• Familjeliivsfinastenick

Hur PK är du?

Fler än 1 rätt. Ja du är för PK.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur PK är du?
  • Sven Erik Johansson

Mitt enda "rätt" var på fråga 2. Jag brukar säga chokladboll. En del personer  kan använda ordet negerboll rasistiskt.'

Jag är mot större inflytande för islam på teologiska grunder. Jag är troende kristen. Jag har inget mot muslimer som personer men tror att på de punkter kristendom o islam skiljer sig åt stämmer kristendomen bättre.

Jag bjuder inte den dömde pedofilen på barnkalas , men jag viskar inte heller om denne och startar inte en facebookgrupp, men alternativet att flytta var väl närmast-om jag hade haft barn, men jag är av den åsikten att även dömda pedofiler skall få en andra chans , men man måste veta noga att en person är färdigbehandlad innan han/hon släpps och detta har det gjorts en del felbedömningar av med tragiska resultat.

Jag kan ibland vara skeptisk och tycka att utdömd fängelsevistelse eller rättspsykvistelse verkar för kort.

Jag är inte emot att utvisa fler som begått brott i Sverige. Dock sätter jag en gräns vid dödsstraff som jag är principiellt emot.Jag vil inte utvisa till dödsstraff.

• grind
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 14:26:19 följande:
    Kan du ge ett exempel?
    Går inte att ge ett exempel eftersom det gäller ett helt paket. En tänkande individ kan komma fram till en enstaka åsikt som överensstämmer med det politiskt korrekta. Men om denne gör det varje gång är det rätt tydligt att denne inte tänker eftersom de åsikter som är politiskt korrekta är vinklade för att passa samhällspordningen. De politiskt korrekta åsikterna är ett sätt för makten att få folket att agera på rätt sätt.
  • grind

För dem "rätt" sätt ska sägas.

• Nice Girl Wrong Place
    grind skrev 2011-05-16 14:28:45 följande:
    Går inte att ge ett exempel eftersom det gäller ett helt paket. En tänkande individ kan komma fram till en enstaka åsikt som överensstämmer med det politiskt korrekta. Men om denne gör det varje gång är det rätt tydligt att denne inte tänker eftersom de åsikter som är politiskt korrekta är vinklade för att passa samhällspordningen. De politiskt korrekta åsikterna är ett sätt för makten att få folket att agera på rätt sätt.
    Såklart att det går att ge exempel på en åsikt som avviker från det politiskt korrekta om man tänker efter lite.
    Med tanke på att du sa;
    ."...eftersom den som tänker alltid kommer fram till åsikter som avviker från det politiskt korrekta."
  • grind
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 14:34:38 följande:
    Såklart att det går att ge exempel på en åsikt som avviker från det politiskt korrekta om man tänker efter lite.
    Med tanke på att du sa;
    ."...eftersom den som tänker alltid kommer fram till åsikter som avviker från det politiskt korrekta."
    Ja, förr eller senare gör denne det.

Kom faktiskt på en politiskt korrekt åsikt som bara en idiot kan tro på. Åsikten att kön bara är en social konstruktion.

Mycket bra exempel på det jag talade om. Det är en skapad åsikt som inte ens de som fabricerat tror på men genom att sprida den och få människor att tro det kan man få människor att agera på ett sätt som gynnar den politiska agenda. 

Marx talade om religionen som ett opium till folket. I vår sekulariserade tid finns detta opium kvar men i annan klädnad. 
  • Nice Girl Wrong Place
    grind skrev 2011-05-16 14:41:22 följande:
    Ja, förr eller senare gör denne det.

Kom faktiskt på en politiskt korrekt åsikt som bara en idiot kan tro på. Åsikten att kön bara är en social konstruktion.

Mycket bra exempel på det jag talade om. Det är en skapad åsikt som inte ens de som fabricerat tror på men genom att sprida den och få människor att tro det kan man få människor att agera på ett sätt som gynnar den politiska agenda. 

Marx talade om religionen som ett opium till folket. I vår sekulariserade tid finns detta opium kvar men i annan klädnad. 
    Ok.
  • grind
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 14:49:48 följande:
    Ok.
    Så du håller med mig?
  • Nice Girl Wrong Place
    grind skrev 2011-05-16 14:50:34 följande:
    Så du håller med mig?
    Ok kanske var fel uttryckt av mig.
    Jag noterade mest.
    Jag håller med dig i åsikten du tog upp, hade väntat mig en annan åsikt så jag har inte så mycket att säga.
    Ditt påstående är ganska starkt och jag tror inte du kan backa upp det speciellt mycket längre än så.
  • MammaG
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 14:05:06 följande:
    Precis

Men som du läser ovan, så betyder det att vi helt enkelt inte tänkt. (Inlägg #22)
    Jo, jag såg, men å andra sidan så blev ju Grind pk, så jag antar att det kom tillbaka och bet honom i svansen. Men egentligen får han kalla mig för idiot. Så länge jag inte befinner mig på samma sida åsiktsskranket som honom är allt väl under solen
Svar på tråden Hur PK är du?