• Trollbebis

Ta reda på kön eller inte

Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta reda på kön eller inte
  • storasyster89

Ja vi har kollat upp att en liten pöjk bor i min mage Och jag blir såå trött på kommentarer som "det är ju som att öppna julklappen innan julafton" och att de antyder att det är VI som bryr oss för mycket om könet..! WTF, det är väl inte VI som går runt och tycker att det är KÖNET som är "julklappen" och därmed det viktigaste med hela grejen att äntligen få veta könet när barnet kommer ut.. Jag längtar efter att få se mitt BARN, inte vilket KÖN mitt barn har... :P Det spelar verkligen ingen roll, men vi var nyfikna och kunde ta reda på det på RUL. Nu slipper vi ju bråka om både tjej- och killnamn...

♥ BF 8 juli ♥
  • Ferrari72

Här i Västerås får man inte ta reda på kön pga av vissa utlänningar gjort det och aborterat när det visat sej vara ett flickfoster. Vidrigt!

• Åssi

Ska man  öppna julklapparna innan julafton?

• WmammaW

Vi har tagit reda på det alla gångerna. Har två flickor sen innan och väntar nu en pojke.
    Varför vi tar reda på det är nog bara en ren nyfikenhet. Vi vill veta lite mer om personen som bor där inne. Vi vill kunna få en identitet tror jag. Eller ja, jag vet inte. Känns rätt för oss bara..
    Lite praktiskt också när man ska handla och fixa barnrummet, köpa vagn, ja lite sånt.

• Spättan i Midgård

Jag röstade Nej!!! Vi tog inte reda på det förra graviditeten och ska inte göra det nu heller... Jag tycker inte man ska ta reda på det innan... Men tycker att var och en får göra som dom vill, så länge man gör det av "ren" nyfikenhet och att man inte gör en abort för att det visar sig vara en pojke el. flicka!!!

• Thez

Vi väntar 4:e nu och har aldrig tagit reda på könet. Tycker det e lite spänning att inte veta, utan barnen brukar gissa vad det e o sen får vi se sen när h*n kommer.........  Det brukar va min första fråga direkt efter

Mina barn betyder ALLT........
  • Randig Panda

Visste nr 1 och nr 2.
    Nr 1 fick vi veta 1 mars och han föddes 10 mars så vi hann inte veta så länga
    Nr 2 visste vi från v 18 .

Nu med nr 3 har vi valt att inte veta, det ska bli SÅ spännande.

Men jag blir så jäkla trött på den här ifrågasättningen om varför man eller varför man inte.
    Man gör precis som man vill och oavsett om man vet könet så vet man att det viktigaste är att barnet mår bra!
    Inget är fel

• snillis

Nej, gud så tråkigt.
    Har inte gjort det med något av våra två barn.
    Andra barnet kunde vi få veta med 100% säkerhet iom att vi gjorde fvp men vi avstod. 

Svar på tråden Ta reda på kön eller inte