100kgpappa skrev 2011-04-29 22:41:07 följande:
Ja, det är rätt. Våra kroppar är utvecklade undet 100-tusentals år som jägare, det är först för några tusen år sen vi blev bofasta och började äta mer spannmål. Givetvis måste man inte äta kött, men jag anser det vara både hälsosammare och etiskt rätt, då vi är en jagande art. Livet på jorden går faktiskt mest ut på att äta eller ätas, om jag raljerar lite.
1)Men våra förfäder innan den utvecklingen du nämner tror jag åt övervägande vegetabisliskt.
2)Anser du att jag skulle ha bättre hälsa om jag åt kött???
3)Går ut på och går ut på? Jag antar utifrån tidigare inlägg från dig att du inte tror att det objektivt sett finns någon mening alls med tillvaron, fast du skriver i o för sig om att raljera.
4) Personligen tror jag, även om jag vet att du inte håller med mig, att det finns ett avsiktligt mål med hela tillvaron
och att detta mål inkluderar harmoni och frid för alla levande väsen så långt det är möjligt och att något bättre kommer att komma. Det som vi idag känner som naturens ordning tror jag i själva verket inte är naturens ordning om jag får uttrycka det så.
5) Jag gissar att de flesta kristna debattörer här håller mera med dig än med mig angående att äta kött, men
den lilla spirande kristna djurrättsrörelse-ett alternativ till den sekulära o dess djurrättsfilosofer-som börjat komma med förgrundsgestalter som Linzey och Hoffman med flera tror jag har kommit tillvarons djupaste
sanningar på spåren.