• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Limpan 83
    BabyW skrev 2010-12-30 14:53:32 följande:
    Limpan 83 - jag har tydliga ÄL-känningar och har ganska ont på den ägglossande sidan dagarna efter ÄL. Kan även vara toköm vid sex dagarna efter ÄL. Men det går ändå om jag ligger på rygg och han inte kör på för hårt...
    Tack för svar :) Ja men precis så känner jag, riktgt öm och ont långt nere och på ena sidan! Har ju blivit en hel del sexande nu den senaste veckan och det har gjort rätt ont precis som du beskriver. Men tar han det lite lugnt så går det Flört Så då har jag säkert haft min ÄL :) En evig väntan fram till BIM nu då.. suck
  • lhea1979
    Limpan 83 skrev 2010-12-30 15:11:14 följande:
    Tack för svar :) Ja men precis så känner jag, riktgt öm och ont långt nere och på ena sidan! Har ju blivit en hel del sexande nu den senaste veckan och det har gjort rätt ont precis som du beskriver. Men tar han det lite lugnt så går det Flört Så då har jag säkert haft min ÄL :) En evig väntan fram till BIM nu då.. suck
    Det är konstigt för det kan variera det där med ont i äggstockarna. Jag har haft ont vid ÄL 2 månader i rad. Sedan denna månaden kände jag inte någonting. Bara att kämpa på! Fast det är ganska häftigt för när man har ont så vet man ju att allt funkar som det ska!

Väntan känns aldrig så lång som i väntan på BIM! Lycka till!
    Mamma till Julia, 070417
  • skruttnorpan
    laref skrev 2010-12-30 13:50:18 följande:
    well tjejer.. gjorde ett RFSU testa tidigt..ooo ett streck syntes :)  vågar inte riktigt tro på d haha.. mensen ska ju annars komme imorgon-sön.. så har den inte d då tror jag def. på resultatet.. med sonen testade jag när jag gått över 1v så då var det lättare att tro på resultatet..
    HÄRLIGT TJEJEN, GRATTIS!! Vilket härligt slut på året!! Och du vet vad som gäller...hur svagt än sträcket är så ÄR det ett plus!!! GRATTIS!!!
  • AMC80
    Jag flyttar fram listan lite. Den senaste var ett par sidor bort.

Hjärta Hjärta

BIM-listan

Daniela01  -  ÄL 16 dec / BIM 30 dec - 1 jan (2 år)
    Brooklyn  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec - 1 jan (3:e försöket, 2:a barnet)
    Laref  -  ÄL 17-18 dec / BIM 31 dec - 2 jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 dec / BIM 2 jan (12:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Baby W  -  ÄL 20-21 dec / BIM 5-6 jan (15:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (21:a försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna  -  ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 20 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Mysloppan  -  ÄL ? / BIM 8-11 jan  (18:e försöket)
    Limpan 83  -  ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (15:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (4:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Tigern01 - ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Adora1 - ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    Annakohler - ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Chokladmuffins  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  på BIM -7

Hjärta Hjärta
  • annakohler

eftersom ÄL kom tidigt så funderar jag på att ändra mitt bm datum men ska jag behålla datumet vad tycker ni

• mysloppan

Är det några som börjar ha lite symptom? Det börjar närma sig BIM-datum för några....

• Chokladmuffins
    Limpan 83 skrev 2010-12-30 08:38:33 följande:

Jag tycker mig också känna en massa "tecken" Går verkligen och känner efter, hehe.  Det moler, ilar och drar långt nere i magen. Men jag har urinvägsinfektion och en cysta på ena äggstocken, så kan ju vara det som spökar Rynkar på näsan Kanske är svårt att bli gravid om man har detta? Någon med erfarenhet?

Jag tror att cystan kan påverka.. Jag har också haft det.. Så nu när jag var på cellprov senast frågade jag min BM om det kunde vara så att min cysta har kommit tillbaka och i så fall kunde påverka vår barnlöshet.. Hon sa att ja den kan påverka..

Hon rekommenderade mig att kontakta GYN.. Det gjorde jag och idag fick jag hem papper med en tid för utredning för barnlöshet.. Det gick jättefort så att jag är nästan chokad och supernervös .. Allt inom en månad.. Vi ska dit den 11 jan.. Så det är snart..

Mitt råd till dig är att kolla upp det..
  • lhea1979
    annakohler skrev 2010-12-30 18:20:29 följande:
    eftersom ÄL kom tidigt så funderar jag på att ändra mitt bm datum men ska jag behålla datumet vad tycker ni
    Jag hade också tidig ÄL så jag funderar på hur många dagar man skall behöva vänta. Vanligaste luteralfasen har jag läst är 10 - 14 dagar efter ÄL. Vilket skulle innebära BIM 6 jan istället för 9 jan. Och då tog jag ändå till en luteralfas på 14 dagar.

Jag vet inte hur jag ska göra. Kanske våga testa några dagar tidigare! När har du BIM? Hur många dagar tidigare tror du att den kanske kan infalla?
    Mamma till Julia, 070417
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!