• Trollbebis

Ta reda på kön eller inte

Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta reda på kön eller inte
  • evelayna
    Åssi skrev 2011-02-10 08:07:16 följande:
    Ska man  öppna julklapparna innan julafton?
    Håller med totalt!
  • Empiiis

VI velade länge. Men när vi väl satt i väntrummet på sjukhuset slog vi vad. Jag sa flicka min sambo sa pojke. Jag vannTungan ute
    Vi tycker det känns bra att veta. Vi kallar henne vid namn och fått en helt annan relation till bebisen sen innan rul.

Min mamma blev inte så glad när hon fick veta att vi tog reda på kön.
    Men alla som varit gravida förut anser ju att derast sett och hur dem gjort är det som är rätt.

• bimadrock

O ja! =) Jag är alldeles för nyfiken av mig för att inte ta reda på vad det är. Tror dock inte att jag skulle boka in ett extra ultraljud bara för att ta reda på vilket kön det är men jag frågar definitivt när ultraljuden görs!

Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av er som säger att ni inte vill veta! För mig finns det inte på världskartan att inte försöka få reda på vem som gömmer sig i magen =)

• kirsty

Vi tog reda på könet, tyckte det var lika självklart som att titta övriga delar av ultraljudet. Kön är ingen stor grej och jag tycker det är rätt skönt att kunna säga han/honom om lillen i magen än den/det.
    Nackdelen är att släkten är så insnöad på könet nu att vi bara får blå kläder och jag vill inte ha en helblå pojk eller en ljusrosa flicka.

• Danitra
    kirsty skrev 2011-02-10 11:05:09 följande:
    Vi tog reda på könet, tyckte det var lika självklart som att titta övriga delar av ultraljudet. Kön är ingen stor grej och jag tycker det är rätt skönt att kunna säga han/honom om lillen i magen än den/det.
    Nackdelen är att släkten är så insnöad på könet nu att vi bara får blå kläder och jag vill inte ha en helblå pojk eller en ljusrosa flicka.
  • Danitra
    mia1980 skrev 2011-02-10 11:14:22 följande:
    Nej, så länge barnet är friskt så bryr jag mig inte om könet.
    Så du tar inte redan på könet efter förlossningen heller?
  • theklow

Med dottern sa vi att om dom frågade om vi ville så kanske, sen när vi var på RUL i v 20 så låg hon med navelsträngen mellan benen så då ansåg vi att det inte var meningen att vi skulle veta det! Denna gång var jag så extremt nyfiken då vi väntar tvåäggstvillingar och fick också reda på vad det är för små underverk därinne. Hade inte blivit ledsen om vi inte fått det. Anser att är det meningen så är det meningen :D

• Aquavit

Vi tog inte reda på könet någon av gångerna.
    Första gången ville jag absolut inte, tyckte det var mer spännande att vänta. Då var maken lite sugen på att kolla, men jag fick bestämma.

Så nu med nummer två fick maken bestämma, men då bestämde han trots allt att inte kolla.
    Dessutom, som nån här strax ovanför skrev, att de blir överösta med blå kläder, det var en stor orsak till att vi valde att inte kolla. Vet att vissa i vår närhet hett önskar en liten flicka då alla barnbarn hittills är pojkar och jag vill INTE bli överöst med rosa, och spets och andra flickspecifika saker.

• TheFamily

När jag bodde i Skåne fick vi reda på vad vi väntade på RUL. Nu har vi flyttat och bor i v-götland och här får man inte reda på det och det kommer bli spännande när vi så småningom skaffar barn nr 2......jag är väldigt nyfiken av mig och ett kontrollfreak. Nyttigt för mig att vänta.....skulle aldrig betala för att kolla könet iaf..,.,

Svar på tråden Ta reda på kön eller inte