Jag är så glad just nu! Jag trodde det va något fel på mig!! Verkligen! Jag har pmds!
Det är det jag ha!
Just nu känner jag mig så glad eftersom läkaren jag var hos idag tog mig på allvar.
Jag har varit hos tre gynokologer och försökt få hjälp med besvären.
Nu äntligen.
Jag ser sådar pigg och hälsosam ut fast jag inte är det för fem öre.
Alla symptom stämmer in på mig..Alla och jag får dom ca två veckor i månaden och tredje månaden har jag mens värk.
Alltså en vecka i månaden som jag är normal.
Det tog slut för mig och min kille och ja tror att mkt hade med pmds att göra.
Så sök hjälp man behöver behandling.
Det finns kvinnor som har blivit feldiagnoserade för manodeppressiv fast det är pmds de hat.
Äntligen fick jag en förklaring!Det känns bra.
Jag är rädd för mig själv de veckor jag har det och är mer eller mindre ensamstående med två småbarn.
Och NEJ det funkar inte att ha de så då!!
Hoppas att medecinen hjälper! För jag orkar inte ha det så!!!!
Det är fullkommligt ohållbart och det har blivit extremt mkt värre efter andra barnet.
Efter varje svacka har ja mkt ångest för att jag ballat ur så,,allt jag sagt och hur mkt jag kom ihop mig med omgivningen.
Jag brukar oxo göra drastiska saker när ja är som met deppig.. köpa fruktansvärt mycket saker eller dricka för mkt alkohol(barnen är hos pappa då!) och stöta på mina vänner,ångest efteråt, eller sända iväg massor av konfliktskapande sms till alla ja känner eller jätte långa meil. Får för mig en massa om de jag känner. Jag kan känna hur det klarnar för mig när det är över och jag inser hur jag har varit och att det inte har varit klokt!!
Vill rymma ifrån mitt liv,står inte ut och ser ingen framtid och det känns som att jag tappar kontrollen om allt.
Kan inte ta avisande eller kritik och blir fruktansvärt aggresivt särskilt om mornarna. Avskyr mig själv och kan till och med göra mig illa. Alltså inte mkt men vara mkt destruktiv.
De veckor jag har symptomen av pdms och de veckor jag ej har är en så stor skillnad att det är inte klokt.Jag har själv verkligen gått och trott att jag är manodeppressiv!!!