• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Princessan skrev 2013-01-26 11:06:52 följande:
    Nyopererad å har ont i vänster sida av magen. Får i mig dricka, är inte sugen på soppa, vill bara ha maaaat! Känns skumt!
    Lycka till nu iaf, men kan ju som sagt ha ont ett tag :)
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Princessan skrev 2013-01-26 17:41:30 följande:
    Tips på gott flytande mottages tacksamt!!
    Samt egna sopprecept.
    Ganska snälla recept vill inte dumpa.
    Kan dock dricka 2 dl ganska fort utan att må konstigt.
    Finns näring dryck på apoteket som dom rek mig att dricka efter OP finns i olika smaker.
    Annars körde jag med mjölk, fil yoghurt i början. 
  • kymaro
    Almeli skrev 2013-01-28 15:52:22 följande:
    Hej hemma igen från sjukhuset och börjar om igen med flyt!! En fråga kräm finns ju i olika smaker funkar det för er? Så trött på soppor och proviva så jag nästan spyr. Light glass låter konstigt kanske men är så sugen på nåt gott please kom gärna med nåt tips😃
    Menar du vanlig kräm som man tar mjölk till?

Isf är ju inte de direkt nyttigt och inte får man i sig allt man behöver. 
  • kymaro
    Camillapunktslut skrev 2013-01-28 18:23:55 följande:
    Har en fråga! Inför mötet med kirurgen så ska jag fasta från kl 00 för dom ska ta blodprov o sånt.
    Hur är det med vatten? Ska vara där kl 11, får man dricka lite på morgonen?
    Ofta ska man inte dricka nå alls så uppfattade jag de när jag var tog prover.
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2013-01-28 21:33:23 följande:
    Måste fråga... äckelvarning.

Jag opades förra tisdagen och har inte gjort nr 2 på toan på länge, antar att det är för pulver och så, men när borde man liksom göra det? :S
    Måste ha gått 1.5 vecka iallafall..
    Katrinplommon kör många med.
  • kymaro

Igår var en STOR dag för mig.

(månade sen operationen och vågen visade -54kg!!! Så nu har jag äntligen ett normalt BMI på 24,9 så jävla glad!Skrattande Hade jag aldrig trott på för ett år sedan.

• kymaro
    ad astra skrev 2013-01-30 16:18:18 följande:
    Helt fantastiskt!! Grattis!

Jag var och träffade kirurgen i nyköping i måndags och blev godkänd för operation. Nu ska jag bara vänta i ca. 9 månader till för att bli opererad. Jag kunde ha åberopat vårdgarantin och blivit förflyttad till S.t. Göran och ha blivit opererad inom 3 månader men eftersom att jag nyligen började ett nytt jobb efter att ha varit mammaledig i ett år så jag jag nu prövtid i 6 månade och jag vill helst få fast tjänst innan jag ska opereras och vara sjukskriven och allt vad det innebär. Dock så berättade jag för min chef redan när jag sökte jobbet att jag hoppas på att bli opererad i år och både hon och mina arbetskompisar har varit väldigt positiva och stöttande

Grattis till det då, hoppas de kommer gå bra för dig :) Jag gick ju två utredningar först i gävle där jag vart nekad pga min ålder och att dom inte vilja vara ensam om beslutet sen fick jag gå i uppsala där fick jag ok så tog ungefär 1,5-2år för mig att få min op men det var värt väntan kan jag säga!! Skrattande
  • kymaro
    MiaIa 90 skrev 2013-01-31 12:06:19 följande:
    hej på er.
    Då är man opererad sedan 2veckor tillbaka.
    har varit hemma hos min mor i lite mer en 1vecka så har inte haft tillgång till datan.
    Jag har fortfarande lite jobbigt med vatten och maten.
    Men bara att kömpa och försöka få i sig lite mat så och så.  
    Det kommer efter nån vecka kommer ihåg jag hade jobbigast dom två första veckorna.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)