• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

LängtarL skrev 2010-12-16 18:23:24 följande:
    Har hört att det funkar för många på första eller andra försöket med glandin Glad  så jag hoppas det stämmer, för jag är inne på andra månaden nu.hihi.  Så om det funkar så ska jag verkligen rekomendera alla det Skrattande 
    jag kan berätta att jag i alla fall känner av äl mycke bättre med glandinet än innan. Så nån skillnad gör det i alla fall {#emotions_dlg.flower}
    Månaden jag åt dem när jag sedan plussade med sonen kände jag i hela magen att dem verkligen gjorde NÅGOT. Hade en konstig känsla i magen, nästan lite som att det "vred o hade sig" där inne. Gjorde inte ont, men kändes rätt obehagligt. Har du känt något liknande?
    Jag kände inte alls så mycket när jag provade Glandin nu för några månader sedan, så att dem var utgågna kan säkerligen ha med det att göra, och förhoppningsvis även anledningen till att jag inte plussade då
    JoWiAn skrev 2010-12-16 18:29:03 följande:
    Då var jag med på riktigt.... Fick min mens igår en dag för tidigt..... Då kör vi igen. Fast att de känns jävligt surt.
    Vad tråkigt Har ni försökt länge?
  • MiAmore
    laref skrev 2010-12-16 19:45:14 följande:
    BIM-listan

Laref  -  ÄL 16dec/ BIM 31dec-2jan (5:e/6:e försöket)
    Systertillknorr  -  ÄL ? / BIM 1 jan (12:e försöket)
    Vill bli fyra - ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    LetUsDoNumberTwo  -  ÄL 18-20 Dec / BIM 2 Jan (12:e försöket)
    Dellz  -  ÄL 21 / BIM 5 jan (3:e försöket)
    BlirSnart85  -  ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (21:a försöket)
    Casiopeja - ÄL 22 dec / BIM 5 Jan (4:de försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 dec / BIM 5 jan (8:e försöket)
    SysterAnna - ÄL 20-25 dec / BIM 5-6 jan (6:e försöket)
    Myrran81  -  ÄL ? / BIM 6 januari (2:a försöket)
    Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina - ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Baby W  -  ÄL 21 dec / BIM 6 jan (15:e försöket)
    Sommar   - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Mischao  -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 22 dec / BIM 8 jan (? försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan ( 5:e försöket)
    ohbaby - ÄL 23-24 dec / BIM runt 8 jan (6:e försöket)
    Skruttnotpan  -  ÄL 24-27 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    LilyRose  -  ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    MiAmore - ÄL ca 29 Dec / BIM 12/1 (6:e försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Martini - ÄL 31 dec / BIM 12 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 17jan (2 försöket efter MF nov-10)

Hjärta  Hjärta

uppdaterade bara min ÄL som enl clearblue är idag :)
    Fast man har ju äl 24-48h EFTER pos äl-test?
  • MiAmore
    laref skrev 2010-12-16 20:05:23 följande:
    fösta gången jag anv ÄL tester så har inte full koll.. men d känns iallafall som om ÄL är på g.. :) men eftersom den känslan o massa sex inte hjälpt tidigare månader så testade jag med clearblue denna månaden
    Men sexa till det ikväll ändå. Den månaden jag blev gravid med sonen sexade vi bara till det den dagen jag fick en glad gubbe på äl-testet (och kanske några dagar senare, men då var äl redan över). Glad gubbe betyder ju att du är fertil nu, även om själva äl inte äger rum förens kanske imorgon eller på lörd
  • MiAmore
    SofiaO skrev 2010-12-17 09:57:15 följande:
    En nyfiken fråga.... Vart köper ni glandin? Hittade denna:

www.halsans.com/eshop/Glandinprodukter/biogla... 

Kan den funka tro...?
    Jag har köpt dem i vanlig hälsokostaffär. Förutom denna gång då jag fick ett paket (nästan oöppnat) idag av en "väninna". Jag blev gravid den månaden jag åt Glandin, när vi försökte med sonen (på 12:e försöket).
    Jag åt Glandin för några månader sedan också, men dem var utgågna, så jag hoppas att det var därför det inte tog sig då, och att dessa jag äter nu ska göra under
  • MiAmore
    skruttnorpan skrev 2010-12-17 20:13:39 följande:
    någon som vet hur länge man har ÄL?? eller...snarare hur länge man är fertil?? förra ÄL testade jag neg på morgonen men fick jättetydliga ÄL-flytningar runt lunch. Testade sedan positivt på e-middagen och flytningarna var helt borta dagen efter. Var iof första ÄL efter MF så allt funkade kanske inte som det skulle...men...var det inte en väldigt kort ÄL?? mina stickor var slut och jag kunde därför inte testa dagen efter om jag fortf hade, men alla tecken på det var heeelt borta dagen efter...Hur brukar ni ha det?
    Om jag inte är helt fel ute är man som mest fertil två dagar innan äl, på äl dagen och 1-2 dagar efter äl. Men som mest fertilast är man nog EN dag innan äl, på äl dagen och EN dag efter äl.
  • MiAmore
    martini bianco skrev 2010-12-17 20:48:36 följande:
    Vad bra! Har också hört att eftermiddagen är bäst att testa på så det får det bli!
    Ja man ska iaf INTE testa sig med morgon urinet med äl-tester. Jag gjorde det förut, och då fick jag i princip aldrig något tydligt positivt utslag. Sedan fick jag höra att man ska testa sig mitt på dagen med äl-test, att man får bäst utslag då. Testade detta, och jajemen! Har fått riktigt positivt utslag (denna månaden kom tom. teststrecket fram innan kontrollstrecket ) två månader på raken nu
  • MiAmore

Välkomna alla nya!
    Här är man på andra dagen med Glandin. Hoppas SÅ att det ska göra under!

Ja man ändras verkligen i sitt tänk när man fått kämpa ett tag för att bli gravid. Tror att alla i början tänkte att "DEN månaden hade varit optimal att få bebis i!" Och "Den månaden vill jag inte att mitt barn ska födas i". Nu är det som ni säger "spelar ingen som helst roll när bebisen föds, bara det blir en bebis!!!"
    Men, januari är en bra månad! Då föddes min underbara son så det MÅSTE ju vara en bra månad!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!