• Anonym (S.)

Otrogen och gravid

Jag har tabbat till det. Rejält!
    Livet är helt snurrigt och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag är sambo med en underbar kille. Han är pappa till mitt barn som är dryga året gammal. Vi har varit ett par i 4 år och har haft det jättebra ända tills för att par månader sen.
    Då ställdes mitt liv på sin kant och jag gick igenom ett par jobbiga månader. Allt utan att jag upplevde att jag fick någon respons eller några tröstande ord av sambon. Jag började tvivla på min kärlek för honom. Var jag bara tillsammans med honom för barnets skull? Fanns det överhuvudtaget någon äkta kärlek kvar?
    Jag började helt leva för vårt barn.

I samma veva började jag prata med en kille som jag varit bekant med ett tag. Han har ett barn som är ett par månader yngre än mitt, så där hittade vi massor gemensamt.
    Vi pratade flera timmar om dagen på MSN och tillslut träffades vi.
    Det ena ledde till det andra och vi inledde något av en affär. Alla känslor fanns där, från bådas sidor.
    Jag stod i valet och kvalet och visste inte alls vad jag skulle göra. Skulle jag lämna min sambo och ta bort min och vårat barns trygghet. Vad skulle hända med allt och alla? Vem skulle vårat barn bo med? Så otroligt många frågor och INGA svar.
    Allt mellan min och 'den andra killen' var väldigt mycket upp och ner. Ena dagen visste vi båda vad vi ville. Andra dagen så tvekade jag. Om och om igen!

Vi hade sex. En gång.
    En gång, som visade sig räcka. Jag blev gravid.
    Killen blev glad, och ville mer än gärna ha barnet.
    Min första spontana känsla var abort.
    Fort, fort, fort! Bort med barnet och alla bevis på min idioti.
    Men sen började jag tänka. Barnet gjorde sig påmint konstant genom illamående och yrsel..

Jag drog mig för att ringa till sjukhuset. Men tillslut gjorde jag det.
    Fick en tid för undersökning och VUL.
    Barnet var 7 mm långt, dvs vecka 6+4. Fick tid imorgon att komma in och få tabletter för att avbryta graviditeten och sen tabletter att ta med mig hem för att stöta ut barnet...

Och det gör ONT! Mitt hjärta gråter. Min själ skriker efter barnet, men mitt samvete låter mig inte behålla det.
    Skulle jag stå ut med allt skitsnack som skulle pratas om mig?
    Hur ska jag kunna berätta för min sambo att jag är gravid, men att det inte är hans barn? Han som inte ens anar att jag träffat någon annan.. Hur ska våra föräldrar reagera?
    Hur ska allt lösa sig mellan mig och barnets pappa?

Så otroligt många frågor. Och INGA svar.
    Det jag vet är att jag inte vill ta bort barnet, men att jag med största sannolikhet kommer göra det iallafall.
    Jag är feg.
    Och jag är ledsen.

Vet att jag bara svammlar, men jag behövde få skriva av mig.
    Finns det någon som varit i liknande situation som kan komma med solskenshistorier?
    Jag behöver få höra att det löser sig, för i nuläget tvivlar jag på det...
    Jag VET att jag har tabbat till det, så det behöver jag inte höra igen.
    Jag var dum och otänksam. Gjorde allt som man inte ska göra. Men det är såhär mitt liv ser ut just nu.

• Svar på tråden Otrogen och gravid
  • Anonym

Anser att otrohet är ett val man gör, inget misstag.

Alla tycker inte att det är ett "jättebra" råd.

• adrenalin

Jag tycker även det är ett komiskt råd.
    "gör inga misstag så ska du se att allt ordnar sig. och föresten.. gör inga felaktiga val heller!"

jag tycker inte otrohet är okej och skulle kanske aldrig kunna förlåta min sambo om han var det. men skulle han skriva till en tråd om råd så skulle jag vilja att han fick några bra råd och inte bara "otrohet är fel!".

• skrattigatejen

hejsan ja vill trästa dejj med att ibland gö vi våran misstag.. de e männskligt..

ja va sj otrogen mot mitt ex, tre gr... tillomed, låg elle blev praktiskt taget våldtagen, för ja ville ej men enligt lag skulel de se ut ja ville... men de ja vill komma te e att de e eg inte barnets fel...

ja tyckr du ska behålla barnet.... för ändå, så ha du gjort ditt misstag... men kan din älskade inte acceptera de, så behåll barnet, kan han de, gör dejj av me de....

för kan han ej förlåta, så e de ej männskligt...

MEN DE VIKTIGASTE JUST NU, OM DU VERKLIGEN ÄLSKA DIN KILLE SOM DU SÄGER, E ATT TALA OM SANNINGEN, FÖR ATT LEVA I EN LÖGN E VÄRRE ÄN ATT FÅ ETT BARN SOM EJ TILLHÖR DIN KILLE... OCH ÄLSKA DU DIN MAN, SÅ GÖR DEJJ AV MED DETTA BARNET...JAG VET JA ÅNGRADE MENNING... MEN DE BLEV SÅ TYVÄR.... MENA BARA ATT NU SER JA ME PROBLEMET.... OM DU FÖDDE BARNET, O DIN MAN STANNA KVA TROTS ALLT EFTER DU BERÄTTAT SANNINGEN, E DE DU SOM KOMME MÅ SKIT... EFTERSOM ATT DU EG INNERST INNE INTE VILLE DE......

JA VET SJ JA ÅNGRADE MEJJ O ÅNGRA MEJJ ÄNNU JA EJ BERÄTTADE SANNINGEN FÖR MITT EX.. DE FÖRTJÄNADE HAN ÅTMINSTONDE.. MEN TYVÄR.. VAR FÖR FEG.. TÄNK DÅ DIN MAN KOMME JU FATTA FÖRR ELLE SENARE... VILL DU VERKLIGEN ERAT BARN SOM NI HA NU, SKA LÄRA SEJJ DE, ATT EJ TALA OM SANNINGEN, O GÖRA SEJJ AV MED MISSTAGEN? ELLE MISSTAG O MISSTAG... JA UPPMANA DEJJ EJ GÖRA ABBORT HELLE...

FÖ DE E BARA DU SOM KAN TA BESLUTET.... DU ..... BARA DU... FÖR DETTA HÄNGER EG P EN SKÄR TRÅD... MEN ANSER DU ATT DU SKA UPPFOSTRA 2 BARN SJ.,... SÅ VSG....

SOM sagt vill ej uppmana dejj te nåt.... om de låter som de ursäkta ja mejjj sj.... o uppmana ej helle de e ok med otrogenhet.. förösker bara ge ett råd.....

men själva verket e de du som bestämmer.. men bestäm dejj innan de e försent... skriv gärna te min gb.. sedan hu de gå..krama om o god jul..ps berätta innan julen... jus enare dästo värre...., krama om med tröstande kram

• Fred

Blev du våldtagen 3 ggr och har inte berättat det för din sambo ?

• Anonym (irriterad)

zebran:
    jag skrev faktiskt att "jag menar inte att ni som är otrogna ska ta ihjäl era killar" i mitt inlägg...läs lite nogare.
    Är man gift så är otrohet ett lagbrott ,ett äkteskapsbrott...om du har hört talas om det.....man kan faktiskt stämma personen som varit otrogen när man är gift...
    du skrev att partnern har inte rätt och veta varnda liten detalj om ens liv,jo om det påverkar deras förhållande så har partnern RÄTT och få veta...
    herregud!
    menar du då att otrohet är en liten detalj??? hur fan ser du på otrohet då undrar jag??
    om du har kille så tycker jag synd om han om det är såhär du ser på otrohet...

• Anonym (irriterad)

adrenalin:
    men vad kan man vänta sig när nån skriver en sån här tråd?? hur lätt är det och bara ge "bra" råd när skadan redan är skedd? det finns bara en utväg (enligt mig) och det är att vara ärlig mot sin partner ,hur svårt det än är.

• Anonym (irriterad)

adrenalin: det är skillnad på att göra "felaktiga val" och "felaktiga val som sårar nån"...
    nån som är otrogen har "medvetet gjort felaktigt val" och sårar sin partner på grund av sina val,det är det som är så hemskt och fel!

• adrenalin

irriterad:

jag har inte sagt att hon ska vara oärlig. Men att säga "otrohet är fel" eller "gör inte felaktiga val som sårar din partner" när skadan redan är skedd är bara slöseri med TS tid tycker jag...

• Anonym

adrenalin

Denna TS skrev att hon har redan gjort abort.

• adrenalin

anonym:

okej? ja inget blir hur som helst bättre av att säga "otrohet är fel". alla vet det redan.

Svar på tråden Otrogen och gravid