Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

LängtarL skrev 2011-01-10 10:21:55 följande:

Skruttnorpan- en fråga, provade du med ägglossningstest innan du visste att du inte hade ägglossning? Tänkte ifall man kan få utslag på äl testerna fast man inte har ägglossning...{#emotions_dlg.flower} För jag får utslag varje månad men jag vet ju inte egentligen om jag har äl. hoppas ju det, Kram

Grattis till er som plussat Glad

Nej- det var snarare så att det på VUL såg att äggblåsorna aldrig växte. Från start saknade jag också slemhinna...eller om den var väldigt tunn...eller hur det nu var, men det såg ut som livmodern på en flicka trots att äggbanken var så knapp som på en 50åring...fick tabletter som startade igång systemet och nu verkar det ha snurrat sedan september. Har bara använt ÄL-tester senaste 2 månaderna efter mf för att se ung cykel...

Vad får dig att tvivla på att du har ÄL? Är du orolig tycker jag att du ska kontakta gyn för ett vul och se så att äggen släpper.
  • skruttnorpan

GRATTIS alla plusare!! Vilke turtråd, många fina plus!

Här växer nervositeten samtidigt med molandet i magen...livrädd för att testa nu, vill inte att det ska kunna kännas såhär och sedan inte vara något...men det kan ju handla om att livmodern är känsligare efter MFet och att jag nu helt plötsligt börjat få mensvärk innan mens...vilket jag aldrigt kännt förr...
    Sambon vill att jag väntar med att testa igen till torsdag...SJUKT lång tid...vet inte hur jag ska göra...Obestämd

• skruttnorpan

Jag blir tokig! Hjälp mig med er erfarenhet nu, snälla!

Testade i morse...trodde att det var kört och skulle precis kasta stickan...när jag ser "någonting" brevid kontrollsträcket. Vi pratar om att det efter närmare fem min kommer fram som en skugga till ett sträck på stickan, mer så att jag förstår vart sträcket skulle vara om kom fram...förstår ni vad jag menar? När jag jämförde med en annan gammal teststicka var morgonens sticka lite mer blåaktigt i tonen.
    Vad tror ni- fel på testet eller starten till en dröm som går i uppfyllelse? Tänker dels på att det visade sig så sent (men innom testtid), att det var så übersvagt samt den blåaktiga tonen på testet...

Babydreamer skrev 2011-01-11 00:46:09 följande:
    Jag har fått alla möjliga krämpor tror jag :s mår inte alls fysiskt bra just nu :s och det hugger till i tjejmagen ibland plus att jag har intervaller med lite mer molande värk där oxå... Problemet just nu är att jag har ont i ryggen vid njurtrakterna :s obehagligt! Fortfarande ingen mensvärk iaf... Känner mig trött och lite låg mentalt oxå... Jaja, bara att fortsätta hoppas på bebis!!! :)
    Ja- vi håller tummen för bäbbe!!! Annars ska du nog gå till läkaren för en koll, njurarna låter ju inte bra att ha ont i! Hoppas på dig, tjejen!
  • skruttnorpan
    HelenFr skrev 2011-01-11 07:38:28 följande:
    Tog ett test nu på morgonen, BIM -1 och jag ser ett svagt svagt streck... så det blir till att gå till apoteket och köpa CB digital för att se så det inte är ett spökstreck... *håller tummarna*
    Åh, håller tummen! Hoppas att du får ett bra, definitivt svar på CB!
    Kram och ett försiktigt grattis!
  • skruttnorpan
    AngelandDevil skrev 2011-01-11 08:37:41 följande:
    Jag är gravid! Haha, känns SÅ ofattbart! Skrattande Det är ett svagt extra sträck men det är ett! Så otroligt och shockartat samtidigt! Solig

Min BIM ska snarare vara den 12 Januari så om vi räknar på det blir det Plus på BIM-1.

Grattis till er alla andra som fått plus och hoppas ni som inte fått ert plus denna månaden får det nästa!

Kramar!
    Grattis tjejen! Stor kram!!
    Börjar nästan tro att jag har plusat också! Testade om igen nyss med ett gravtest och en ÄL-sticka. ÄL-stickan gav fullt utslag och på det senaste gravtestet kan jag helt klart se ett sträck, även om det är suuupersvagt!!
    Blir till att köpa CB och testa om ett par dagar...shit...det kanske faktiskt har gått den här gången...?
  • skruttnorpan
    Chokladmuffins skrev 2011-01-11 15:27:15 följande:

Var ett tag sedan jag skrev nu.. Idag skulle vi egentligen börja vår utredning men de ställde in pga sjukdom.. Så segt när man äntligen skulle få gå dit.. men men fick en ny tid till den 26/1 ist.. MEN det sura var att jag troligtvis hade ÄL igår men eftersom vi skulle undersökas ville jag inte sexa i sön och igår. Jag är nu rädd att vi missat äl denna månaden.. =( Men får hoppas att det tar sig även en dag försent..

Nä- vad segt!! Fick du vänta länge på ny tid? Hoppas det löser sig iaf!

MiAmore- härligt att du hänger kvar! Känn dig fri att komma in och bolla när du behöver!

Adora1- förstår dina fjärilar! Har varit ett nervvrak flera dagar pga att det börjar närma sig. Är fortfarande rätt nervös...får så svaga streck, men bör var typ på BIM (varierar lite för min del...) Hoppas bara att allt är som det ska...Obestämd 
    Ska du hålla dig med att testa ända fram till lördag eller tjuvstartar du??

