• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Limpan 83

Jo 7 dagar innan ärju  lyx! Jag väntar tills på söndag iaf! Någon som ska testa sig snart??

MiAmore: Gott nytt år och god fortsättning!!

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2010-12-29 16:55:27 följande:
    Nej, RFSU säger sig kunna ge svar upp till 7 dagar innan BIM.
    10 dagar innan hade för många (med en lutealfas på 14 dagar som är det man utgår från som "vanligast"), varit endast 4 dagar efter ÄL och då har ju ägget knappt hunnit fästa sig...
    Men 7 dagar innan BIM är ju supertidigt ändå och det känns som lyx bara det.
    Jaha, så var det kanskeSkäms
    Hur går det med den kvinnliga intuitionen, känns det fortfarande bra??

Måste få älta lite, jag sitter och störtlipar i ett! Fick utslag på ÄL-stickan idag, men sambon har fått herpesutslag. Har från en läkare fått höra att jag antagligen redan bär smittan latent eftersom vi har haft oskyddat sex i 6 år, men man vet ju inte säkert. Och jag har hört nån stans att en debutsmitta samtidigt med graviditet kan innebära faror för barnet så jag vågar inte riskera...
    Fick som sagt utslag på ÄL-stickan i dag och vi hade sex i går kväll...sambons utslag brukar med medicin vara borta på 2 dagar...tror ni att jag har någon chans den här månaden om vi körde igår och på nyårsafton?

FAAAN, va lessen jag är!!!
  • Adora1
    MYRRAN81: GRATTIS!!
    systertillknorr skrev 2010-12-29 14:10:42 följande:
    Grattis till +! Här så börjar väntan till bim i helgen, absolut senast söndag på syrrans 18 års dag och hon längtar nästan lika mycket som jag på att jag får bebis! Nere hos släkten och hälsar på och folk börjar fråga när det blir bebis för oss. Svärmor gav oss nån olja som skulle va bra sen när man får barn... Hoppas vi får en fin början på det nya året med stort fint +!
    Håller tummarna för att du snart får använda oljan Glad
  • BabyW

Skruttnorpan - lätt att blanda ihop alla tester och dagar och regler.
    Jo den kvinnliga intuitionen känns som innan! Hoppas det stämmer bara... :$ Tänkte ta ett "testa-tidigt" imorgon bitti, även om det är tidigt. Vi har nämligen bröllopsdag och jag hoppas kunna ge min älskling ett plus i gåva!! :P
    Angående er "verkstad" så tror jag att ni har goda förutsättningar i och med att ni fick myst till det igår och du fick positivt ÄL-test idag. Då har du ju ÄL inom 24-48 timmar och lite nyårsmys blir som grädde på moset! Trist med hans sjukdom, men skönt att det finns bra medicin och att det lägger sig snabbt igen.
    Håller tummarna för er, söta du!!!

• huggesmamma

funderar lite...

när jag hade äl-utslag på stickan varade det bara starkt i en dag. Brukar det vara så. Strecket syntes både dagen innan och efter men var betydligt svagare. Hru brukar det se ut för er? Som jag har förstått det i de trådar jag läst så brukar man ha utslag i två dagar.....någon som vet?

• myrran81

BabyW, tack supersnälla att jag fick komma med på listan :) Jag plussade på bim -7

• längtarefterbebis

Tänkte hoppa in här Glad Har Äl 31 december, BIM 14 januari. Detta blir första försöket Glad

• Adora1
    SKRUTTNORPAN: Vi hade sex 3 eller 4 dagar innan äl med dottern och det blev barn av det! Spermierna kan ju leva ganska länge och vänta på äl.....
  • Adora1

PS RFSU TESTA TIDIGT funkade inte på mig iaf! Testade en vecka före BIM och det blev negativt..Men sen testade jag positivt på BIM. Ägget måste ha fäst i livmodern innan HCG blir mätbart och det kan ta så lång tid som 11 dgr efter äl = ca 3 dagar före BIM. Så även om man testar tidigt och det blir negativt kanske man är gravid ändå...

• linnsi

Åååh, jag har redan pissat upp alla mina tester från testlagret.. vad är det för fel på mej :P haha!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!