• Anonym (Jossan)

Det här med för tidig utlösning

Har själv inte varit med någon kille som haft problem med det förutom enstaka missöden som nog de flesta råkar ut för.  Är bara lite nyfiken på vad ni har för erfarenheter av detta.

Hur snabbt har ni varit med om att det har gått för honom vid samlag? Nån minut eller har ni varit med om ännu kortare ?

• Svar på tråden Det här med för tidig utlösning
  • Tizzan

Kan tyvärr inte citera med mobilen men anonym (vev): det är klart att det tär på förhållandet om det inte funkar men ju mer frustrerad man blir på det desto sämre lär det väl bli? Och det var fortfarande inte det som var min "poäng" var att framhäva att jag tror starkt att det här är ett helvete för den stackars grabben som har problemet och att även om han inte kan duga för vissa, så behöver inte han få "uppfattningen" att han inte duger alls.. Man kan garanterat lösa det problemet ihop om man passar ihop helt enkelt..
    Jag tycker inte jag lät speciellt hetsig för att jag "försvarade" en annan version och synvinkel, men kände mig aningen "påhoppad" av att direkt få en tillsägelse att "tagga ner"
    Jag tillhör den sorten som kan ha en annan åsikt och ändå "förstå" den åsikt jag inte tycker lika mkt om, utan att hetsa upp mig för det.. Som sagt har alla rätt att känna och tycka som dom vill och det stör mig inte.. Och jag retar definitivt inte upp mig på det bara för att jag tycker annat ;)

• Anonym (Vev)
    Tizzan skrev 2011-02-21 20:40:20 följande:
    Kan tyvärr inte citera med mobilen men anonym (vev): det är klart att det tär på förhållandet om det inte funkar men ju mer frustrerad man blir på det desto sämre lär det väl bli? Och det var fortfarande inte det som var min "poäng" var att framhäva att jag tror starkt att det här är ett helvete för den stackars grabben som har problemet och att även om han inte kan duga för vissa, så behöver inte han få "uppfattningen" att han inte duger alls.. Man kan garanterat lösa det problemet ihop om man passar ihop helt enkelt..
    Jag tycker inte jag lät speciellt hetsig för att jag "försvarade" en annan version och synvinkel, men kände mig aningen "påhoppad" av att direkt få en tillsägelse att "tagga ner"
    Jag tillhör den sorten som kan ha en annan åsikt och ändå "förstå" den åsikt jag inte tycker lika mkt om, utan att hetsa upp mig för det.. Som sagt har alla rätt att känna och tycka som dom vill och det stör mig inte.. Och jag retar definitivt inte upp mig på det bara för att jag tycker annat ;)
    Ja, ger man personen ifråga hintar om att man tycker att sexet är uselt pga hans tidiga utlösning så tror jag ju definitivt inte att det gör saken bättre, där kan jag hålla med dej.

Förmodligen så läser vi olika, och i text så ligger ju allt i betraktarens öga.
  • Tizzan

Undrar just vem som verkar hetsig..
    ALLA kanske inte tycker det du kallar "kvickis" (vilket i mina ögon är ren mobbning) är TRÅKIGT!
    Och till din information, ja jag har själv varit med om det, och vet du vad! Med lite hjälp från mitt förstående och lyckad stärkning av självkänslan för den karln, så blev det bättre! Och ju mer han inte behövde känna sig kass desto mindre var han tvungen att kämpa! Och tillslut kunde vi varandra och möttes ALLTID i orgasm ihop!
    Och jag har varit en av dom tjejer som inte kommer alls!! Så visst är det synd om dom med! Men med hjälp av partners som inte såg det som ett problem, och i och med att man tillsammans lärde känna vad som funkar bäst, är även mitt "problem" löst, då jag själv lärde mig att inte se det som ett problem!
    Sen kanske inte alla kommer till den lösningen men det är ju åt helt fel håll att inte ens försöka, och att den med "problemet" ska ge upp direkt och för gott..

• Tizzan

Klart att allt ligger i betraktarens öga men sen är vi alla olika och inte bara i vad vi tycker och tänker.. Men sen är det ibland lätt att dra förhastade slutsatser av de man läser, det kan vi alla också göra!

Som sagt, jag är inte ute efter nån hetsig diskussion eller att bråka, jag yttrade min åsikt på den plan jag ser det..
    Även om jag tycker det skulle se ut som "mobbning" eller "elakt" vad nån här säger, så får dom självfallet tycka och tänka och känna som dom vill ;) det irriterar mig inte utan fick mig bara att säga hur jag ser på det..

Jag skulle också kunna säga de många har sagt om de va så jag kände osv.. Och jag förstår varför det sägs och tycks så.. Ser det ur er synvinkel och kan förstå till Max.. Men ser det också ur min synvinlel och säger mitt, samtidigt som jag försöker se de ur den stackars Karlns synvinkel och förstå honom ;)

Fick jag fram de jag ville nu tro? Haha

• Anonym (Vev)
    Tizzan skrev 2011-02-21 21:00:03 följande:
    Klart att allt ligger i betraktarens öga men sen är vi alla olika och inte bara i vad vi tycker och tänker.. Men sen är det ibland lätt att dra förhastade slutsatser av de man läser, det kan vi alla också göra!

Som sagt, jag är inte ute efter nån hetsig diskussion eller att bråka, jag yttrade min åsikt på den plan jag ser det..
    Även om jag tycker det skulle se ut som "mobbning" eller "elakt" vad nån här säger, så får dom självfallet tycka och tänka och känna som dom vill ;) det irriterar mig inte utan fick mig bara att säga hur jag ser på det..

Jag skulle också kunna säga de många har sagt om de va så jag kände osv.. Och jag förstår varför det sägs och tycks så.. Ser det ur er synvinkel och kan förstå till Max.. Men ser det också ur min synvinlel och säger mitt, samtidigt som jag försöker se de ur den stackars Karlns synvinkel och förstå honom ;)

Fick jag fram de jag ville nu tro? Haha
    Ja, men nu fick du med mej på noterna. Jag förstår självklart vad du menar och kan också tänka mej att det är sjukt jobbigt för en man som "lider" av ett sådant problem. Det är ju en jobbig sak för båda parter oftast.
  • Anonym

Jag tycker inte särskilt synd om den stackars karln om han inte har ansträngt sig för att förbättra sitt problem (t.o.m. innan).
    Jag använder knipkulor,  opererade mina blygdläppar för att bli snyggare, håller på med yoga för att bli vig och håller mig snygg (vilket egentligen är ett deltidsjobb i sig) bara för att bli en bra älskarinna. Därtill har jag läst en massa litteratur om sextekniker, utvärderat leksaker och lärt mig kontrollera min kropp bättre.
    Varför ska man då förvänta sig mindre av karlarna? För att de är födda offer, antar jag...

• Anonym (usch)
    Anonym skrev 2011-02-21 21:13:51 följande:
    Jag tycker inte särskilt synd om den stackars karln om han inte har ansträngt sig för att förbättra sitt problem (t.o.m. innan).
    Jag använder knipkulor,  opererade mina blygdläppar för att bli snyggare, håller på med yoga för att bli vig och håller mig snygg (vilket egentligen är ett deltidsjobb i sig) bara för att bli en bra älskarinna. Därtill har jag läst en massa litteratur om sextekniker, utvärderat leksaker och lärt mig kontrollera min kropp bättre.
    Varför ska man då förvänta sig mindre av karlarna? För att de är födda offer, antar jag...
    Tycker inte heller ett dugg synd om karlarna!
  • Tizzan

Tack anonym (vev) då kan ju även vi förstå varann haha
    Och till ett halvkass skämt så skulle även vi med olika åsikter förstå varann tillslut även i sänghalmen hahahaha

Och till dig anonym som "uppoffrat" så mkt.. Kanske är dina uppoffringar ett problem för den stackars Karl som kommer för fort med dig ;) du är nog för bra för att han ska kunna kontrollera sig ;) hade du inte varit så "perfekt" för hans tycke hade de kanske hjälpt honom i sitt "problem" och då hade du tillslut kunnat bli perfekt för (även) just honom men av annan anledning ;)

Man vet aldrig men ingenting är omöjligt :)

• Anonym (Janne Banan)

Ärligt talat så förstår jag inte problemet.

