• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Livingdeluxe skrev 2013-03-22 22:21:38 följande:
    idag blev jag godkänd! :) i maj sker det.
    Grattis och lycka till :D
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Loth skrev 2013-04-04 07:10:18 följande:
    En tanke som slog mig, alla ni opererade, när måltiderna ska ta lång tid att äta, blir inte maten kall då? Springer ni och micrar om den mellan varven eller hur gör ni? :)
    Jag kan ärligt säga att jag är dåligt på att äta segt så min hinner inte kallna.
  • kymaro
    sextiotrekg skrev 2013-04-14 17:10:26 följande:
    Vet inte men i Uppsala gör den en utredning med massa olika besök hos dietisten psykolog och läkare innan så här tar det tid.. På st Görans ska de gå snabbare har jag hört :)
    Jag gjorde min utredning i Uppsala och den tog ca 6månader Glad
  • kymaro
    aztec skrev 2013-04-20 08:11:09 följande:
    Hej, vet inte om någon kan hjälpa mig men undrar om gbp op & träning. Gjorde min op för 3år sedan men har nu det här året ökat på min träning. Blir nu mellan 4-6pass i veckan och jag är nu hungrig Jämt!! Varje timma skulle jag vilja äta men förstår ju att det inte är det mest optimala, så hur ska jag lösa det? ;/

Är på min normala vikt jag haft i två år men vill inte börja gå upp i vikt för att jag äter mer eller att det blir en vana sen om jag slutar träna (så mycket).
    Se till att få i dig riktigt med protein! Jag tränar ca 6ggr i veckan plus massa promenader på det och jag blir hungrig hela tiden om jag inte ser till att äta mycket protein till varje måltid.

Så det är iaf mitt tips jag kan ge dig :)
  • kymaro
    Princessan skrev 2013-04-28 07:42:44 följande:
    Jag mådde skit av pulvret och fuskade massor.
    Bad dietisten om råd som gav mig rådet att strunta i pulvret och istället äta kött/kyckling/fisk med grönsaker. Då gick det mkt bättre. Tappade 10 kg på 2,5 v.
    Måga som bruka köra så, och de ska va under 1000kcal med va?
  • kymaro
    Camillapunktslut skrev 2013-04-28 15:26:40 följande:
    Jag mår så bra! 1 månad och 10 dagar efter op. Gått ner 23 kg, orkar jätte mycket, gick tom och badade med grabben idag! vågade åka rutschkanan utan att vara nojig över att jag skulle krascha den
    älskar mig och mitt nya liv! 

Grattis, visst är det kul när man börjar få tillbaka sig själv?
  • kymaro
    ploppan skrev 2013-05-07 21:59:47 följande:
    Jag har fundrat länge på en sådan operation. Jag har en bmi på 35. Jag är över 35+ år. Jag har verkligen testat alla sorters viktnedgång men går alltid upp igen med lite extra kilon. Har har nu hamnat i en situation där jag har så ont i min ischias när jag rör på mig att jag inte kommer upp ur sängen dagen efter ett pw-pass. Det gör ont att andas och jag har ont i ben o rygg. Båda mamma o pappa som har hjärt o kärlsjukdomar. Jag är livrädd att jag med ska hamna där.
    Kontaktar jag min VC för en hälsokontroll eller säger jag till direkt vad jag har funderat på?? . Hur lång tid tar hela denna process??     
    Olika i alla landsting mig tog det ungefär 2år innan jag fick min o men var för att jag var nekad först pga min ålder.
  • kymaro
    Mollie skrev 2013-05-11 20:01:09 följande:
    Någon som har tips eller recept på soppor under första veckan? Känns knepigt att få en soppa proteinrik...
    Kan man använda köttfärs som kött-innehåll?

Gjorde ni era soppor före operataionen och frös in? Eller orkade ni göra det efteråt?
    Jag gjorde min efter op. Köpte typ färdiga soppor sen mixa jag i tex ägg osv sånt som går mixa. Vi fick ju ha lite klumpar så köttfärs funka för mig med
  • kymaro
    Mollie skrev 2013-05-12 23:18:31 följande:
    Det var ju smart, men jag tror jag vill laga från grunden...
    finns ju en spec närings dryck på apoteke dom bruka rek att man dricker 1-2ggr per dag i början. kommer inte ihåg va den heter men ja fick de av dietisten när jag skulle åka hem från sjukhuset.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)