-
Jag är dålig på att göra knipövningarna. Det konstiga är att barnmorskan inte ens nämnt dem för mig. Så jag kör efter eget kunnande, hittade info på nätet. Men tycker det är svårt att veta om man gör rätt. Försöker dock göra det två gånger om dagen, på morgonen när jag vaknat och ligger i sängen och under middagsvilan. Har ingen speciell tid eller antal jag kör, utan jag gör ett par bara.strössel skrev 2011-07-06 20:44:11 följande:Måste fråga er här gör ni knipövningar ? Isåfall hur ofta och hur många ?
-
Jag hört detsamma, men att man också ska "hålla in en fis". Så man kniper både fram och bak. Jag tenderar bara att spänna magen och benen Men jag gör så gott jag kan!Shibby 78 skrev 2011-07-07 11:04:08 följande:När det gäller teknik så har jag hört att man ska använda samma muskler som när man kniper av en kissstråle
-
Här börjar det bli lite tungt nu. Vissa dagar är hyfsade men mestadels är det tungt nu. Är såklart överlycklig men det är svårt att bortse från alla krämpor. Har till och från problem med foglossning, sedan mår jag illa titt som tätt och känner av yrsel. Magen krånglar dessutom. Ena dagen hård andra dagen kass. Så just nu LÄNGTAR jag verkligen tills Liten tittar ut. Men jag vill att h*n stannar kvar i magen i minst 10 veckor till iaf. Går in i vecka 29 på onsdag.
Vi har nästan alla småinköp klart, men inte de stora. Men en bilbarnstol är på G (Britax) och spjälsängen ska inhandlas med alla tillbehör som tillhör den. Skötbord är fortfarande en gåta, hade hoppats hitta en begagnad. Men än ingen lycka. Vi ska ha två, en över badkaret och en i barnkammaren.
-
Och jag har vandrat in i vecka 30. Tänk vad fort tiden gått! Snart har vi våra mirakel tittat ut!
-
Har ett problem. Köpte täcke och kudde till Spjälsängen på Barnens Hus.Köpte "Rätt start"s märke. Nöjd med valet tåga vi hem och upptäckte att påslakan och örngott inte alls passar. Kudden är mycket större och likaså täcket. Suck!
Så nu undrar jag, ni som köpt täcke och kudde till själsängen, vilket märke köpte ni?
-
Jag trodde verkligen att det var ett standardmått på täcke och kudde. Men icke sa nicke. På Dollar Store fanns det påslakan som passa men inte örngott. Kudden vi har från Rätt start är 38x55 och örngottet är 35x55. Kanske funkar ändå. Får köpa och testa
-
Någon mer som mår skumt i magen?
Jag har fått problem. Får göra nr 2 flera gånger om dagen och jag är lösare i magen än tidigare. Googlat på detta och fick bara fram att det kan bli så när förlossningen närmar sig. Att man tömmer systemet så att säga. Men jag är ju bara i vecka 31.
Jag har skrivit ett längre inlägg här om detta: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m60370470.html -
Min mage är bättre, tack och lov. Den känns inte speciellt hård, men ibland kan den känns det.
Jag har också drömmar. Och jag hatar dem. Samma dröm om och om igen. Föder fram ett barn och allt ser bra ut, de lägger barnet på mitt bröst och helt plötsligt slutar barnet andas. De springer iväg med barnet och sambon hänger på. Så kommer han tillbaka in i rummet med tårar rinnandes och säger "det gick inte". Jag vaknar och mår skit!! Vill inte ha dessa drömmar. Men hur styr man dem? -
Har ni tänkt något kring smärtlindringen under förlossningen? Har ni bestämt vad ni vill testa eller om det är något ni absolut inte vill testa?
Jag har kommit fram till att jag börjar med lustgas och hoppas det funkar. Har haft problem med det tidigare, blir illamående av att masken luktar så jäkla illa. Men jag ska testa igen.
Annars är jag lockande att testa akupunktur och TENS. Målet är också att försöka röra på mig så mycket och länge det bara går. Jag tror att rörelser gör att det hela går fortare än om man ligger still i en säng.
Sterila kvaddlar tänkte jag också testa. Tills jag fick höra att det gjorde skitont att ta dem. Så nu är jag tveksam. Samtidigt tror jag att alla reagerar olika, och att man ska våga testa själv innan man bildar en uppfattning.
Vill helst slippa medicinsk smärtlindring. Men om det inte går utan (jag har liksom ingen aning hur ont detta kommer att göra) så är jag öppen att testa det mesta. -
Jag hade grym smärta i underlivet för ett tag sedan. Kunde knappt gå. Gjorde riktigt ont. Var tydligen alldeles blek också enligt sambon. Barnmorskan kunde inte riktigt säga vad detta var, men gissningen blev foglossning. Det försvann efter en dag. Sedan har jag bara haft svag känning då och då.strössel skrev 2011-08-12 10:41:02 följande:Går in i v 31 idag är det nån som har haft som värk i underlivet ? Har det inte hela tiden men det kommer och går vad kan det vara ?