Inlägg från: Snöuggla |Visa alla inlägg
  • Snöuggla

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

tm78 skrev 2012-05-11 15:43:19 följande:
    Tack detsamma!

Jodå, tanten kom igår kväll - med full styrka. Det är bara bita ihop och att ta nya tag... Men humöret är i alla fall fortfarande stabilt, så det går egentligen ganska bra just nu.

Trevlig helg alla! Nu ska jag snart hem och grilla och dricka rosévin på terassen SkrattandeSkål (jag måste försöka göra er avundsjuka på något också... så att det blir lite balans Flört)
    Jag ääälskaaar rosévin Skål skål på dej :)
  • Snöuggla

Ja trevlig helg alla :) Idag är det två veckor till Kub...snälla tid gå fort.....Tungan ute

• Snöuggla
    JLD1979 skrev 2012-05-13 01:32:50 följande:
    Snöuggla: u and me Both. Två veckor är som en evighet just nu. :-/
    haha, jag går runt och räknar ner timmar vissa dagar. Ska ta blodprov imorgon jag hatar när dom tar blod av mig...Man kan ge mig 10 sprutor men ta ett litet rör blod gör mig helt vimsig.

V11+0 idag iallafall (även om jag tror den är några dagar mindre) 
  • Snöuggla

Tog på mig mamma byxor idag, har ingen "gravidmage" ännu ,mer en svullen fettvalks boll... Vek ner kanten så funkar det toppen och jag slipper andnöd :)

oh jag önskar att allt går bra och att jag får min fina bula :) 

• Snöuggla

Hej Alla!

Tiden går fortfarande långsamt nu är det 9 dagar till kUb.....känns som en milstolpe. Tog blodprovet igår.
    Hoppas jag inte får för dåliga siffror. 

Annars mår jag rätt bra lite stickningar i livmodern , fortfarande ömma bröst och ett litet illamående som iofs blitt bättre.

Draken; om det är så lite blod ska du inte oroa dig. Kan vara vad som helst. Hoppas det håller sig borta nu i vilket fall.

Tabbs 2;  man vet ju inte jag hade helt vitt på mina grav test till bim dagen denna gången ;)
    Men ta ett glas vin och slappna av, Ha en trevlig helg. Ålder är bara en siffra, beror ju också mycket på hur kroppen mår. Min kollega fick barn hon är 46 ;) När du minst anar det flyttar det säkert in någon liten...
    Men jag vet hur svårt det kan vara att flytta fokus från det.... 

Idag jobbar jag bara 4 timmar(jobbiga sådanna) sen är det 4 dagars ledigt jippie..... 

• Snöuggla
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 27/3 
    Snöuggla 9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v18 JLD1979 
    v15 Draken 
    v12 Snöuggla 
    v9 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder 
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt) 
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
  • Snöuggla
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 27/3 
    Snöuggla 9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v18 JLD1979 
    v15 Draken 
    v13 Snöuggla 
    v11 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder 
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt) 
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
  • Snöuggla
    JLD1979 skrev 2012-05-24 19:31:47 följande:
    CT: Jag blev erbjuden kub gratis och kände bara det att jag tar allt jag får av MVC samt att det innebar ett till UL och få se bebisen. Det är först vid 35+ som de säger att risken för DS ökar.

Jag blir 33 i sommar och fick 1:13000 vilket är jättebra för min ålder. Hade blivit jätteglad för 2500 och hoppat av glädje för 5000.

Ta det som känns bäst för dig. Jag såg de mest som en chans att få ett UL till. Vill se min bebis hela tiden. Skulle lätt kunna göra UL 1gång i veckan.
    Jag ska göra mitt imorgon blir också 33 snart, jag är jätte nervös.......Får mitt gratis där jag går.

Härligt att du fick så bra siffror :) 
  • Snöuggla
    Draken skrev 2012-05-24 22:35:48 följande:
    Lycka till imorgon. Glöm inte att innan säga till om att få med dig bilder hem så att ni inte missar det. Vill ni veta kön?
    Kan dom se det redan? är bara 12+4

• Snöuggla
    Draken skrev 2012-05-24 22:43:57 följande:
    Nja, de kommer nog inte säga något även fast de anar... De duktiga kan. Får du en bra sidobild kan jag gissa...om du vill veta?
    kanske vi har inte bestämt oss fast jag tror inte vi kommer kunna hålla oss hela vägen.... nu vill jag bara att den ska vara frisk vem den än är Obestämd
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?