• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

jenny8503 skrev 2012-12-14 18:56:56 följande:
    hej hej

För 2.5 år sedan var jag inne på denna tråd och letade efter info inför min GBP, nu sitter jag har och småkollar lite då och då... Jag har inte ångrat mig en sekund att jag genomförde OP:n. Det bästa jag gjort i livet!
    Har ´lagt ut före och efter bilder på bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m56388345.html
    Vet att jag själv gärna tittade på andras bilder för inspiration... och nu känner jag att jag vågar dela med mig av mina egna bilder... Finns fortfarande en del att jobba på och det gäller att fortsätta hålla sig till bra matvanor och att röra sig:) Det finns även mindre bra vanor kvar i mitt liv men det har jag lärt mig minska på i allafall =)

Lycka till alla som står i startgroparna!
    åh vad kul den tråden har jag missat, måste kika in där med.
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    jenny8503 skrev 2012-12-15 12:47:26 följande:

Såg att du hittat dit =) Ville bara säga bra jobbat! Inte jätteaktiv tråd men ändå intressant att kolla in då och då
    :)
    Så glad att jag tog foton före under och nu för i mitt huvud känner jag mig likadan som för 2.5 år sedan men sen när man ser bilderna så ser man en skillnad (gjorde jag inte först, men nu de sista månaderna så har jag insett att det faktiskt är en skillnad...)
    Ja det är jätte kul att ha tagit bilder då man lätt glömmer hur stor man var med. Jag upplevde mig själv aldrig mig själv så där stor som jag var på bild och det är hemskt..

Men GLAD att jag tog tag i saken! Glad 
  • kymaro
    LillaBibbi skrev 2012-12-16 08:33:11 följande:
    Varför drömmer jag om att jag gjort OP, när jag inte ens har blivit godkänd av läkaren ännu? Fy vad hemskt och irriterande det är att vakna upp och inse att det inte är så. Det blir väl så för att man vill det så mycket och för att jag är inne och läser om det innan jag lägger mig och sover. Hade ni det så som blivit OP, före OP också? Eller är det bara jag som inte kan slutatänka på det? Uscha...
    Så var det för mig med, nästan så jag kunna sitta dag drömma om att jag var det.

Men är väl s man tänker på det dagligen alla tankar funderingar osv snurrar i huvudet hela tiden. 
  • kymaro
    mor2012 skrev 2012-12-16 15:14:01 följande:
    En liten fråga om plastikkirurgi efter OP någon som vet hur man går till väga för att söka detta, brösten är så hemska att jag inte vet vart jag ska ta vägen..mår verkligen piss , jag är 29 och ser ut som 60 typ dom e fruktansvärda :O(
    man kan söka sig dit man gjorde OP eller vårdcentralen.
  • kymaro
    Tesa 13 skrev 2012-12-17 00:08:27 följande:
    Hej! Jag gjorde min gbp i oktober 2011, och allt har funkat bra och väntar nu mitt första barn och är i vecka 20+0
    grattis och lycka till med kommande barnet =)
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-12-17 19:33:34 följande:
    Drygt en vecka kvar tills flyt-starten! Spännande!

Hur länge var ni sjukskrivna efteråt?
    Lycka till med flyt.

Jag var sjuskriven 4veckor och då har jag kontors jobb. 
  • kymaro
    LillaBibbi skrev 2012-12-18 06:43:59 följande:
    Hur får man veta om man blir godkänd? Jag ska träffa kirurgen i januari och då trodde jag att dom tog beslutet på plats? Eller får man brev hem efteråt? Hej på er
    Man ska ju gå på massa grupp informationer osv innan med och sista gången man träffar läkare får man beslutet om man får op eller ej.
  • kymaro
    LillaBibbi skrev 2012-12-18 21:31:33 följande:
    Man ska ju gå på massa grupp informationer osv innan med och sista gången man träffar läkare får man beslutet om man får op eller ej.[/quote] Ahaa, det är därför det tar tid då? Aja det får ta sin tid, bara jag blir godkänd så jag kan starta min resa till ett nytt och hälsosamt liv

Japp färför det bruka dröja innan man får OP sen beror det på vänte tider också med.
  • kymaro
    MiaIa 90 skrev 2012-12-19 21:04:42 följande:
    Hej vet inte vad jag ska göra jag har 4veckor kvar till operationen.
    Och jag har ca 9kg kvar att gå ner till operationen.
    Ska gå ner sammanlagt 18kg.

Jag går bara inte ner mer,jag har stått still förra veckan men gått ner 1kg igen.
    Men jag kan inte gå eller gå på min crosstrinen för jag har gjort illa mitt knä:/.
    Hjälp hur ska jag göra?

Jag tar mina 4påsar modifast per dag och i bland chocklad puddingen för jag gillar den så mycket:).
    Puddingen kan väll inte ställa till de med vikten för de är ju modifast.

Jag är så rädd att bli nekad operationen på inskrivnings samtalet en vecka innan operationen den 8januari.
    Jag vill ju detta men kroppen vill inte samarbeta med mig.
    Min mamma kommer upp också och är här med mig en vecka.

Kram

Puddingen ska då inte ställa till det mans ka kunna äta all olika modifast, men ring till läkaren din och prata och se vad ni kan få komma fram till för någon lösning så han förstår att du försöker så gott det går att gå ner dina kilon.
  • kymaro
    ems87 skrev 2012-12-21 22:47:03 följande:
    Idag var jag på ett återbesök på sjukhuset, det är fem veckor sen op. Jag har sammanlagt gått ner 20 kg och minskat med 26 cm i midjan! Jättechockad blev jag kan jag ju avslöja, 26 cm liksom! Det är ju inget man ser själv.
    Härligt!! Skrattande
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)