Jag ser till att min tjej får utlösning först – efter det spelar min dagsform mindre roll.

Brukar försvinna ner under täcket en stund och bli kvar tills hon får en rejäl orgasm. Det kan behövas både mun och fingrar men det funkar alltid.

Efter det vill hon ligga, men icke ...

Istället för att övergå till vanligt sex efter det går jag ner en gång till och den här gången håller jag på tills hon kommer ännu kraftigare.

Först därefter, när hon är alldeles vimsig och yr, då tar jag henne på vanligt sätt. Men i gengäld behöver jag inte hålla tillbaka alls. Brukar faktiskt ge henne smisk samtidigt som jag gör det bakifrån och då kommer hon ännu hårdare.

Om jag håller på i två juck eller en halvtimma spelar ingen roll vid det laget. Hon är lika nöjd för det.

Hej hopp.

• Anonym (Vev)
    Tizzan skrev 2011-02-21 21:28:28 följande:
    Tack anonym (vev) då kan ju även vi förstå varann haha
    Och till ett halvkass skämt så skulle även vi med olika åsikter förstå varann tillslut även i sänghalmen hahahaha

Och till dig anonym som "uppoffrat" så mkt.. Kanske är dina uppoffringar ett problem för den stackars Karl som kommer för fort med dig ;) du är nog för bra för att han ska kunna kontrollera sig ;) hade du inte varit så "perfekt" för hans tycke hade de kanske hjälpt honom i sitt "problem" och då hade du tillslut kunnat bli perfekt för (även) just honom men av annan anledning ;)

Man vet aldrig men ingenting är omöjligt :)
  • Anonym (40-åring)
    Anonym (usch) skrev 2011-02-21 20:12:11 följande:
    Håller med... vi tjejer kan ju inte ha otillfredsställande samlag bara för att vi tycker synd om killen! Och att ställa upp är ju helt fel... killen kan väl runka?
    Det här med för tidig utlösning kan nog vara jobbigt, men killarna får ju orgasm iaf! Tänk på hur MÅNGA kvinnor som ALDRIG får orgasm... dem tycker jag synd om !
    Tjejens orgasmer och killens förmåga att hjälpa henne att få dem har ingenting med hans utlösningar att göra...
  • Themis
    Anonym skrev 2011-02-21 21:13:51 följande:
    Jag tycker att den som fixat blygdläpparna ska låta bli att kalla nån annan för offer...
  • AhlisBlekinge

Rolig tråd detta.....

Det är väl som så att alla är skyldiga att se till att man får sin orgasm?

Jag kan ju inte förvänta mig som man att en kvinna ska se till att jag kommer?
    Och en kvinna kan väl inte heller bara förvänta sig att en man ska ge henne orgasm?

Utan, man måste ju själv se till att man blir tillfredställd. Och det bästa sättet är genom att prata med varandra och se till att den andre förstår vad man behöver, för att kunna få en orgasm.

Sen kan jag förstå att en del uppskattar penetrationssex mer än andra, men för min egen del, är det bara en ytterst liten del av sexet.

Jag har själv, som man, varit med om att komma väldigt fort emellanåt. Men det är ju oftast bara i början av ett förhållande, när allt är nytt. Alternativt när man är så otroligt upphetsad så att man helt enkelt inte kan hålla sig, och det borde ju ses som en komplimang till kvinnan, som gör att jag är så otroligt upphetsad så jag kommer väldigt fortTungan ute.

Men i och med min utlösning så behöver inte sexet vara slut på något vis alls. Har inte kvinnan kommit innan, så är det ju bara att fortsätta smekas på de sätt som är lämpligt. Detta brukar ju bara resultera i att man som man är intresserad för ytterligare mer penetrationssex, om så önskasFlört.

Men jag tror att det är som det mesta här i samhället, man har ju sina normer hur allt ska fungera.

Samlag enligt standard mall 1a:

Lite flörtande/hintar på dagen/kvällen.
    Kramas, kyssas.
    Förspel.
    Penetrationssex.
    Bägge får orgasm, samtidigt.
    Efterspel ,och mysa.
    Somna, (det är ju naturligtvis på kvällen, när man ändå har gått och lagt sig i sängen).

Svar på tråden Det här med för tidig utlösning