Inlägg från: Snöuggla |Visa alla inlägg
  • Snöuggla

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Jag har fått min bebis en liten tjej 3055g 50 cm 36+0 startade halv fem inatt hon var ute kl 11 verkar gå fint är lite omtumlad men glad :)

• Snöuggla

Nej testa inte själv du blir bara galen bättre och vänta tycker jag.

Hon mår bra sover ganska mycket så vi får ge lite ersättning efter amning då hon tappat lite i vikt. Men inget alarmerande :) hon är världens sötaste :) kanske blir lite sol MIT gulsot också men inte säkert det behövs. Jag var precis likadan när jag föddes trött och lite gul ;)

• Snöuggla

Jag vaknade av att det kändes som att jag kissade på mig lite, vilket jag inte gjorde. Det kom lite klart fostervatten när jag gick på toaletten kom det lite mer med lite rosa på pappret då ringde jag in. Om det hade varit längre in i grav hade jag fått stanna hemma men eftersom det var lite tidigt fick vi åka in och tur var det :) dom trodde det skulle ta flera dygn men det drog igång direkt låg på prenatal i tre timmar sen var jag öppen fem cm och skickades till förlossningen där jag var i en timme typ hann bara få lustgas som jag blev helt snurrig av....sen kom hon fattar inte hur jag gjorde det kändes naturligt och omöjligt på samma gång. Sprack bara lite och fick några stygn fast jag blev ändå ganska öm efteråt . Inte så konstigt kanske. Ligger nu bervid världens sötaste som får lite uv strålar :)

• Snöuggla

Jag andades en massa när det tilltog körde jag armbrytar grepp i handen på min man om du fattar och tryckte det hjälpte. Jag bytte ställning några gånger men det gjorde inte så mycket sista timmen fick jag snurrigasen var lite känslig så den var inte så högt ställd. Men man fick något annat att tänka på. Visst det gör ont men det är en annan typ av smärta med ett fantastiskt mål och den har ett klart tydligt slut. Tycker inte det var så farligt och jag hann ju inte få smärtlindring alls :) bra personal och man är ju också toppen som säger vad man ska göra och när för jag vet att jag sa vid ett tillfälle att det inte gick mer men det gjorde det :)

• Snöuggla

Ja ct vem som helst kan bli galen :/ fördelen med att kom så tidigt är att jag slipper de där sista oros veckorna i magen jag förstår allas oro här inne ,imorgon får vi åka hem funderar starkt på andningslarm vågar knappt lämna henne en sekund och nu har hon ändå kommit. Men det är också naturligt att oroa sig....

• Snöuggla

Tabbs du får känna så !! Idag fick vi veta att våra kompisars barn dött i magen skulle komma imorgon:( så ledsen för dem. Det här med att skaffa barn är det jobbigaste jag gjort och det bästa . väntar just på provsvar om vi får åka hem eller om det blir mer solarium för det lilla livet. Kan ändå inte låta bli att vara tacksam för vad är väl lite gulsot i sammanhanget men bara det gör mig orolig in i själen . Funderar starkt på att köpa ett andningslarm allt för att lindra oron puhhh

• Snöuggla

Ja det är hemsk med mina vänner :( tänker på dem hela tiden när jag ser min lilla plutt. Svårt att göra något för dem, inget hjälper tror dessutom inte vi är de bästa att träffa då de skulle vara lika gamla våra små :(

Vi fick åka hem från sjukhuset i tisdags:) ska in och mäta gulsoten igen om en timme hoppas så att den är borta .

Jag kände precis som om jag skulle ha mens sist man vet aldrig ;)

Draken ; hur ofta och hur länge ammar du? Har ni gett ersättning? Vi ger lite efter varje amning då hon tappade i vikt de första dagarna tycker det är svårt att avgöra om hon är mätt:/ hon tenderar att somna mitt i maten

Ha en fin dag :)

• Snöuggla

Min lilla plutt har ätit in sin tappade vikt och väger nu 3075g :) BVC tyckte inte hon kändes som för tidigt född:) exemplarisk bebis sa dom ,stolt mamma :)

Angående antidepressiva , jag känner de som ätit dem hela grav och det har gått bra . Resonemanget har då precis varit att det är sämre om mamman är i depression. Så tror läkaren att det är bäst är det nog ingen fara :) mamma är viktig och måste må bra :)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?