Sarilariz skrev 2012-11-14 09:54:45 följande:
Jo har insett det nu , var bara så längesedan jag åt vlcdkost att jag inte mindes hur mycket man brukade gå ner.
Undrar dock hur dåligt ska kroppen må av att leva på så lite?
Så länge jag är hemma och tar det lugnt så funkar det, klarar att åka och handla och så. Men när jag skall gå med dottern till dagis (bor högst uppe på en kulle och har ca en km till dagis brant nerförsbacke och sen en kilometer brant uppförsbacke) redan när jag börjar gå nedför så börjar mina ben skaka, när jag väl kommit hem efter uppförsbacken och tre trappor mår jag skit. Det känns som att kroppen inte har tillräckligt med energi för att gå den promenaden (har alltid gjort det innan vlcd-kosten så det borde inte vara kondisen som störtrasat.)
Funderar på att börja ta bilen, men vet att man egentligen ska röra på sig. Men det är ju inge kul när det är så att man bara orkar gå och lämna på dagis för att sedan få ta det så lungt man kan för att orka hämta igen. :s
Ja jag va så där i början med rädd för att man skulle gå ner lite att det skulle gå mycket segare osv en andra.
Under min flyt period var jag mycket piggar en vad jag var annars så det kan skilja sig från person till person. Men vet vissa som blir så där, men oftast kan det vara dom första 4-5 dagarna med. Så får hoppas de kanske går över för dig? eller ha du redan flytit längre?