• Anonym (S.)

Otrogen och gravid

Jag har tabbat till det. Rejält!
    Livet är helt snurrigt och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag är sambo med en underbar kille. Han är pappa till mitt barn som är dryga året gammal. Vi har varit ett par i 4 år och har haft det jättebra ända tills för att par månader sen.
    Då ställdes mitt liv på sin kant och jag gick igenom ett par jobbiga månader. Allt utan att jag upplevde att jag fick någon respons eller några tröstande ord av sambon. Jag började tvivla på min kärlek för honom. Var jag bara tillsammans med honom för barnets skull? Fanns det överhuvudtaget någon äkta kärlek kvar?
    Jag började helt leva för vårt barn.

I samma veva började jag prata med en kille som jag varit bekant med ett tag. Han har ett barn som är ett par månader yngre än mitt, så där hittade vi massor gemensamt.
    Vi pratade flera timmar om dagen på MSN och tillslut träffades vi.
    Det ena ledde till det andra och vi inledde något av en affär. Alla känslor fanns där, från bådas sidor.
    Jag stod i valet och kvalet och visste inte alls vad jag skulle göra. Skulle jag lämna min sambo och ta bort min och vårat barns trygghet. Vad skulle hända med allt och alla? Vem skulle vårat barn bo med? Så otroligt många frågor och INGA svar.
    Allt mellan min och 'den andra killen' var väldigt mycket upp och ner. Ena dagen visste vi båda vad vi ville. Andra dagen så tvekade jag. Om och om igen!

Vi hade sex. En gång.
    En gång, som visade sig räcka. Jag blev gravid.
    Killen blev glad, och ville mer än gärna ha barnet.
    Min första spontana känsla var abort.
    Fort, fort, fort! Bort med barnet och alla bevis på min idioti.
    Men sen började jag tänka. Barnet gjorde sig påmint konstant genom illamående och yrsel..

Jag drog mig för att ringa till sjukhuset. Men tillslut gjorde jag det.
    Fick en tid för undersökning och VUL.
    Barnet var 7 mm långt, dvs vecka 6+4. Fick tid imorgon att komma in och få tabletter för att avbryta graviditeten och sen tabletter att ta med mig hem för att stöta ut barnet...

Och det gör ONT! Mitt hjärta gråter. Min själ skriker efter barnet, men mitt samvete låter mig inte behålla det.
    Skulle jag stå ut med allt skitsnack som skulle pratas om mig?
    Hur ska jag kunna berätta för min sambo att jag är gravid, men att det inte är hans barn? Han som inte ens anar att jag träffat någon annan.. Hur ska våra föräldrar reagera?
    Hur ska allt lösa sig mellan mig och barnets pappa?

Så otroligt många frågor. Och INGA svar.
    Det jag vet är att jag inte vill ta bort barnet, men att jag med största sannolikhet kommer göra det iallafall.
    Jag är feg.
    Och jag är ledsen.

Vet att jag bara svammlar, men jag behövde få skriva av mig.
    Finns det någon som varit i liknande situation som kan komma med solskenshistorier?
    Jag behöver få höra att det löser sig, för i nuläget tvivlar jag på det...
    Jag VET att jag har tabbat till det, så det behöver jag inte höra igen.
    Jag var dum och otänksam. Gjorde allt som man inte ska göra. Men det är såhär mitt liv ser ut just nu.

• Svar på tråden Otrogen och gravid
  • Anonym (puckoon)

det är väl det här ni kallas solskenshistorier?
    det var just vad tjejen bakom tråden ville höra..
    Och hon nämner också att ingen behöver säga åt henne att hon tabbat, eller varit en idiot!

lägg ner den här tråden för guds skull..

• Anonym (irriterad)

Anonym (puckoon)
    men håller du för öronen när du inte vill höra nått eller? alla hör vi saker som vi inte vill höra!!
    o nej hon har inte ihjäl sin man för det hade varit skonsammare mot han än att behöva leva med det hon gjort mot han,nu menar inte jag att ni som varit otrogna ska ta ihjäl era killar!
    Du har inte bara gjort ett misstag,du har oxå låtit andra få lida av dina misstag! nä just det ja,du är så feg så du vill inte stå för vad du har gjort,du väljer den enkla vägen, att dölja sanningen istället!

• Anonym (hmm)

Lyssna till din mage, det som känns rätt där blir med all säkerhet det bästa beslutet.
    Jag är ingen att döma, har själv varit otrogen flera ggr.
    Avskyr allt som har med svek och lögner, men så hamnade jag där själv.
    Min sambo vet inget och han kommer aldrig få veta.
    Jag genomgick en stor livskris och en sak är säker jag kommer ALDRIG vara otrogen igen.
    Men just då kändes det som en alldeles utmärkt plan, en flykt i från vardagen och verkligheten.
    Att få bekräftelse, att få älska passionerat.. osv.
    Men allt handlade om hur jag själv mådde, min egna syn på min själv.
    Har genomgått terapi efter detta, och idag känns mitt liv bra och jag älskar min sambo över allt annat på jorden.

• adrenalin

stackars tjej, oj vad du ställt till för dig!

jag har ingen aning om vad jag ska säga förutom lycka till.. Hoppas det löser sig!
    Gör det din innersta röst i magen säger!

• zebran i Stilla havet

Men josses! Tycker du pa allvar att det hade varit skonsammare att ha ihjal snubben an att vara otrogen? Sluta nu!! Man kan ju undra varfor otrohet inte ar ett lagbrott nar man laser vissa inlagg har.. Sedan tycker jag INTE att man har "ratt" att fa reda pa varenda liten detalj om ens partners liv. Bara for att man lever ihop sa kan man val fa behalla en eller annan hemlighet. Eller ar det meningen att man ska ge upp sin egen person helt och hallet? Tss.

• Anonym

lag brott, om min sambo hade gjort något liknande mot mig är det mycket troligt att jag för första gången i mitt liv skulle bära hand på en kvinna, samt slänga ut henne från balkongen !!

• Anonym (puckoon)

låter som en trevlig karl här på tråden... han ovanför detta inlägg

• adrenalin

anonym (potentiella mördaren här ovan)

herregud!! stackars din sambo! allvarligt. Det är inte schysst gjort att vara otrogen men du verkar va ett riktigt svin.

• Tiili

hur kan man bete sig såhär?

jag låter väl skitelak nu, men jag måste bara få försöka förstå... hur tänkte du, ts, när du var mitt uppe i allt det här? nånstans måste väl det funnits en tanke???

jag är chockad.

förlåt, men jag är verkligen det!

• Josefins mamma

alla människor gör bort sig!! om jag skulle lägga ut allt hemskt jag har gjort i mina dagar...ojojoj då skulle jag bli hängd!! hon vet att det är fel gjort nu vill hon bara ha råd!! inte hårda ord!!

Svar på tråden Otrogen och gravid