• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Liiii skrev 2013-01-31 21:24:20 följande:
    Nu är jag oxå över på andra sidan :) opades i måndags på ST Görans och kom hem igår. Mår jätte bra och har inte ont alls känner mig väldigt pigg nästan så jag skulle kunna återgå till jobbet på en gång :D
    Skönt att det gått så bra för dig! =)
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Princessan skrev 2013-02-01 13:26:44 följande:
    Frågor :)

När började ni med ris/pasta?
    När testade ni snabbmat typ pizza/hamburgare?
    När testade ni pannkakor?
    När testade ni mjukt bröd? Grovt och ljust.
    Och den största frågan,
    Hur mycket/lite av det kan ni äta utan att dumpa?
    Ris/pasta började jag med kanske 3mån efter OP lika så med snabbmat,
    Pannkakor har jag fortfarande inte testat och jag varit opererad i 8mån. 
    Mjuk börd äter jag inte heller.

Jag har aldrig haft dumpig men däremot när jag äter söta eller feta saker kan jag äta betydligt mindre. max 1dl då. 
  • kymaro
    Princessan skrev 2013-02-02 07:48:35 följande:

Okidoki! Men hur kommer det sig att du väntade med ris/pasta 3 månader?
    Enligt rekommendationerna jag fick får jag äta nästan allt 4 v efter open.
    Hur kommer det sig att du inte testat mjukt bröd?
    Jag ansåg potatis var bättre och ris/pasta hör jag vissa får dumping av så därför jag väntade. ris funkar bara om man kokat de riktigt om jag äter ute och dom kokat 
    riset dåligt får jag ont i magen. Pasta kan jag inte ära så mycket utav.

Mjuk bröd visst jag har väl testat på tex pizza men annars är inte jag förtjust i mjuk bröd godare med hårt. 
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2013-02-02 12:00:50 följande:
    En fråga:
    När kan man börja med tränings övningar som inkluderar magmusklerna?
    Träning började jag med veckan efter OP och magen kanske efter 1månad efter. Man känner själv nr man klarar av det :)
  • kymaro
    LillaBibbi skrev 2013-02-03 16:52:52 följande:
    Dax för Gastric Bypass-skola imorgon. Varför känner jag mig nervös? Har inte ens fått OP tid. Allt börjar bli mer verkligt nu kanske. Vill bara få allt gjort och få börja med mitt nya liv. Var det någon som var nervös bara inför dietist/ gruppinfo mötet? Aja det blir nog bra. Har laddat med penna och papper iaf
    Jag var nog mer nervös under utredningen en vad jag var på själva operations dagen :P
  • kymaro
    SvartLucia skrev 2013-02-04 18:10:40 följande:
    Tjatmoster här igen haha..
    Hur länge flöt ni och hur mkt gick ni ner?
    Och var då levern "fin"? =)

Sen hur länge låg ni kvar efter op?

4veckor gick ner 12kg.
  • kymaro
    Camillapunktslut skrev 2013-02-06 12:03:14 följande:
    Jag har fått operations tid!! 18 mars! Trodde jag skulle få vänta längre!
    Det känns så bra!

härligt, lycka till då! =)
  • kymaro
    Loth skrev 2013-02-06 16:39:56 följande:
    Oj 5 veckor, jag är livrädd för hur lång tid jag ska flyta för stackars sambon och barnen kommer det nog inte vara en sådan lätt tid med en utsvulten mamma haha ;)

Tack! Läkaren ringde upp, fixade till det som behövdes och sa att nu kan de inte anmärka på mer och önskade lycka till på g mot op :)
    Får du äta en? isf kan du ta katrinplommon de bruka kunna hjälpa.
  • kymaro
    sextiotrekg skrev 2013-02-07 08:02:01 följande:
    Hej! Jag har gjort en utredning i över ett år nu och hoppats på denna operation och ser detta som min sista utväg.. Jag låg precis på gränsen när ja skrev in mig första gången och har nu följt deras tips och trix om att äta mera regelbundna tider och så för att ha en bra grund att stå på. Idag träffade jag en läkare som sa att jag antagligen inte kommer få göra op då mitt BMI gått ner.. Jag har på ett år tappat hela 4kg!! Oj va mkt! Ja ligger på BMI 37,8 har släkt med diabetes och hjärtproblem jag sj har astma och ryggproblem och min chans till att få må bra har nu rykts ifrån mig :( hur gör jag nu? Läkaren skulle prata med kirurgen men jag ser min chans som borta.. Jag är för fet för mig själv för att orka med min vardag men för smal för en op! Hur sjukt är inte det? Ett år helt bortkastat och jag finner inga ord och har bestämt mig för att aldrig mera hoppas eller tro.. Fan!
    Tråkigt att höra.

Men man kan ju få lånapengar för att göra en Op. Alternativ att du äter upp de sista kg och söker igen. 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)