sett? Är det lätt att vara social trots era "matvanor"? :) 

Högprotein, äter generellt mer kolhydrater under träningsdagar och mer fett vilodagar. Äter numera intuitivt för att se hur det går, men räknade macros (IIFYM) under flera år.
  • Studentpappa

Jag följer ingen diet och ser ingen anledning till det annat än att jag försöker äta bra och står ofta över sötsaker och dålig mat. Jag känner ingen som tränar hårt och går på lchf annat än möjligen byggare som använder det vid deff. Jag känner en foliehatt som tror på allt som hör till med vaccinationmotstånd, kopping etc, men hon är löpare och springer så sakta att det mest är komiskt när hon predikar för hur bra det fungerar.

Jag blir pikad ibland för att jag hoppar godsakerna men anledningen Talar ofta för sig själv då jag är i form och mina kollegor ofta överviktiga. Men dom gör det med självinsikt och glimten i ögat.
  • Margaux

Vet inte om jag kvalificerar till tränar "mycket" men brukar ligga på 4 tränings dagar och relativt mycket vanlig rörelse i jobb och vardag. Jag äter relativt normalt men något mer protein. Väljer bort endel snabba kolhydrater och i stort sett alla "tomma" kalorier. Undantaget är väl kanske födelsedagar etc då jag gärna äter tårta och bullar. Gör endel sötsaker men då oftast paleo, är inte rädd för kalorier men försöker att vara snäll med kroppen.
  • K grrl

Jag sticker kanske ut i det avseendet då, för jag äter en del onyttigheter, har annars svårt att äta tillräckligt för att hålla vikten.

• Margaux
    K grrl skrev 2017-06-10 17:30:00 följande:

Jag sticker kanske ut i det avseendet då, för jag äter en del onyttigheter, har annars svårt att äta tillräckligt för att hålla vikten.

Som vad? Jag äter pizza och hamburgare etc men inte på McDonalds etc. Och jag äter inte typ smågodis men choklad med hög kakaohalt..
  • K grrl
    Margaux skrev 2017-06-10 17:42:39 följande:
    Som vad? Jag äter pizza och hamburgare etc men inte på McDonalds etc. Och jag äter inte typ smågodis men choklad med hög kakaohalt..
    Jag tycker inte om smågodis, och blir dålig i magen av pizza och hamburgare om det inte är hemgjort, men t ex bakverk av olika slag, kex, glass, karamelliserade popcorn, vitt bröd, amerikanska pancakes med lönnsirap till frukost, salta jordnötter och så vidare. Mörk choklad äter jag dagligen!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!