• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:02:07 följande:
    Dubbelmoral? Någon?

www.familjeliv.se/Forum-26-109/m59023070.html
    Jag tippar på att ingen av dem har make/sambo/pojkvän som bär klänning och att det aldrig blivit tal om att de heller skulle bära klänning. Och argumentet om att "jamen om de nu skulle vilja bära det så skulle jag inte vara emot det/tända mindre/whatever" köper jag inte...
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 12:03:14 följande:
    Idag blir det inget sushi. Väntar på att hitta nån sushiälskare att gå till restaurang med så h*n kan vägleda mig lite. Har LITE kännedom om sushi, men sushi känns som ett komplicerat ämne så jag måste ha med mig nån som har ätit det minst fem gånger

Oj, har ni dåligt väder däruppe? Attans då! Se till så den drar sig norrut istället för söderut... 
    Bon apetit! 
    Hehe, varför just 5gånger? Blir det fel om det är 4gånger?

Ja, det har regnat hela dan och hela natten också tror jag men nu börjar solen kika fram få se hur länge det håller isig.

Danke!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 12:08:05 följande:
    Jag tippar på att ingen av dem har make/sambo/pojkvän som bär klänning och att det aldrig blivit tal om att de heller skulle bära klänning. Och argumentet om att "jamen om de nu skulle vilja bära det så skulle jag inte vara emot det/tända mindre/whatever" köper jag inte...
    Nej det gör inte jag heller. Lika lite som jag köper när tokfanatikerna får ur sig att barnet själv velat ha slöja på sig men tydligen ska det toleranta samhället tolerera killar i rosa men den ska sätta i halsen så fort det blir tal om barn i slöja. Märkligt.......
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 12:04:55 följande:
    Aight. Det har blivit lite av en diskussion i tråden också, vilket är kul!
    Ja, jag tänker inte låta den urarta. Finns inte en chans. Den här ska jag vinna.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:09:01 följande:
    Hehe, varför just 5gånger? Blir det fel om det är 4gånger?

Ja, det har regnat hela dan och hela natten också tror jag men nu börjar solen kika fram få se hur länge det håller isig.

Danke!
    Ingen anledning...hade jag skrivit 4 så hade du också frågat samma fråga
    Nej, men ville markera att personen bör ha lite mer insyn i sushivärlden så den kan förklara för mig hur alla sorter är, smakar, hur man bör äta dem osv osv.

Skönt med solen, hörrudu! Vi har massa sol just nu så förhoppningsvis blir det massa sol hos er också. Hade du tänkt sitta i uteserveringen eller? 
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 12:14:08 följande:
    Ingen anledning...hade jag skrivit 4 så hade du också frågat samma fråga
    Nej, men ville markera att personen bör ha lite mer insyn i sushivärlden så den kan förklara för mig hur alla sorter är, smakar, hur man bör äta dem osv osv.

Skönt med solen, hörrudu! Vi har massa sol just nu så förhoppningsvis blir det massa sol hos er också. Hade du tänkt sitta i uteserveringen eller? 
    Jag förstår. Ät i lugn och ro och njut av varje tugga.

Få se hur det ser ut när vi kommer dit. Uteserveringen är ingen höjdare. Man hör knappt vad den andra säger. Är mitt i drottninggatan som kryllar av folk. Vi sätter oss nog nära buffen.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:10:55 följande:
    Nej det gör inte jag heller. Lika lite som jag köper när tokfanatikerna får ur sig att barnet själv velat ha slöja på sig men tydligen ska det toleranta samhället tolerera killar i rosa men den ska sätta i halsen så fort det blir tal om barn i slöja. Märkligt.......
    Ah, är det så du tänker? 

Iofs bör ju båda ses som förtryck. Om nu kjol, klänningar och annat "tjejplagg" sätter flickorna i fack och därmed upprätthåller kvinnoförtrycket så är det ju samma med slöja och liknande. Så istället för att omvända rollerna så att killarna ska ha på sig kjolar och klänningar så bör de väl propagera för att klädindustrin aldrig mer ska tillverka kvinnoförtryckskläder samt vara emot slöja. 

Men i ärlighetens namn så tror jag att de flesta feminister är emot slöja egentligen. De har haft problem på det området förut, att de i sin kamp för kvinnans frihet och jämställdhet har försökt pådyvla kvinnor med annan kultur sina västerländska kvinnoideal. De har alltså haft problem med eurocentrism och/eller kulturcentrism. Vet inte hur det ser ut NU, men så har det sett ut förut. De har inte tänkt på att kvinnor i andra kulturer kanske VILL ha det så, utan utgått från att alla förtryckta osv. 
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:12:16 följande:
    Ja, jag tänker inte låta den urarta. Finns inte en chans. Den här ska jag vinna.
    OK, jag vet inte vad din agenda är, men heja!
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:18:29 följande:
    Jag förstår. Ät i lugn och ro och njut av varje tugga.

Få se hur det ser ut när vi kommer dit. Uteserveringen är ingen höjdare. Man hör knappt vad den andra säger. Är mitt i drottninggatan som kryllar av folk. Vi sätter oss nog nära buffen.
    Hahah, bästa stället, nära buffén. Vad heter restaurangen, ifall jag kommer upp till city nån gång?
  • Velour

I've got to go tjejer. Ha det så gött så länge och var snälla!!

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...