• Familjeliivsfinastenick

Hur PK är du?

Fler än 1 rätt. Ja du är för PK.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur PK är du?
  • grind
    TheCoopers skrev 2011-05-16 13:54:55 följande:
    Ja men PK är ju ett sorts svärord nu ..

VÅGA VARA PK ! säger jag
    Bara idioter som är PK. Det visar att de inte har tänkt.
  • MammaG
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 13:30:01 följande:
    Mmm texten handlar alltså om hur politiskt inkorrekt blivit en form av beröm.
    Ja, det förstod jag, men vad jag menade är att om jag tar den här meningen: "jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare." och tar bort "inte" i första meningen, alltså "Jag tror på växthuseffekten osv" så beskriver den mig.

• MammaG
    grind skrev 2011-05-16 13:59:49 följande:
    Bara idioter som är PK. Det visar att de inte har tänkt.
    tja, på något sätt och vis kan det ju stämma eftersom du blev pk
  • Nice Girl Wrong Place
    MammaG skrev 2011-05-16 14:03:28 följande:
    Ja, det förstod jag, men vad jag menade är att om jag tar den här meningen: "jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare." och tar bort "inte" i första meningen, alltså "Jag tror på växthuseffekten osv" så beskriver den mig.
    Precis

Men som du läser ovan, så betyder det att vi helt enkelt inte tänkt. (Inlägg #22)
  • grind
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 14:02:55 följande:
    Allright.
    Det där är ju så dumt sagt att jag inte ens vet vart jag ska börja.
    Men så är det. PK är de åsikter som förmedlas via media varje dag. Den som inte tänker utan bara okritiskt tar allt till sig blir PK rakt igenom. 
  • jagäraf

Hoppsan, inte ett enda rätt

• FrökenLöken

Vilken PK skulle bjuda in en pedofil på kalas?

PK is da shit ju. Testet är (hör och häpna) missvisande, jag fick bara två rätt, men är PK som få.

• Nice Girl Wrong Place
    grind skrev 2011-05-16 14:06:03 följande:
    Men så är det. PK är de åsikter som förmedlas via media varje dag. Den som inte tänker utan bara okritiskt tar allt till sig blir PK rakt igenom. 
    Nej - så är det inte.
    Vad som är lite kul, är att alla som propsar på att de inte är PK har full koll på vad "medierna" säger.
    Du visar ju kass tankeverksamhet själv, när du generaliserar på detta viset.
    Mina åsikter ses säkert som PK, men de är inget resultat av mediebilder eller vad som är "rätt" att tycka.
    Det är åsikter jag samlat på mig genom liverfarenhet, yrke, studier, resor, möten med människor, det är så mina uppfattningar om saker och ting föds.
    Sedan kommer sådana som du och menar att detta minsann tyder på att jag blint följer Aftonbladet. En tidning jag öht inte läser.
    Jag är inte intresserad av någon kvällspress alls.
    BBC World tycker jag är en ganska trevlig nyhetskälla. Al Jazeera känns lite biased, likaså CNN.
    Annars finns det bibliotek med böcker, människor att diskutera med, en hel verklighet att låta sig omfamnas av.
    Och ut ur detta föds åsikter som sådana som du, in a heartbeat, avskriver som "åsikter hos folk som inte tänker".

Respektlöst och okunnigt.
Svar på tråden Hur PK är du?