• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Är ute i god tid, har precis packat BB-väskan. Och den blev välfylld. Men vi har 1 1/2 timmes bilresa till BB så det är ju inte direkt så att man bara svänger förbi hemma och hämtar något. Tänkte jag skulle bjuda er på min gigantiska packningslista till BB-väskan. Har jag glömt nått?

Till mamman har vi packat:
    Mjuka, oömma kläder till mig (mestadels svarta, mindre risk att ev. blod syns igenom)
    Amningsininlägg    
    Bindor (har köpt Always nattbindor)
    Necessär fylld med allt man behöver när man sover borta
    Tofflor
    Amningsnattlinne
    Amningsbh (3 st)
    Strumpor och trosor
    Morgonrock
    Handduk (stor och liten)   
    Kamera + laddare
    Mobil + laddare
    Mjukt toapapper
    Våtservetter för intimhygien
    Anteckningsbok + penna
    Klocka
    Parkeringspengar
    Korsordstidning
    Ätbart; dricka, banan och godis (kommer att läggas i när vi åker) 

Till pappan har vi packat:
    Necessär med allt han kan tänkas behöva
    Ombyte
    Handduk         

Till bebis har vi packat:
    Nalle
    Filt
    Overall + mössa för hemgång
    Bodys
    Byxor
    Mössa
    Strumpor           
    Vi har både med kläder i stl 50 och i stl 56

Som sagt, det är en STOR väska. Men skönt att ha den klar. Man vet ju aldrig när det blir av att åka in.        

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-08-16 23:06:39 följande:
    Halloj på er 

Var hos BM idag och blev lite orolig. Mitt SF-mått har stannat upp och magen hade inte växt något sen den sista kollen. Bebis har inte vänt sig och det har varit samma BM som mätt varje gång så det beror inte på det.
    Någon av er med erfarenhet av detta? Går in i v.34 nu. Blir extrakontroll nästa tisdag.

I övrigt så mår jag sådär just nu. Är väldigt tungt att jobba, får så ont i ryggen av att sitta still framför en dator hela dagarna. 4 veckor kvar efter denna, bara att bita ihop antar jag..
    Min remiss om planerad förlossning är mottagen av Östra men ännu ej behandlad. Inget nej iaf och det är ju positivt.

Förresten, har era bebisar vänt på sig? Min sitter fortfarande upp med huvudet  vid mina revben. 

Kram! 
    Har ingen erfarenhet av magmått som stannar upp. Men bra att du får kolla upp det. Jag ska till BM nästa vecka först, här får man gå väldigt sällan känns det som. Men men.

Förstår att det är tungt att jobba. Jag pluggar och är hemma mestadels, men har det skittungt nu. Sover uruselt.

Vad jag vet så har inte bebis lagt sig till rätta än, det känns då inte så.      
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-08-20 21:45:19 följande:
    Kenai:Jag har inte köpt amningsbh än, hur tänkte du med storleken eftersom de växer massor efter förlossningen??? Tycker det är svårt!

Jag har köpt tre amningstoppar, de heter "Amningstop Maternity Sleeping Bra". Köpte en först i storlek XXL och tokgilla den. Och den är töjbar så det är inga problem när brösten ökar. Sedan har jag tänkt köpt en mer stadig amningsbh när jag vet mer om storleken. Har stor byst så jag väntar med detta köp.
  • DreamBear
    DreamBear skrev 2011-08-22 08:36:10 följande:

Jag har köpt tre amningstoppar, de heter "Amningstop Maternity Sleeping Bra". Köpte en först i storlek XXL och tokgilla den. Och den är töjbar så det är inga problem när brösten ökar. Sedan har jag tänkt köpt en mer stadig amningsbh när jag vet mer om storleken. Har stor byst så jag väntar med detta köp.

Länken dit jag köpte dem : http://www.minimundus.se/valkommen.htm
  • DreamBear

Idag ska jag tillbaka till MVC. Känns lite nervöst. Sist klämde hon så väldigt på magen att det gjorde ont. Ska ta prover idag också, är över en månad sedan sist. Hoppas de ligger fint.

• DreamBear

Råka visst skicka iväg lite snabbt...här kommer fortsättningen

Jag går in i vecka 34 idag och har varken förvärkar eller sammandragningar. Har alla ni andra känningar av det?   

• DreamBear

Min barnmorska är inte toppen. Jag upplever henne vimsig och lite nonchalant. Gilla henne i början men ju mer jag träffat henne desto mer har hon visat en annan sida tyvärr. Kan inte byta heller, finns bara hon här. Suck!

Besöket hos henne idag gick bra. Jag har bra blodtryck och sockret låg fint. Magmåttet ligger vid normalkurvan och bebisens hjärtljud låg på 160. Hon reta upp bebisen när hon skulle känna hur h*n låg.

Jag kolla urinet sist vid inskrivningen, i vecka 10 tror jag det var. Sedan har hon inte kollat det något mer. Känns skumt. Verkar som de flesta får kolla det ofta.         

• DreamBear
    strössel skrev 2011-08-29 11:36:23 följande:
    Har ni lagt in om föräldrapenning än ? Känner mig stressad över det, vet inte riktigt för hur länge jag ska lägga in och hur många dagar i månaden jag ska ta. Och att man måste lägga in om det en månad innan man får sin bebis. Men det är väl bara att sätta sig ner nån dag i veckan och börja räkna Flört och hoppas det blir rätt.

Jag har inte gjort det än. Men borde väl ta tag i detta också.
    Kommer att ta ut fem dagar i veckan.  

Men från vilken dag ska man börja ta ut?
    Vet ju inte alls när bebis egentligen kommer.

Hur har ni tänkt?      
  • DreamBear
    majsanna skrev 2011-09-01 21:30:40 följande:
    Kikar in och säger hej! Jag skulle ha gått in i vecka 36 i morgon ;-( 
    Jag hoppas dock att jag får börja räkna veckor igen!

Kram till alla 
    Kram tillbaka till dej!

Håller tummarna stenhårt för att du snart får börja räkna veckor igen! 
  • DreamBear

Hur mår ni alla?

Nu är det inte långt kvar tills vi håller våra mirakel i famnen

Jag mår hyfsat, men sover urdåligt. Vaknar av att jag måste upp och kissa, att jag måste byta sovställning eller för att jag mår illa. Så jag kanske sover max 2 timmar åt gången. Är glad att jag är hemma på dagarna och kan sova när tröttheten kommer. Bebisen i magen är det väldig fart på. Hela magen gungar av rörelserna och ibland känns det som om huden skulle bara kunna spricka.   

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !