• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 56
    AB 105 cal uppvärmning
    5x5smalbänk 65kg
    5x5 banded squat 20kg
    Körde en legless ropeclimb mellan varje set, tyvärr har vi ju typ fått vintern nu så jag får nöja mig med att hänga repet i taket inne så jag startar sittande på golvet. Men bara sommaren kommer så hänger jag upp det ute på ca 4m.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

Build n Burn idag på Elixia. Håller nog på att bli sjuk. Väldigt svettigt och halvdan motivation.

• K grrl

Har äntligen kommit igång med träningen igen. Ledfästesinflammationer i fötterna gör det lite tufft, men närmar mig i alla fall tidigare vikter. Igår back squat 65 * 6 och 35 kg x 30 goblet glute bridges, bland annat.

• Studentpappa

Pass 57

MU försök varvat med strikta pullups och MU med hopp. Var så jäkla nära ikväll var helt övertygad om att det skulle gå men så fan heller...

• Margaux

Blev sjuk. Igår var det fullständig time out. Idag har jag varit på cup med sonen och känner mig bättre. Kanske träning i morgon!

• Studentpappa

Pass 58
    Smalbänk stege 5x 40-70kg uppvärmning, 5x5x82,5kg
    Legless ropeclimb 4m, 10 st (till failure)
    AB 40cal 2:24min dog nästan

• Margaux
    K grrl skrev 2017-05-19 07:07:22 följande:

Har äntligen kommit igång med träningen igen. Ledfästesinflammationer i fötterna gör det lite tufft, men närmar mig i alla fall tidigare vikter. Igår back squat 65 * 6 och 35 kg x 30 goblet glute bridges, bland annat.

Välkommen tillbaka! :)
  • Studentpappa

Pass 59 (kanske?!)
    Var nästan för klent idag för att räknas men ackumulerat under dags kanske det duger. Både promenad och studsmatta visade sig ta på knät.
    AB 20 cal
    5x5 benböj 20kg
    AB 40 cal 2:17, siktar på under 2 min på 40 cal. 
    Här gav jag mig då knät började värka och nu är jag rätt stel och öm.

• sextiotalist

Nu äntligen har jag kommit igång att springa, i lugn takt så foten hänger med. 5 km idag med gångpass, vill inte få bakslag som jag fick i höstas. Kondisen är inte som den var för ett år sedan, men den kommer tillbaka.

• Margaux

Idag provade jag ett pass med Performance Mobility på Elixia Lillehammer och lekte lite i deras monkey bars efter plus lite front squats. Inte helt 100 än men skönt att röra sig lite.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!