Ta reda på kön eller inte
Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför?
Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför?
Det som blir, blir.
Första barnet ville jag verkligen, men vi fick inte.
Andra barnet spelade ingen roll, bara det blev ett friskt barn.
Nej, har inte gjort det med någon av våra fyra barn. Pga att vi inte vart nyfikna alls på just den detaljen och fanns inga andra anledningar heller att ta reda på det. Planering och inköp hade varit detsamma oavsett.
Tycker att man ska fråga sig varför man vill veta om det är en tjej eller kille? Klart man kan vara nyfiken men spelar det egentligen någon roll vad man får? Förstår inte riktigt det här med planering. Inte kan ni väl mena att man måste välja mellan blått och rosa? Trodde att vi levde i ett jämställt Sverige
Jag vill veta denna gång då jag har två flickor sen tidigare.
Ville veta med nr 2 men fick inte.. Men denna gång går jag inte förrän jag vet vad det är!
Nyfiken i en strut, det är precis vad jag är!
Jag röstade Nej.
Där vi gjorde RUL kollar dom inte efter det. Men innan vi gick dit så pratade vi om att ta reda på eller inte min sambo ville verkligen inte veta och mig kvittade det så vi bestämde för att inte ta reda på det även om det gick.
Japp vi tog reda på det. Vi var alltför nyfikna för att låta bli. Och denna gång blir det en son :)
Tog reda på det med vår dotter också.
vi tog reda på det!
tycker det är intressant att så många i vår omgivning frågade varföt vi tyckte det var så viktigt med könet och den klassiska "man öppnar väl inte julklapparna innan julafton!" Men FÖR OSS spelar just könet inte nån roll alls, just därför känns det inte som vi "förstört" hela födelsegrejen med att veta. det som är viktigt är att allt går bra med lillan när hon väl ska ramla ut! man ska göra som man själv vill, vi är nyfikna av oss helt enkelt. bara för att vi vet att det är en tjej där inne så vet vi absolut ingenting om individen, mer än att hon är en livlig en...
Jag ville veta, men fick inte på RUL. Kommer sannolikt inte heller att göra något köns-UL utan får vänta och se vem som bor där inne.
Vi ville absolut inte veta och talade om det när vi var på UL, så att de inte skulle försäga sig av misstag. Tycker att ovissan om det är en pojke eller flicka är en del av det roliga med graviditeten och jag tål inte rosa, så för planeringen hade det ingen som helst betydelse.
Nej vi kollade aldrig. Ville spara på den överraskningen tills barnet kom, det är ju halva nöjet kring förlossningen - att äntligen få veta vem som bott därinne i magen så länge...