• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Sommar Fjäril skrev 2011-02-20 11:46:18 följande:
    Kommer hålla mig lite borta här i från, läser bara om saker jag inte borde och mår ännu dåligare. Jag vill så gärna att denna graviditet ska lyckas.. ska ringa min läkare i morgon, inte för att jag tror han kan göra något förns om 2-3 veckor .. symptom jag har är att brösten ömar, mår lite illa då och då. Molande värk i magen som kmr och går, gör även ont i höger ägg stock , inte jätte ont men det känns av i bland. Blir lite öm i låret pga det.. Så länge jag inte har någon blödning så är det väl som det ska, någon som vet om det är så? Kram på er alla
    Känner samma oro som dig. och självklart ska du göra det som känns rätt för dig.
    Men jag tror verkligen inte du behöver vara orolig.
    Du har testat positivt och du har symtom. Du är gravid vännen!
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-20 10:03:27 följande:
    Hur mår ni alla gravida idag ?
    Har ett konstigt illamående som hänger över mig. I fredags var det riktigt tungt, sedan var det lite bättre,men det är ett skumt illamående. Jag har inte kräkts eller ens varit nära det, men jag känner mig inte alls hungrig. Men jag kan äta. Äter dock mest skorpor och morötter samt päron. Kalla, saftiga frukter.

Har hört att man ska få i sig minst 900 mg kalcium om dagen. Jag har sktisvårt med detta pga att jag inte tycker om mjölk. Kan inte dricka vanlig för då får jag magknip, men har inte laktosintolerans. Men jag gillar inte mjölk. Får kväljningar av det. Så just nu försöker jag äta mycket ost och yoghurt. Går sådär
  • DreamBear
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-21 12:05:37 följande:
    VUL i morgon, vakna i morse och hade en röd brun mens som fortfarande är kvar. Mens värk har jag med. Känner mig så lessen och tårarna värkar aldrig ta slut.
    Vännen Gråter Finns inga ord som kan trösta, men jag tänker på dig och håller tummarna!
    Kram Hjärta
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-21 18:23:57 följande:
    Har haft ont i magen hela eftermiddagen, åt rotmos till middag vet inte om det är en bidragande orsak hoppas det men är jätteledsen och rädd.
    Min mage reagerar starkare mot vissa saker numera. Får superlätt enorma magknip pga gaser som inte kommer ut. Kanske det som hänt dig? Jag får dessutom som mensvärk varje eftermiddag och kväll. Troligen växtvärk.
  • DreamBear
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-21 18:36:22 följande:
    Själv så har jag tappat hoppet, kraftig värk i magen, värre än mens värk, värk i höger ägg stock och upp i ryggen. Massa klumpar som kommer ut :'(
    Kram Hjärta
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-02-22 07:06:03 följande:
    Idag ska vi på vul! Wieeee! Jag är så nervös... Hur ska man få tiden att gå tills i eftermiddag, och hur ska man få något vettigt gjort på jobbet? Håll tummarna för oss!
    Håller tummarna!!
  • DreamBear
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-21 20:23:19 följande:
    Mens värken borta. Nu gör det ont på höger sida precis som jag haft förr plus att brösten börja värka i gen. Allt känns nu som det gjorde från början, mår till och med illa.. bli ju knäpp av det här..
    Lycka till på ert VUL idag! Hoppas du får ett bra besked!
    Kram
  • DreamBear
    Koltrast skrev 2011-02-21 21:35:31 följande:
    Hej tjejer, jag undrar om jag får vara med här? Fick ett plus efter första IVF försöket och har BF 17 oktober.
    Grattis till Plus och välkommen!
  • DreamBear
    {#emotions_dlg.flower} Vecka 4-6 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 7-9 {#emotions_dlg.flower}
    Kenai BF 11/10 VUL 1/3

{#emotions_dlg.flower} Vecka 10-12 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 13-16 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 17-20 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 21-24 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 25-28 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 29-32 {#emotions_dlg.flower} 

{#emotions_dlg.flower} Vecka 33-36 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 37-40 {#emotions_dlg.flower}

• DreamBear

Tog mig friheten att fixa en till lista som vi kanske kan ha med oss i denna tråd.
    Det är ju kanon med BF-tråden som ligger separat, men jag tänkte att det kanske skulle vara skoj att ha en lista här också där vi kan fylla veckor och kanske när man har VUL och sånt inplanerat.
    Lite lättare att ha koll på alla

Om någon vill ändra på listan så är det helt okej. Tänkte först ha vecka för vecka, men det blev många veckor

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !