• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Mandi74
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:03:45 följande:
    I kväll var det roligt att diskutera.

Känns som att hjärnan har vaknat på rätt humör.

Och även om Neod i just den här tråden mest har ägnat sig åt att göra reklam för sina mycket märkliga matvanor Flört, så är det befriande med en invandringskritisk som faktiskt tar sig tid att svara på i alla fall nästan alla inlägg.

Det är alltid gott att få lite att bita i.

Det är ju inget skoj att lägga ned tid på ett seriöst inlägg och sedan enbart få ett "goddag yxskaft - svar" eller inget alls. 
    Måste fråga vad din förtjusning i att stapla upp inläggen i siffror kommer sig av?
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Quintus Zebra
    Mandi74 skrev 2011-05-18 23:31:20 följande:
    Måste fråga vad din förtjusning i att stapla upp inläggen i siffror kommer sig av?
    Egentligen handlar det nog om min stora debatthunger. Jag vill svara på ALLT i inläggen. Och det blir lätt rörigt om man bara svarar utan att tydligt visa vad man svarar på.

Det är något jag började med rätt nyligen egentligen. Om jag inte minns fel så snodde jag det av Neonguy? Eller så var det nån annan.

Förr i tiden brukade jag dela upp citaten i inlägget
    Så här alltså!
    Men FLs citatsfunktion var nära att till och med knäcka mitt debattsug, så jag blev lycklig när jag hittade ett mindre krångligt sätt.Flört
  • Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:28:47 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m58175026.html

Det är inget tempo alls i tråden. I snitt mindre än ett inlägg om dagen. Men det passar mig rätt bra nu när jag är hemma med två små barn och prioriterar annat än FL...
    Förstår att det inte finns något tempo i den  tråden, när alla inlägg är A4-långa...
  • Mandi74
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:38:21 följande:
    Egentligen handlar det nog om min stora debatthunger. Jag vill svara på ALLT i inläggen. Och det blir lätt rörigt om man bara svarar utan att tydligt visa vad man svarar på.

Det är något jag började med rätt nyligen egentligen. Om jag inte minns fel så snodde jag det av Neonguy? Eller så var det nån annan.

Förr i tiden brukade jag dela upp citaten i inlägget
    Så här alltså!Men FLs citatsfunktion var nära att till och med knäcka mitt debattsug, så jag blev lycklig när jag hittade ett mindre krångligt sätt.Flört
    Haha.. då är siffrorna att föredra.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-18 23:27:34 följande:
    Mmm det går ju i vågor. Verkligen. Jag har perioder när jag inte pallar någon slags seriositet och perioder när jag inte pallar trams.
    Men jag hade lite kul i den där tråden om flyktingar från Darfur iallafall.
    Short and sweet.
    Känner igen det där. Är själv i en "orkar-egentligen-inte"-period. Kanske svarar på ett par inlägg här och där, men när nån känner för att mucka så lägger jag ner. 
  • Quintus Zebra
    Velour skrev 2011-05-18 23:46:37 följande:
    Förstår att det inte finns något tempo i den  tråden, när alla inlägg är A4-långa...
    Precis Glad

Det tar en stund att svara, så jag får ju vänta tills barnen lagt sig.

Men jag gillar ju sådana debatter, så länge det finns nån på andra sidan som orkar läsa allt och svara
  • Quintus Zebra
    Mandi74 skrev 2011-05-18 23:47:01 följande:
    Haha.. då är siffrorna att föredra.
    Skrattande

Härligt att höra.

Skall dock försöka vänja av mig lite med siffrorna.

Den sista tiden har det blivit lite väl många LÅNGA uppdelade inlägg från min sida.

Det skulle ju kunna vara jag som skrämmer bort alla från politik-sektionen Flört

Äsch, nu skryter jag igen. Börjar bli en dålig vana det också Skäms
  • Quintus Zebra
    Velour skrev 2011-05-18 23:47:59 följande:
    Känner igen det där. Är själv i en "orkar-egentligen-inte"-period. Kanske svarar på ett par inlägg här och där, men när nån känner för att mucka så lägger jag ner. 
    Har också sådana perioder ibland. Men inte nu!

Så om nån muckar som du inte orkar med. Skicka dom gärn till mig, tack! Tungan ute
  • Nice Girl Wrong Place
    Velour skrev 2011-05-18 23:47:59 följande:
    Exakt så känner jag också.
  • Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:49:30 följande:
    Precis Glad

Det tar en stund att svara, så jag får ju vänta tills barnen lagt sig.

Men jag gillar ju sådana debatter, så länge det finns nån på andra sidan som orkar läsa allt och svara
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...