• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

besony skrev 2011-05-07 21:07:27 följande:
    Någon som börjat shoppa lite smått? Jag har gjort ett par fynd senaste veckan.
    Har börjat lite smått, mest kläder som jag hittat på Tradera för en mycket liten peng. Har betalat ca 200:- för kläder+frakt och i affären skulle de gått på minst 1400:-
    Efter RUL blir det nog att börja titta på lite dyrare inköp som vagn, bilskydd och säng.
    Visst känns det overkligt, jag kan fortfarande inte fatta att kläderna ska bäras av MIN bebis.
    Ofattbart men så underbart!
  • DreamBear

Nu börjar det bli nervöst. Imorgon är det dags för RUL.
    Så rädd att något kommer att vara fel.
    Har inte känt bebben på flera dagar nu vilket inte gör mig lugnare.
    Låt klockan gå fort nu....

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-05-09 13:28:38 följande:
    Ska du kolla kön? Om dom säger alltså?
    Vi har bestämt oss för att inte ta reda på kön.Det får bli en överraskning!
    Men skulle de försäga sig skulla vi inte bli sura,
    men vi kommer inte att be om det!
  • DreamBear

RUL igår gick kanon. Men fy vad nervös jag var innan jag såg hjärtat slå.
    Men vår lill* bebbe mår fint.Allt såg ut som det skulle.
    Han vifta med armarna och sparka med benen,
    vi såg även när h*n drack vatten
    Där kunde jag stannat och tittat på detta för alltid!
    Var så underbart!!

Hon ville flytta fram oss till den 14:e oktober, men eftersom det är IVF så behöll hon den 11:e.

Ni som inte gjort RUL än....ni har något riktigt underbart att vänta er!
    Det häftigaste jag varit med om!

• DreamBear
    majsanna skrev 2011-05-12 16:32:19 följande:
    Idag har vi upplevt rutinultraljudet från helvetet. Läs mer på min blogg då jag inte orkar upprepa allt igen langtantillbarn.blogspot.com
    Åh vännen! Finner inga ord. Sänder varma styrkekramar till er!!
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-05-14 10:49:08 följande:
    Vaknade i natt av spysmak i munnen. Satte mig upp och var tvungen att hosta och det kom ännu mer magsyra. Kändes som jag hade något i halsen och harklade mig och varje gång jag gjorde det kom ännu mer magsyra. Tog nog 20 minuter innan det gick över. Jätteobehagligt!

Var det halsbränna? Har adrig haft det innan så jag vet inte hur det känns

Några tips vad man gör åt det?
    Jag vet inte vilken sovställning du har, men jag läste i en bok att den bästa sovställningen är att ligga på vänster sida. Magmunnen lutar åt motsatt håll, så man minska risken för halsbränna stod det. Plus att denna sovställning ger bästa blodcirkulationen till mamman och barnet.
  • DreamBear
    majsanna skrev 2011-05-15 17:58:25 följande:
    Tack. I morgon kommer bli en jobbig dag, men samtidigt ska det bli skönt på något sätt när den är över. Så man kan sörja på riktigt.
    Tänker på er!
    Hjärta
  • DreamBear

Har mystiskt ont på vänster sida. Sitter ned mot ljumsken. Känns ungefär som jag sträckt mig eller stått illa, men jag har bara tagit det lugnt de senaste dagarna så jag hittar ingen orsak till detta. När jag sitter still gör det inte ont, men när jag rör mig känns det obehagligt. Dessutom känner jag mig stel bak i ryggslutet, mest på vänster sida. Kan det vara ligament eller foglossning? Har liksom ingen aning hur den värken känns.

• DreamBear

Kan tillägga att jag testade att ringa min barnmorska men hon har visst ledigt och kommer tillbaka på onsdag. Blev hänvisad till akuten om jag hade väldigt ont, men så ont har jag inte.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !