• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Går in i vecka 24 idag. Och har de sista två nätterna vaknat kring halv fyra och mått skit. Svagt illamående, öm i magen och en allmän sjukdomskänsla i hela kroppen. Ungefär som strax innan magsjukan ska bryta ut. Men bebben har sparkat och haft sig. Verkar vara som mest aktiv på tidig morgon. Busunge! Så jag gissar att det är därför jag vaknar och mår dåligt för att bebben puffar på alla mina organ. Brukar må bättre efter att ha kommit upp och ätit frukost och fått gjort nr 2 nämligen.

• DreamBear

Här har också köpts en barnvagn. En svart Emmaljunga Edge Duo -09. Fick tag på den på Blocket för bara 3000:- så vi slog till direkt. Känns dock väldigt overkligt att ha en vagn i huset, har fortfarande inte fattat att jag har en bebis i magen. Så det känns lite som, varför står det en vagn här?

• DreamBear

Någon mer som har foglossning? Har ni hittat något knep som lindrar?

Jag är inte helt hundra att det är foglossning, men jag misstänker det starkt och ska till BM imorgon.
    Jag har svinont på vänster sida, kring höftbenet. Har bara sovit ca tre timmar inatt för jag har haft så ont. Dagtid kommer det och går, men när smärtan väl är här kan jag knappt röra mig. Att resa sig från sittande till stående tar tid, och halvligger jag ned kan jag inte alls röra vänster ben utan får förflytta det med händerna eller be sambon dra mig upp.

• DreamBear

Vi kommer att ha två skötbord, ett i barnkammaren. Ett mer rejält skötbord där vi kan byta kläder m.m. Sedan kommer vi att köpa ett skötbord som man har över badkaret. Ett Tvättbjörne. Den enkla varianten. Sedan kommer vi att ha en sån där hyllset bredvid, som står på hjul med tre lådor i. Där kommer vi att få plats med det mesta och det är i räckhåll från skötbordet.

• DreamBear

Här börjar det bli tungt. Jag är fortfarande överlycklig över den lill* i magen. Men jag LÄNGTAR verkligen till oktober nu. Magen har växt rejält och alla säger att jag ser stor ut. Och det gör jag. Men så var jag också står innan. Har börjat fått tyngre att andas, känns att det börjar bli mindre plats i magen för alla organ. Ibland känner jag pulsen så tydligt i hela kroppen. Kan inte alls ligga på rygg längre och har ofta krypkänslor i hela kroppen.

Jag vägde 80 kg på inskrivningen och väger nu 84 kg.
    Vad börja ni andra på för vikt och vad väger ni idag?
    Någon mer som börjar få svårare att andas?

• DreamBear

Vad är det för skillnad på ett täcke för de som är nyfödda och de som är över ett år. Någon som vet?

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-06-30 10:23:55 följande:
    En "täcke-kommentar" som jag inte har faktiska belägg för utan bara en logisk tanke:

Hur i hela friden kan det vara svårare att få en tunn filt över huvudet än ett täcke???? Vad ska man då bädde in barnet i sängen med???? Känns för mig som en ny ide', alla nyfödda brukar ju bli allmänt inlindade på BB av BM.....
    Det var så jag tänkte också. Ett täcke för en nyfödd eller ett täcke för någon som fyllt ett, finns det någon skillnad när det kommer till säkerheten eller är det tjockleken som är skillnaden. Kanske en nyfödd inte behöver lika tätt täcke. Ja, jag vet inte. Det jag däremot vet är att det finns sovpåsar som man kan använda istället för täcke. Vi kommer att köpa sådana. Finns på Ikea för 129 kr. Men ett täcke blir det också att inköpa, eftersom det är ju den kalla årstiden som väntar och sedan vill jag ju kunna bädda
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-07-04 11:17:42 följande:
    Härligt Kenai! Visst är det skönt. Nu börjar man känna som att man börjar närma sig Jag går strax in i vecka 28, tiden har rusat fram det sista.
    Ja, tiden har verkligen rusat fram. De första veckorna var hemskt sega, fram tills man passerat vecka 12. Sedan kom nästa sega period fram till RUL men efter det så har tiden bara svichat fram. Känns skönt! Första gången jag längtat så till hösten och oktober
  • DreamBear

Här mås det bra. Imorgon ska vi på första föräldragruppsträffen. Nervöst! Är rädd att barnmorska ska haspla ur sig att vi har blivit gravida genom IVF, hon är lite vimsig. Vi har ju inte sagt detta till någon.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !