Inlägg från: MammaG |Visa alla inlägg
  • MammaG

Hur PK är du?

Kunde inte fylla i då det var i alla fall två frågor där inget alternativ passade mig. Men om man med pk menar  någon som inte är islamofob, homofob, samt tror på alla de saker som finns i Nice Girls´s sista rad, så är jag i allra högsta grad PK. Och stolt över det.

• MammaG
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 13:30:01 följande:
    Mmm texten handlar alltså om hur politiskt inkorrekt blivit en form av beröm.
    Ja, det förstod jag, men vad jag menade är att om jag tar den här meningen: "jag tror inte på växthuseffekt, jämställdhet, bistånd, minoriteters rättigheter, sociala reformer, Amnesty och Läkare utan gränser alltså är jag lite tuffare." och tar bort "inte" i första meningen, alltså "Jag tror på växthuseffekten osv" så beskriver den mig.

• MammaG
    grind skrev 2011-05-16 13:59:49 följande:
    Bara idioter som är PK. Det visar att de inte har tänkt.
    tja, på något sätt och vis kan det ju stämma eftersom du blev pk
  • MammaG
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 14:05:06 följande:
    Precis

Men som du läser ovan, så betyder det att vi helt enkelt inte tänkt. (Inlägg #22)
    Jo, jag såg, men å andra sidan så blev ju Grind pk, så jag antar att det kom tillbaka och bet honom i svansen. Men egentligen får han kalla mig för idiot. Så länge jag inte befinner mig på samma sida åsiktsskranket som honom är allt väl under solen
  • MammaG

Det finns en dold komik här, och det är att med tanke på hur attityderna utvecklas i samhället i dagsläget så kommer inom en mycket snar framtid vi som idag ses som politiskt korrekta att vara politiskt inkorrekta. Men jag kan ta det också

• MammaG
    grind skrev 2011-05-16 22:54:50 följande:
    Inga problem alls. Det är kvinnligt att vara politiskt korrekt. 
    ja, det är ju dokumenterat att vi har en större tendens att solidarisera oss med andra än vad män har. Om det sedan är inlärt spelar ingen roll, det är en bra egenskap
  • MammaG
    Embla skrev 2011-05-16 18:42:14 följande:
    0 rätt, men det var ingen överaskning. Jag är rätt samhällskritisk av mig och tycker och tänker inte något bara för att en auktoritet har sagt att "så är det".

Du menar på fullt allvar att du inte tror att vi som kallas politiskt korrekta kan vara samhällskritiska? Kan upplysa om att för att få det samhälle många av oss vill ha - utan rasism och diverse fobier gentemot sexuella läggningar och religioner så krävs det att man är samhällskritisk, eftersom dagens samhälle gärna via omvägar går främlingsfientligas, islamofobers och homofobers ärenden.
Svar på tråden Hur PK är du?