Ta reda på kön eller inte
Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför?
Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför?
Jag ville veta just för att jag inte alls tycker att det är spännande eller kul att vänta.
Jag kommer att ta reda på könet. För att jag är nyfiken helt enkelt och otålmodig.
Sen kommer jag ju antagligen köpa mer kill alt flickinriktade kläder. För ärligt, det är supersött med flickkläder med spetsar och sånt. Och det finns inte så mycket fint som är neutralt, inte i mina ögon. Utbudet blir mycket större om man tittar på pojk alt flickkläder.
Men vill pojken leka med dockor sedan eller flickan med bilar så är det helt ok, kommer tom att uppmuntra det. Precis som tjejer ska lära sig ta plats och klättra i träd, liksom killar rida eller dansa om de vill det.
Vi tog reda på könet. Är glad att vi gjorde det. Det blev på något sätt mer verkligt då.. Mer en riktig liten person på något sätt. Vi kunde bestämma namn och kalla honom för det han skulle heta när han väl var ute.
Jag fick reda på kön innan, båda gångerna. Är jättestolt mamma till en son och en dotter. Att veta gjorde inte barnkammarinredningen annorlunda, (den går f.ö. i orange), och nästan alla kläder vi köpte till vår sommarbebbe var vita. Kön spelar ingen roll, men jag var och är jättenöjd över att få veta i förväg! Det blev verkligare, jag kände mig mer beredd, förberedd på något sätt. Det är en svår känsla att förklara. Att min son inte hade någon vänsterhand hade kanske varit viktigare att få veta på UL, men den biten missade de. Det spelar nu inte heller någon större roll, men visst hade jag velat vara beredd även på det!
Jag valde också att få veta (fast 100% kan man ju ändå inte vara! min är inte född än) för att det skulle bli verkligare, och att jag skulle kunna knyta an tidigare. Jag trodde ALDRIG jag skulle vilja veta och kunde inte förstå varför man ville veta kön. Men när det väl blev dags för mig så ville jag, av de anledningar jag sa här ovan.
jag ville inte veta, men såg ändå tyvärr...
Vi tog reda på det. :) kände på mig att det var en tjej, och hade rätt.
Ville inte vänta.
Nån sa att Jaja, ni gjorde ju KUBtest oxå... Inte riktigt samma sak i min mening. :) men folk ska alltid säga nåt verkar det som.
Vi ville gärna veta! Med första kändes det viktigt för mig, jag förutsatte att det var en tjej och visste att jag skulle behöva kolla innan förlossningen, för om jag skulle snöa in helt på ett kön och det kommer ut ett annat så skulle jag bli helt konfys. Och jag kan snöa in.
Med andra kollade vi mest för storebrors skull - han var övertygad om att det var en lillasyster och blev förvånad - men glad - när det visade sig se ut som en lillebror. Storebror är snart sex år och ser fram emot att få ett syskon, men han är dogmatisk som alla sexåringar och jag ville inte att HAN skulle snöa in på ett kön. Han tycker det är roligt att kunna prata om sin lillebror dessutom.
Gör som du själv känner. Jag ville inte veta för det ingår lite i min målbild av förlossningen att få reda på det där och då. Många av mina vänner har tagit reda på det för de vill, vi är ju alla olika och det är ju faktiskt bara att göra som man vill inte göra nån stor grej av det som det ofta görs. Du kan ju välja om du vill ha blått eller rosa ändå. Jag har inte köpt stereotypa kläder även sen barnen föddes så det måste man ju inte göra bara för man vet.
Vi tog reda på könet för att jag ville förbereda mig mer på vem det var som bodde därinne. Jag älskar blått till pojkar o rosa till flickor så jag ville måla rummet efter könet o köpa kläder osv. Dessutom kändes det enklare med namn osv när vi visste könet. Man kunde ställa in sig mer på nåt sätt. Jag är jättenöjd över att vi tog reda på könet men alla är vi olika. Man ska göra det man känner själv.
Jag är såååå fruktansvärt nyfiken av mig;) Fick reda på kön igår å är sååååå glad nu känns så skööönt å veta ett slags lugn har infunnit sig:) Men det är min personlighet...alla är olika.....
Valde att inte ta reda på könet, blev en rejäl överraskning när hon kom ut, trodde hela tiden att det var en pojke.
Även denna gång väljer vi att inte ta reda på det. Ska bli ännu en spännande överraskning när han/hon kommer.
Vill inte öppna julklapparna i oktober heller, lika lite som jag vill veta innan bebis kommer ut.
Aldrig i livet att jag skulle ta reda på könet.