• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Sarilariz skrev 2012-12-25 13:23:03 följande:
    I övermorgon har det gått exakt en månad sedan jag opererades. Har "bara" gått ner 7.6kg. Jämför man med innan man opererades är ju det jättebra på en månad, men man läser om alla som går ner 20kg på en månad, och då känns det segt. Är rädd att jag inte skall gå ner mycket i vikt. Vägde 105.4 på op dagen. Gick dock ner 8.1kg på de två veckorna innan open med soppor. Skall man börja köra soppor igen eller ska man bara låta det ta sin tid?
    Jag tror du kan vara lugn dina kilon komma ramla av eftersom:)
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Jat skrev 2012-12-27 20:29:15 följande:
    hej alla. jag op i aug 11 och har nu tappat 45 kg. viktstabil sedan april 2012 så min viktnedgång gick väldigt snabbt och smidigt.

i sommras fick jag något som läkarna kallar "sen dumpning". jag svimmar väldigt lätt, får krampanfall och blir medvetslös. medvetslös blev jag endast vid första anfallet då jag var borta i 15 minuter innan jag vaknade upp i ambulans. mycket obehagligt och man vet ju inte när det händer heller.
    någon mer som fått detta efter sin op och kan dela med sig?  .  

Grattis till din härliga vik nedgång, skönt vara vikt stabil med till den dagen längtar jag Skrattande
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-12-29 14:08:37 följande:
    Jag mår förjävligt.
    5 dagar och jag är nästan liggandes varje dag. Har gråtit varenda kväll nu.. Mår så fruktansvärt illa, fryser o svettas, svag, darrig ja osv osv.
    hur i helvete ska jag klara mig i 4 veckor på detta jävla pulver och bara vatten?

Börjar tänka att det inte är värt det.. :'(
    Uscha låter inte alls kul ha det så jobbigt. Har du testat med pudding varm soppa? om det kan vara mer mättande då?
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-12-30 00:59:16 följande:
    Precis, vad har man för val liksom.
    Det är bara att hinka i sig. 23 dagar kvar till OP.
    Tack för ert stöd, nu ska jag försöka ge gärnet. Hjärta
    Jag ska hålla tummarna att det går bättre för dig eftersom.
  • kymaro

Jag är så glad idag!! /månader sen operation och idag visade vågen -50,2kg så jävla glad, kunna inte av sluta året bättre!

Gott nytt år allihopa Glad

• kymaro
    Livingdeluxe skrev 2013-01-02 20:08:32 följande:
    Hej och hå! Jag skrev här för nästan ca. 1 år sedan..
    Många tankar, många frågor, fick svar på lite men gick vidare i hopp om att jag skulle fixa -40 kg själv!
    Tji fick jag som visserligen gick ner 13 men upp 17 efter en svacka i orken.

Så imorgon ska jag skicka in en egenremiss, så fort jag får tag på en skrivare.
    Hur ser läget ut för NV Skåne, någon sa för 1 år sedan att väntetiderna blivit låååånga då man slopat samarbete med andra sjukhus?

Puss och kram!
    Jaha ok så du får inte söka dig till annat landsting? Måste man väl ha rätten till om de ej kan följa vårdgarantin? 
  • kymaro
    ViTillsammans skrev 2013-01-02 21:35:21 följande:
    Imorgon börjar ja flyt, och som grädde på mosen ska de fastas då de skall tas EKG o vikt imorgon fm. Är det någon som vet varför man ska fasta inför EKG? 

Kram
    Du kanske ska få lämna prover osv? gjorde jag iaf på mitt ekg besök.
  • kymaro
    Livingdeluxe skrev 2013-01-03 00:08:14 följande:
    Ingen aning. Det var så förr (för ca 2-3 år sedan) men då jag började kolla runt för 1 år sedan sa flera att väntetiderna blivit väldigt långa i Skåne pga de slopa en massa samarbeten.
    Men läste bak i tråden och där var en från Skåne som opade sig i Sthlm i nov detta året. Så de kan ju ha släppt på det ganska strax efter jag lämnade forumen. Upp till 2 år var det då..

Så jag håller tummarna och se vad som sker i slutet av januari. Det verkar ju inte ta mer än 3-4 veckor innan man får höra något.
    Håller tummarna då att du slipper sån lång väntan iaf.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)