• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-05-17 13:03:05 följande:
    Vet inte heller hur sån värk ska kännas, men ring din bm när hon är tillbaks och fråga. Jag har fått värk i underlivet och ska till mvc i morgon och lämna urinprov för att utesluta urinvägsinfektion, och sen har jag värk längs sidorna på magen. Idag är jag helt utslagen kräks flera liter känns det som är så trött så jag knappt orkar stå förkyld och allmänt gnällig idag Flört
    Tycker du har rätt att gnälla om du kräks en massa.

Jag ska ringa henne igen på torsdag när hon är tillbaka, blir det värre får man väl ringa akuten.
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-05-19 11:00:34 följande:

Mår bättre här! Sänkan har sjunkit äntligen och jag kan äta!!!

Mina tankar går ständigt till majsanna och det ofattbara som hände er, luften gick ur mig! Försöker samtidgt våga njuta av min växande mage och inte nojja för mycket inför vårt RUL på tisdag....
    Gissar att jag inte är ensam om dessa dubbla känslor????

Håller med dig, man bär på dubbla känslor. Eller tredubbla. Man är överlycklig för det mirakel man bär i magen, man är livrädd att något ska gå fel och man lider med majsanna och deras situation som är ofattbart grym.
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-05-19 11:20:28 följande:

Kenai:

Precis!!! En svårbemästrad situation. Det känns nästan okänsligt att fortsätta prata på om våra graviditeter när deras tagit slut men....samtidigt är vi ju gravida fortfarande! Uscha....

Hur är det med din värk förresten???

Pratade med bm i telefonen imorse, men nu har min värk förflyttats till ryggslutet och svanskotan. Och den kommer mestadels enbart på nätterna. Hon trodde starkt på att det var foglossning jag känner av. Fick en tid den 1 juni hos henne. Skulle jag få ont i magen skulle jag återkomma så skulle hon kolla urinvägsinfektion. Men hon trodde starkt på foglossning.
  • DreamBear

Jag sover inte bra längre. Vaknar varje timme ungefär känns det som. Antingen för att jag måste kissa eller för att jag vänder mig i sängen och det gör ont i ryggen. Behöver skifta mellan att ligga på sida och rygg, men hälften av gångerna när jag lägger mig på rygg börjar jag må illa. Känns inte så kul. Saknar min sömn.

Är i vecka 20 (19+2) och har ännu inte känt något tydligt ifrån bebben, bara kittlingar. Vill känna något som känns mer säkert att det är från bebben. Men jag hade moderkakan lite i framkant så det är väl bara att vänta och vänta.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-05-20 11:48:03 följande:
    Jag ska göra mitt RUL i Eksjö i småland, och jag frågade vid KUB och då sa hon att dom inte berättar och på kallelsen står det oxå att man inte får veta kön.

Läste nåt idag jag inte hade nån aning om att bebisarna ska inte ha kudde, och sen läste jag att om dom inte har kudde kan dom få platt huvudet. Hur ska man då göra för att inte få platt huvud ?
    Det är alltså både bra och dåligt med kudde Man blir ju tokig på alla råd som ges, man vet ju varken ut eller in.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-20 11:56:53 följande:
    Man lär sig nåt nytt varje dag Flört jag vill inte att min bebis ska få platt huvud men vill inte heller att den ska kvävas av en kudde. Läste nånstans att man kan ha en väldigt tunn kudde under lakanet men får forska vidare i detta.

Sen har jag läst jättemycket om andningslarm och nu är jag helnojjig över det, nu kommer man vara livrädd att den ska sluta att andas. Ska ni andra köpa andningslarm  ? Tror nån här har köpt ett redan kommer inte ihåg vem.
    Att lägga kudden under lakanet låter ju som en smart lösning.

Andningslarm har vi funderat på, men jag vet inte. De kostar ju ganska mycket. Speciellt om man vill ha ett bra märke gissar jag. Men samtidigt så är det ju värt varenda krona om något skulle hända. Och jag har läst här på FL om de som haft andningslarm som räddat livet på deras barn.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-05-20 12:04:15 följande:
    Jag såg ett andningslarm för ca 1600 kr men som sagt skulle det hända något så är det värt varenda krona, om andningslarmet går och barnet andas dåligt hur gör man för att försöka få igång barnet ? Eller ska man ringa 112 direkt ? och försöka under tiden ?
    Jag skulle ge barnet mun mot mun metoden först och främst, och sedan försöka ringa däremellan försöken. Är man två hemma är det ju enklare, en larmar och en ger mun-mot-mun-metoden. Röda korset har kurser i detta vet jag och man kan säkert få råd ifrån BVC också.

Jag är utbildad förskollärare och jobbar som det, genom jobbet får vi gå en gång om året och friska upp kunskaperna om hur man ska agera. Men jag vet inte hur jag skulle reagera om något hände mitt barn. Usch. Hemska tanke.
  • DreamBear
    besony skrev 2011-05-24 09:35:21 följande:
    Japp, här är en! Glad Det blir kl 13.30 för vår del att kika på bebben.
    Åh vad mysigt! Lycka till och njut!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !