• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:17:44 följande:
    Jag vet inte Jaded. Du fick upp en massa känslor som det har tagit åratal att bearbeta. Satt och kollade på gamla fotografier igår och hittade As fotografi som gjorde att jag brast i gråt. Ingenting av det jag och han hade tillsammans var äckligt. En av mina absolut bästa minnen.
    Äh, låt det va........
    Jag är verkligen jätteledsen att höra det. Men jag tycker det känns en smula orättvist att du klandrar mig för den saken. Jag har uttryckt åsikten att jag anser det perverst (i negativ bemärkelse mind you) att knulla alternativt bli knullad av sina släktingar.
    Jag tänker inte linda in den åsikten i en massa rosa fluff för att du inte ska bli ledsen av anledningar jag omöjligtvis kan ha haft nån insyn i.

Men jag kan absolut respektera att man kan bli kär i en kusin eller vad nu kan vara, jag försöker inte döma dig. Jag ser det från en subjektiv, personlig vinkel och låter mina känslor föra min talan.

Kram?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 18:18:50 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Mja, nja, ja, jo, hmmm, okej...
    Det där var väldigt diplomatisk svar Velour.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Jäjd
    Velour skrev 2011-05-19 18:18:50 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Mja, nja, ja, jo, hmmm, okej...
    Nej inte nja, ja jo hmm. Det ÄR skillnad att kalla en handling vidrig och att kalla en person vidrig.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:20:58 följande:
    Men seriös....Satt och tänkte på det för nån dag sen och fick upp frågan om "Gud" blev helt kokobangbang mellan religionerna eller vad gick det fel någonstans? Var 1000-15000år så fick han propp i tombollen där uppe och ändrade reglerna? Obestämd
    Han tycker väl inte att olika människor ska äta/inte äta samma saker eller nåt. Äsch, när nåt inte går att förklara inom religionen så brukar väl det finnas ett standardsvar: God works in mysterious ways...

Vilket är bra att det finns ett standardsvar eftersom man kan hitta väldigt många motsägningar inom religioner vilka ger upphov till massa frågor. Eftersom man inte kan göra något åt motsägningarna så avslutar man diskussionen med God works in mysterious ways blablablablabla zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 
  • Velour

JA det är skillnad mellan sak och person, DET förnekar jag inte. Men sen tänker jag inte ta parti utan tänker vara Tyst

• Jäjd
    Velour skrev 2011-05-19 18:27:19 följande:
    JA det är skillnad mellan sak och person, DET förnekar jag inte. Men sen tänker jag inte ta parti utan tänker vara Tyst
    Bra, bra. Jag ska klä av mig naken och gå och duscha av mig en arbetsdag om nu någon antecknar.
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:21:09 följande:
    Jag är verkligen jätteledsen att höra det. Men jag tycker det känns en smula orättvist att du klandrar mig för den saken. Jag har uttryckt åsikten att jag anser det perverst (i negativ bemärkelse mind you) att knulla alternativt bli knullad av sina släktingar.
    Jag tänker inte linda in den åsikten i en massa rosa fluff för att du inte ska bli ledsen av anledningar jag omöjligtvis kan ha haft nån insyn i.

Men jag kan absolut respektera att man kan bli kär i en kusin eller vad nu kan vara, jag försöker inte döma dig. Jag ser det från en subjektiv, personlig vinkel och låter mina känslor föra min talan.
    Ok, även om det inte var just så här du uttryckte dina åsikter i den tråden.
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:31:10 följande:
    Ok, även om det inte var just så här du uttryckte dina åsikter i den tråden.
    Jo det var det, dock med något onödigt upphetsat utropstecken. Det var åtminstone tanken.
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:34:09 följande:
    Jo det var det, dock med något onödigt upphetsat utropstecken. Det var åtminstone tanken.
    Jaded det är helt okej för min del att du tycker som du gör även om jag blev chockad över dina ord och hejaklackspelet med BB.

Ha en trevlig duschstund.
  • Dominant
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:17:44 följande:
     Ingenting av det jag och han hade tillsammans var äckligt. En av mina absolut bästa minnen.
    Äsch, vem bryr sig om vem någon har en relation med eller vad de gör. Så länge båda är med på det och det är lagligt så kör på.

Halvsyskon får ju till och med gifta sig i Sverige, se ÄktB 2:3 2 st.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...