Muneca skrev 2012-12-11 22:09:28 följande:
Hej på er!
Ser att det är en massa nya här i tråden sedan sist jag skrev.
Inte många gamla "ansikten".
För er som funderar på att genomgå operationen - Det var bland de bästa besluten jag gjort i mitt liv.
För er som är mitt uppe inför operationen - Håller tummarna och det kommer säkert gå bra! Följ bara instruktionerna till punkt och pricka.
För er som precis opererats - Grattis! Det är kämpigt i början men snart är det ett minne blott. Den stora utmaningen är att psykiskt lära sig vilken storlek på portionen man numera kan äta, särskilt i samband med sällskap. Tugga maten ordentligt, det kan vara svårt när folk ska sitta och mingla samtidigt vid matbordet.
Opererades 6:te februari. Har gått ner från 98 kg till att numer väga 54 kg för mina 159 cm. Snarkar inte, det är inte tungt att gå, livsglädjen har kommit tillbaks och jag är definitivt en bättre mamma och partner.
All lycka till Er!
Grattis att det gått så bra för dig! :)
Själv gjorde jag min operation den 29Maj i år och gått från 127kg till 78kg till min 171cm men har fortfarande några kilon att gå ner. Men jag känner också lättnad att röd mig, inte tungt att andas osv. Men slipper vara död efter gått 5 trappsteg och det är skönt