• Familjeliivsfinastenick

Hur PK är du?

Fler än 1 rätt. Ja du är för PK.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur PK är du?
  • Kitsune
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-05-16 23:33:27 följande:
    Hitintills för att jag inte vet bättre eller jo jag vet att jag ofta gör fel säkert nästan jämt men jag bryr mig inte. Att du stör dig på det finner jag däremot roande. Nu måste jag börja tänka mig för så att det aldrig blir rätt.
    Hon är nog korrekt.
    It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • YezzCorner

Inget rätt alls, jag visste väl att jag är totalt PI haha. Inte för att jag "försöker" vara det, men för att jag inte tycker som gemene man i många frågor..

Http://yezzcorner.com -Hästnörd i mammaförpackning
  • pluvdo
    grind skrev 2011-05-16 23:32:21 följande:
    Din egen svenska är inte direkt något att skryta med.

"Liksom" ?

Låter som en fjortis på bete. 
    "Liksom" är åtminstone korrekt svenska till skillnad från att blanda de och dom i samma text. Vad skulle jag skrivit annars? "Det jag menar är att..." "Med andra ord..." "[något annat]"?

"Liksom" är väl fjortisaktigt först när det förekommer femtioelva gånger i en och samma mening, inte när det används en gång i ett helt inlägg.
  • Embla
    MammaG skrev 2011-05-16 23:20:28 följande:
    Du menar på fullt allvar att du inte tror att vi som kallas politiskt korrekta kan vara samhällskritiska? Kan upplysa om att för att få det samhälle många av oss vill ha - utan rasism och diverse fobier gentemot sexuella läggningar och religioner så krävs det att man är samhällskritisk, eftersom dagens samhälle gärna via omvägar går främlingsfientligas, islamofobers och homofobers ärenden.
    Nej, det var inte så jag menade! Har dock inte tid just nu att ge en mer ingående förklaring.
  • IsDimma

Tre av fem. Fel på isalmfrågan och på pedofilfrågan

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Sven Erik Johansson
    IsDimma skrev 2011-05-18 10:11:47 följande:
    Tre av fem. Fel på isalmfrågan och på pedofilfrågan
    Alltid något. Jag hade bara ett rätt. Flört
  • Thaleya

ett rätt, vet inte vad som är bra dock?

• Thomas 66
    MammaG skrev 2011-05-16 23:14:32 följande:
    ja, det är ju dokumenterat att vi har en större tendens att solidarisera oss med andra än vad män har. Om det sedan är inlärt spelar ingen roll, det är en bra egenskap
    Rktigt bra ! Helst när kvinnor vil gifta sig med mördare samt div andra som döms för uppmärksamande brott
  • Oligopol
    Thomas 66 skrev 2011-05-24 20:16:22 följande:
    Rktigt bra ! Helst när kvinnor vil gifta sig med mördare samt div andra som döms för uppmärksamande brott
    Exakt! Solidarisering kan vara rikigt bra, men bara i rätt situationer.

Att rätta sig i led efter en annans åsikt gör inte världen gullegull, även om det ibland leder världen åt rätt håll. 

Fick för övrigt 1 av 5 , så jag är inte särkskilt politiskt korrekt. Men det förvånade mig inte.  
  • M C

Totalt politiskt okorrekt - men så gllar jag inte att folk inte tänker själva heller.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Inima

1. Rätt.

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
Svar på tråden Hur PK är du?