• Anonym

ni med pmds titta hit

hej jag tänkte starta en tråd där man kan skriva av sej när det stormar som värst
    dom dagarna när man är på vippen att ta livet av sej
    dom dagarna när man lämnar sin man
    dom dagarna när man avslutat vänrelationer
    dom dagarna när man förstör o gråter för sej själv
    allt skapat av denna jävla pmds
    själv äter jag citalopram varje dag året runt
    sedan jag startade med det har jag inte skadat mej själv inte slagit någon och inte varit på väg att skilja mej
    men det är tufft ändå dom mest kritiska dagarna
    jag startar tråden just nu för dom ligger framför mej just nu
    dom närmaste 5 dagarna kommer bli ett inferno
    jag känner det
    det trappas upp
    jag är så fruktansvärt arg
    allt retar mej
    jag behöver skriva av mej denna månad
    finns det fler där ute?

• Svar på tråden ni med pmds titta hit
  • Petra75
    Cal75:
    Jag har funderat, men inte vågat prova progesteronkräm! Varför vet jag egentligen inte... Det kan väl inte va farligare än nåt annat konstgjort, det är faktiskt en naturlig produkt, efter vad jag förstått. (om man köper rätt sort) Jag har köpt hennes bok, det stod mycket bra grejer i den, men den var väldigt "amerikansk" tex med glada upppiggande ord, ung. som Dr Phil ibland... Obestämd Och man skulle göra en lång utredning av sig själv, för att komma fram till vilka ämnen man saknar. Har inte orkat än...
  • fortsätt paddla

I morgon har jag en läkartid. Ska diskutera SSRI hade jag tänkt. Det känns lite nervöst...

• ciasim

Åhh.. Nu 5 dagar till mens. Jag vill lämna min sambo och typ ändra hela mitt liv. Känner bara misslyckande och avundsjuka. Suck. Måste motionera imorgon.

• Nöffe72

@fortsätt paddla: gick det bra hos läkaren?

@ciasim: funkar träning bra för dig? Jag har precis återupptagit min löpträning efter låååångt uppehåll och tycker att det känns bättre i humöret denna månad. Kanske träningen har bidragit? Hoppas. Snacka om motivator i så fall. Imorgon ska jag springa till jobbet.

• ciasim

Hej Nöffe! Jag tror det hjälper lite, upplever mig lite mindre nere än jag gjorde förra PMS perioden, och jag började träna denna. Men det verkar som om jag måste hålla igång den rätt ihärdigt, för effekten sitter inte i mer än några timmar, tycker jag. Men absolut bra! Så prova det!
    Snälla kom på en lösning för PMS !! Finns det någon som forskar i detta?

• ciasim

Förresten! Är det någon som har testat Jazmine eller Jaz p-piller ? Det skall ju ja effekt på PMS hos vissa!
    Om ni har provat - vad är er erfarenhet?
    Kram

• Otäcking
    ciasim skrev 2012-09-17 15:36:10 följande:
    Förresten! Är det någon som har testat Jazmine eller Jaz p-piller ? Det skall ju ja effekt på PMS hos vissa!
    Om ni har provat - vad är er erfarenhet?
    Kram
    Jag har testat Jaz. Jag berättar om hur det var i den andra tråden jag länkade till.
  • fortsätt paddla

Nöffe: fick ett recept som jag ska hämta ut och börja med nästa ägglossning. Ska börja med en svag dos på 10 mg. Sedan öka om det behövs.
    Hon lugnade mig ang biverkningar vilket jag är mest rädd för. Det ska enligt läkaren inte vara så mycket när man äter för PMS. Ska ge det ett försök.
    Nu ska jag ha mens vilken dag som helst och mår uselt. Det funkar på jobbet men hatar min sambo. Klarar inte av att se på honom. Så irriterad!
    Så visst är det värt att testa ssri. Ska ge er en rapport om någon mån;)

• Anonym (velar)

Jag tycker det blir värre för varje månad. Blir otroligt yr varje period nu. Otäckt som bara den. Lite lugnare denna månad men får raseriutbrott. Fick höra om en relativt ny medicin som är till för oss. Premalex. Ngn som provat.

• Anonym (velar)

Ska dessutom kontakta min läkare för alla andra verkar få trappa upp och starta med 10mg. Jag fick 20mg pang bom från noll jag.

Svar på tråden ni med pmds titta hit