• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:09:55 följande:
    Jag är nog alltid seriös
    Okej, jag har ingen anledning att inte tycka om dig. Vad ni har diskuterat i den andra tråden har jag inte lagt mig i. Jag har inte ens läst den diskussionen. Har förstått vad du anser om kusinrelationer eftersom det pratades lite om det i den här tråden, men jag bryr mig inte särskilt.

Så putt onn a smajl! 
  • Jäjd
    Velour skrev 2011-05-19 18:14:18 följande:
    Okej, jag har ingen anledning att inte tycka om dig. Vad ni har diskuterat i den andra tråden har jag inte lagt mig i. Jag har inte ens läst den diskussionen. Har förstått vad du anser om kusinrelationer eftersom det pratades lite om det i den här tråden, men jag bryr mig inte särskilt.

Så putt onn a smajl! 
    Men jag är ju superduperglad! Jag vill bara att Rose ska förstå att jag gillar henne skarpt som kniven även fast hon och jag (oftast) tycker hemskt olika, och Rose blev upprörd då jag skrivit vad jag tycker om öm älskog mellan familjemedlemmar.
    Jag anser att det går fruktansvärt bra att skilja mellan sak och person, något Rose inte verkar tycka eller är förmögen att göra för då skulle denna diskussion inte ens vara ett pytte-issue.

Så. `Nuff said.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:14:10 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-66/m59046265.html
    Hahah! Bra där

Det är ju precis som den här myndigheten vi har i Sverige som jag inte kommer ihåg namnet på, som ena gången uppmanar folk att inte äta en viss grej för att efter några år komma fram till att det är helt ofarligt. Och inte nog med det, samma ätbara sak som anses vara dåligt här i Sverige kan folk i andra länder äta med gott samvete.

Men nu har man ju lite större krav på gubben däruppe, att han inte ska sådan beslutsångest. 
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:05:03 följande:
    Jag kan inte påstå att jag tycker en massa om dig, i meningens negativa bemärkelse. Jag har väl aldrig ens antytt att du skulle vara äcklig, vart kommer detta ifrån?
    Att skilja på sak och person är väldigt bra.
    Varför ska vi inte kunna ha fred bara för att vi tycker olika? Jag brukar få ut allra mest från kontakt med folk som inte tycker exakt som jag i alla lägen.
    Jag vet inte Jaded. Du fick upp en massa känslor som det har tagit åratal att bearbeta. Satt och kollade på gamla fotografier igår och hittade As fotografi som gjorde att jag brast i gråt. Ingenting av det jag och han hade tillsammans var äckligt. En av mina absolut bästa minnen.
    Äh, låt det va........
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:17:02 följande:
    Men jag är ju superduperglad! Jag vill bara att Rose ska förstå att jag gillar henne skarpt som kniven även fast hon och jag (oftast) tycker hemskt olika, och Rose blev upprörd då jag skrivit vad jag tycker om öm älskog mellan familjemedlemmar.
    Jag anser att det går fruktansvärt bra att skilja mellan sak och person, något Rose inte verkar tycka eller är förmögen att göra för då skulle denna diskussion inte ens vara ett pytte-issue.

Så. `Nuff said.
    {#emotions_dlg.flower} Mja, nja, ja, jo, hmmm, okej...
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 18:17:08 följande:
    Hahah! Bra där

Det är ju precis som den här myndigheten vi har i Sverige som jag inte kommer ihåg namnet på, som ena gången uppmanar folk att inte äta en viss grej för att efter några år komma fram till att det är helt ofarligt. Och inte nog med det, samma ätbara sak som anses vara dåligt här i Sverige kan folk i andra länder äta med gott samvete.

Men nu har man ju lite större krav på gubben däruppe, att han inte ska sådan beslutsångest. 
    Men seriös....Satt och tänkte på det för nån dag sen och fick upp frågan om "Gud" blev helt kokobangbang mellan religionerna eller vad gick det fel någonstans? Var 1000-15000år så fick han propp i tombollen där uppe och ändrade reglerna? Obestämd
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...