BabyW- du gör nog rätt i att vänta med att lägga till mig på plus...vill se ett liiite klarare resultat innan jag vågar ta ut glädjen på riktigt...nu måste man verkligen anstränga sig för att se det och med tanke på historia med MF så vill jag att det ska bli starkare...

Babydreamer skrev 2011-01-11 10:50:56 följande:
    Är på BIM +3.

värken vid njurarna släppte av under natten, har haft så förut och det har alltid bara värkt en stund och sedan släppt.

Grattis till alla underbara plus!!!!! Nu känns det som att det börjar vända i tråden :)

Tur att njurvärken släppte! HAr du kollat upp det någon gång, låter ju inge vidare! Skönt att du mår bättre i alla fall!
    Kram

• skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-11 17:14:41 följande:
    Skruttnorpan: Har du ingen bild på nåt test du tagit? Är det svagt streck är det ju ändå positivt!
    Har ingen bra mobil att ta kort med...och vet inte riktigt hur man får bilden till datorn från kameran...är riktigt kass på sånt...Skäms Är tveksam på om det ens skulle synas på bild- det är så svagt!
    Kan ta ett test imorrn bitti och försöka ta en bild att lägga upp...måste ju säkert ha nån sladd el nåt till kameran nånstans...
    Chokladmuffins skrev 2011-01-11 19:06:44 följande:
    Vi fick en ny tid den 26/1 så det är två veckor.. Det går nog rätt fort men känns ändå segt att behöva vänta när tiden väl var inne..
    Ibland kan det vara bra att vänta. Om jag nu är gravid så är det andra gången jag blir på smällen medan jag väntar på att få behandling. Och har du tur tog ni sista chansen på att pricka ÄL nu juh!!! Men tro mig...förstår att det känns tungt!
    Stor kram
  • skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-11 22:35:13 följande:
    Skruttnorpan: Ja kolla upp om du kan lägga upp bild imorron..Eller ta ett CB digitalt! 

Försov mig i morse och fick bråttaom till jobbet. Han testa, men inte ta bild...var fortfarande supersvagt, men tydligare än i går så det verkar gå åt rätt håll i alla fall *hoppashoppashoppas* Kan se om jag får till ett test i kväll att lägga upp...är inte det liiite tydligare så väntar jag nog med CB någon dag till...det är ju så HIMLA svagt...eller skulle CB visa i alla fall, trots att man inte fått fullt utslag på testlagersticka?? Hur gick det för dig, Helene- visade det något??

Stor kram till dig, lolisa! Häng kvar bara! De som inte plusar denna månad kör vidare på samma!

• skruttnorpan
    Limpan 83 skrev 2011-01-12 09:13:04 följande:
    Skruttnorpa: när hade/har du BIM? Vad är det för tester du kör med nu? Ja det vore spännande och få se en bild :) Jag fick ju också några svaga streck i början. men de blev som sagt starkare och starkare. Hoppas, hoppas, hoppas så för din skull!!!
    Jag har BIM idag och tog ett CB-test imorse. Fick ett snabbt, tydligt och stort Plus, så nu är det inget att tveka över längre!
    Har dock urinvägsinfektion för 100:de gången typ och äter antibiotika för andra gången på två veckor :( Känns inge vidare...
    Någon annan här som har problem med UVI??

Kram
    Jag hade bim i måndags, men har en lutealfas på 10-11dagar...det måste väl spela roll...eller? Jag hade ÄL för 12 dagar sedan, så jag hoppas på att hormonnivåerna inte hunnit upp bara...
    Mina tester är från billiga teste.se...eller vad det nu hette.

Härligt att du har + et svart på vitt nu!! STOOORT GRATTIIIIS!!!

Helene- tror du inte att du fortfarande har lite för lite hormon bara då?? Eftersom sträcket var så svagt på den tidigare stickan. Jag tänker vänta någon dag till med CB då mina sträck är så svaga...

Ni som idrottar och har varit gravida eller är nu...hur gör ni med fortsatt träning? Jag har ett MF i bagaget och är ASRÄDD för att ta i nu...om det nu visar sig vara något...Har match på lördag- kontaktidrott- och vet inte om jag ska ställa upp eller inte...
    Hur har/hade ni gjort?
  • skruttnorpan

Tack för alla bra och fina råd om träningen!! När jag har läst era storys är jag helt säker på att ja ginte ska köra...Har en spelstill och en roll i laget som kräver mycket kroppskontakt och jag vet att jag reagerade på förra graviditeten att jag fick då mycket slag i magregionen. Jag lägger ner, helt enkelt- TACK för att jag fick bolla!

HÄÄÄRLIGT- BabyW! Stort grattis till att ni kom med i studien! Det är du så värd! Och runt den 19e är det dags för guldägget att visa sig också, så nu är et bara att KÖÖÖRAAA!!Skrattande

Fick inte till det med kameran, hittar ingen sladd...men testade nu på eftermiddagen och fick fram ett svagt sträck, men ändå tydligast hitills trots att det inte var morgonurin och att jag hade varit på toa bara en timme innan...så det verkar gå åt rätt håll i alla fall Skrattande
    Känner mig rätt konstigt också, skulle kunna ha somnat framför ratten idag, brösten ömmar och magen molar...lägger man ihop allt det så kan jag nääästan säga att jag är gravid...men jag väntar nån dag till med CB.

Babydreamer- nu håller vi tummarna för plus!!
    kram

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!