• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Sarilariz skrev 2012-12-07 13:55:56 följande:
    Vägde de in er på sjukhuset inför operationen? Det gjorde de inte med mig. De bara frågade mig hur mycket jag gått ner.
    Ja mig vägde dom. Men det kanske beror på om man ska ner vissa kilon eller inte då?

gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    ems87 skrev 2012-12-07 21:08:19 följande:
    Jag känner mig deppig. Jag tror inte operationen fungerar på mig :( Jag har stått still i typ tre veckor. Jag vet att det är vanligt, men när vänder det? Känner mig så misslyckad.
    Många kan stå still ett tag, se bara till att du får i dig protein som du ska. och inte äter för lite.
  • kymaro
    Badfantasten skrev 2012-12-08 16:31:46 följande:

Jag kan spy. Blev akut matförgiftad i Thailand och det kon från båda håll.....

Har däremot inte haft  vanlig svensk "magsjuka" (maginfluensa) efter operationen så det vet jag inte 
    Har också en gång kräkt pga för mkt vin...Flört
    Har hört att en del inte kan kräka?  
    Jag har mardrömmar om att få kräk sjuka eller så efter OP för jag vet kan vara helvete att spy!

Är det värre en när man inte var Op? 
  • kymaro
    miss lyckad skrev 2012-12-09 13:13:18 följande:
    Var ett tag sen jag var inne nu. Det är drygt 4 veckor sedan jag opererades och jag har börjat äta vanlig mat. Jag har dock problem med illamående. Jag mår illa i princip varje gång jag ätit. Är det någon som har något tips? Någon mat som är bättre eller sämre att äta?
    lite kallare mat, äter du långsamt? inte dricker till maten? sen jag kunna inte äta pasta och ris till en början.
  • kymaro
    Badfantasten skrev 2012-12-09 14:22:38 följande:

Jag upplever inte att det varit värre att kräka efter operationen.
    Kan hända att jag fick lite mer ont efter kräkattackerna men inte mycket mer.

Upplever däremot att man är lite mer känslig för mat/vätskebrist så resorb brustablett har varit bra efteråt.

Hoppas du klarar dig fint! Nu kommer ju vinterkräksjukan med storm steg.... usch  
    Jaha ok, kanske köpa hem de så man har de hemma om de skulle behövas då. 

För känslig kan man märka av bara man missar ett mål   genom att man blir trött eller yr så förstår att de blir värre om man åker på magsjuka. Men är väl för kroppen inte har reserv när man redan äter så lite.
  • kymaro
    vickansnickan skrev 2012-12-10 19:19:33 följande:

Jag opades den 19 nov och har "bara" gått ner 4,1..
    Har stått still 1 vecka nu när jag började äta puré..känns jättetrist men samtidigt skönt.Då kanske kroppen och knoppen hinner med i viktminskningen.
    Jag har även min första mens efter op nu och då brukar jag samla på mig massa vätska..
    Jag får i mig för lite vätska..Ska dricka 1 1/2 liter men får kanske i mig 0,5 L...
    Ja de är väl ändå inte "bara" Kanske bra kroppen får hämta igen sig lite, sen när man börjar äta mer matig mat kan kroppen regera så att den står stilla med.
  • kymaro
    Muneca skrev 2012-12-11 22:09:28 följande:
    Hej på er!
    Ser att det är en massa nya här i tråden sedan sist jag skrev.

Inte många gamla "ansikten".

För er som funderar på att genomgå operationen - Det var bland de bästa besluten jag gjort i mitt liv.

För er som är mitt uppe inför operationen - Håller tummarna och det kommer säkert gå bra! Följ bara instruktionerna till punkt och pricka.

För er som precis opererats - Grattis! Det är kämpigt i början men snart är det ett minne blott. Den stora utmaningen är att psykiskt lära sig vilken storlek på portionen man numera kan äta, särskilt i samband med sällskap. Tugga maten ordentligt, det kan vara svårt när folk ska sitta och mingla samtidigt vid matbordet.

Opererades 6:te februari. Har gått ner från 98 kg till att numer väga 54 kg för mina 159 cm. Snarkar inte, det är inte tungt att gå, livsglädjen har kommit tillbaks och jag är definitivt en bättre mamma och partner.

All lycka till Er! 
    Solig 
    Grattis att det gått så bra för dig! :)

Själv gjorde jag min operation den 29Maj i år och gått från 127kg till 78kg till min 171cm men har fortfarande några kilon att gå ner. Men jag känner också lättnad att röd mig, inte tungt att andas osv. Men slipper vara död efter gått 5 trappsteg och det är skönt Tungan ute
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-12-13 21:03:40 följande:
    En fråga!

Hur blir tatueringar efter GBP?
    Ja det beror väl på vart den sitter osv. Sen hur mycket man ska gå ner osv.
  • kymaro
    LillaBibbi skrev 2012-12-13 18:46:30 följande:
    Hej på er alla duktiga Idag var jag hos läkaren och fick min remiss skickad. Gjorde ett försök för ca ett och ett haft år sen men då vägde jag bara 101 kg till mina 174 CM, så sjukhuset sa nej. Idag väger jag 10 kilo mer och har ett BMI på 36,3. Håller tummarna nu Heja alla här inne
    Lycka tiil! Jag vart nekad först men halvår senare vart jag godkänd Glad
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)