• Familjeliivsfinastenick

Hur PK är du?

Fler än 1 rätt. Ja du är för PK.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur PK är du?
  • Familjeliivsfinastenick
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 11:55:52 följande:
    Jag är kulturberikad i alla hål...
    DrömmerTungan ute
  • SofiaEmmy

tjohoo!... inte ett enda rätt =).... TILL SIBIRIEN MED DOM Demon

• Nice Girl Wrong Place
    SofiaEmmy skrev 2011-05-16 12:46:43 följande:
    tjohoo!... inte ett enda rätt =).... TILL SIBIRIEN MED DOM Demon
    Tjohoo?

Får mig att tänka på detta PK som invektiv:

"Sedan 15 år tillbaka är detta en stående favorit, oftast utslungad från höger. 'Politiskt inkorrekt' har blivit en form av beröm i vårt påstått instängda debattklimat, syftande på självständigt tänkande i form av till exempel negervitsar och blondinskämt. Avsikten med PK-begreppet är i grunden att legitimera cynism; jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare."
  • MammaG

Kunde inte fylla i då det var i alla fall två frågor där inget alternativ passade mig. Men om man med pk menar  någon som inte är islamofob, homofob, samt tror på alla de saker som finns i Nice Girls´s sista rad, så är jag i allra högsta grad PK. Och stolt över det.

• Nice Girl Wrong Place
    MammaG skrev 2011-05-16 13:17:25 följande:
    Kunde inte fylla i då det var i alla fall två frågor där inget alternativ passade mig. Men om man med pk menar  någon som inte är islamofob, homofob, samt tror på alla de saker som finns i Nice Girls´s sista rad, så är jag i allra högsta grad PK. Och stolt över det.
    Mmm texten handlar alltså om hur politiskt inkorrekt blivit en form av beröm.
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 13:30:01 följande:
    Mmm texten handlar alltså om hur politiskt inkorrekt blivit en form av beröm.
    Ja men PK är ju ett sorts svärord nu ..

VÅGA VARA PK ! säger jag
    I'm the me I choose to be ...
  • grind

Fick 1 rätt. Med andra ord är det här testet inget vidare! ;)

Svar på tråden Hur PK är du?