• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Quintus Zebra
    Jäjd skrev 2011-05-18 23:15:21 följande:
    Fortfarande? Jag tror det smittar. Jag kan knappt tänka längre.
    Jag skyller på våren!

(inte för att jag känner till era personliga orsker, utan mer generelt Flört).

Själv är jag inte sån, men verkar inte folk mer debattsugna på vinterhalvåret? Politikdelen på FL är ju oftast rätt död på somaren om jag minns rätt.
  • Jäjd
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:17:49 följande:
    Jag skyller på våren!

(inte för att jag känner till era personliga orsker, utan mer generelt Flört).

Själv är jag inte sån, men verkar inte folk mer debattsugna på vinterhalvåret? Politikdelen på FL är ju oftast rätt död på somaren om jag minns rätt.
    Ja jag vet inte alls vad jag ska skylla på. Jag brukade kunna smickra mig själv med att intala mig att jag var sjukligt smart och allmänt bäst men jag ids bara inte längre Drömmer

Men du har nog rätt, i höstas var ju ALLA on fire!
  • Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:03:45 följande:
    I kväll var det roligt att diskutera.

Känns som att hjärnan har vaknat på rätt humör.

Och även om Neod i just den här tråden mest har ägnat sig åt att göra reklam för sina mycket märkliga matvanor Flört, så är det befriande med en invandringskritisk som faktiskt tar sig tid att svara på i alla fall nästan alla inlägg.

Det är alltid gott att få lite att bita i.

Det är ju inget skoj att lägga ned tid på ett seriöst inlägg och sedan enbart få ett "goddag yxskaft - svar" eller inget alls. 
    Vilken tråd?
  • Quintus Zebra
    Jäjd skrev 2011-05-18 23:19:05 följande:
    Ja jag vet inte alls vad jag ska skylla på. Jag brukade kunna smickra mig själv med att intala mig att jag var sjukligt smart och allmänt bäst men jag ids bara inte längre Drömmer

Men du har nog rätt, i höstas var ju ALLA on fire!
    Det skulle ju kanske kunna vara en kollektiv baksmälla året efter valet i höstas?

Specielt efter valresultatet var klart så var det ju "en del" SD-diskussioner som var rätt heta. Egentligen är det väl inget konstigt om normalt folk tröttnar lite. Tråkigt för "onormala" som mig bara som får leta med microskop efter debattsugna!
  • Jäjd
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:23:13 följande:
    Det skulle ju kanske kunna vara en kollektiv baksmälla året efter valet i höstas?

Specielt efter valresultatet var klart så var det ju "en del" SD-diskussioner som var rätt heta. Egentligen är det väl inget konstigt om normalt folk tröttnar lite. Tråkigt för "onormala" som mig bara som får leta med microskop efter debattsugna!
    Haha ja jag börjar faktiskt luta åt den teorin
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-18 23:17:31 följande:
    Sant.
    Jag har redan avverkat ett dock!
    Aha. Jag var själv helt less på SD-diskussioner i vintras ett tag. Och höll mest till på i jämställdhet-diskussioner, och diskuterade prostitution en massa om jag inte minns fel. Men lusten kom tillbaks...
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-18 23:25:41 följande:
    Aha. Jag var själv helt less på SD-diskussioner i vintras ett tag. Och höll mest till på i jämställdhet-diskussioner, och diskuterade prostitution en massa om jag inte minns fel. Men lusten kom tillbaks...
    Mmm det går ju i vågor. Verkligen. Jag har perioder när jag inte pallar någon slags seriositet och perioder när jag inte pallar trams.
    Men jag hade lite kul i den där tråden om flyktingar från Darfur iallafall.
    Short and sweet.
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-18 23:27:34 följande:
    Mmm det går ju i vågor. Verkligen. Jag har perioder när jag inte pallar någon slags seriositet och perioder när jag inte pallar trams.
    Men jag hade lite kul i den där tråden om flyktingar från Darfur iallafall.
    Short and sweet.
    Mmmmmm, den var fin.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...