Ozzygirl3 skrev 2011-05-02 12:59:52 följande:
Jag i frågasätter oxå köttindustrin..köper bara kött från närproducerat och har jägare i släkten.
Kommer från en skogsägarsläkt, där dom lärde mig skog och natur..
och vikten för att få bra djurstammar är att skjuta av djur ,inget någon kan ändra på även om man vill.
är för blandad kost både kött och vegetabiliskt föda..kostcirkeln är inte fel..
tror inte att djur o natur blir bättre av att vi slutar att äta kött... alla har vi vår roll i kretsen..
men alla har vi ett fritt val..sen tror jag att blandad kost och motion och roligheter är det bästa
för folkhälsan..
Känner alla sorters människor..men dom som mår bäst är dom som har roligt..
har en i släkten som varit vegitarian i många år....men hon är svårt sjuk..mycket beror nog på anlag
finns renlevnads människor som blir svårt sjuka och min farfar både rökte åt fet ma/köttt o nyttja alkohol
var en krutgubbe tills han dog.. aldrig sjuk..dog av ålderdom...
Tror det är viktigt att komma ihåg att inte bli för fanatisk i sitt tänkande.. undrar om det finns lyckliga fanatiker..
Lagom är bäst med en massa roligheter..så mår både hjärna o kropp bra av..
1) Jag har inte sagt att man kan slopa all reglering av djurpopulationer. En viss reglerande jakt är kanske ett nödvändigt ont, men i stora drag vill jag undvika dödande av djur så långt praktiskt möjligt.
2) Jag tror att det blir mindre belastning på många ekosystem i världen pga ett bättre resursutnyttjande
med mer veg. kost. Bland annat klimatförändringarna skulle vara lättare att bekämpa liksom svält.
Djuruppfödning kräver mycket mark o vatten bla.
3) Tror du inte vegetarianer kan ha lika roligt som du?
4) Givetvis finns det de som lever hälsosamt men som ändå blir sjuka o de som lever mindre hälsosamt och som mår bättre än man skulel vänta men de stora trenderna är vesäntligast. Undantag finns alltid.