Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 82 skrev 2011-02-21 09:58:25 följande:
    Jag har KANSKE plussat

Mend et är super tidigt då för jag fick utslag på CB digital ÄL.test i tisdags och idag morse så fick jag ett svagt men synligt plus alltså ett rosa streck brevid kontrollstrecket men så fort efter ÄL jösses amalia. det e ju bara 4-6 dagar efter ÄL...
    Kommer lägga in en bild på detta ikväll i min tråd under planerar barn-Graviditetstest.

Men jag vågar inte tro på det än för när man får en glad gubbe på äl-test dröjer det väl 12-48 timmar innan man har äl?

Helt otroligt. Kanske Glandin-25 var ett lyckopiller iaf
    Åh, hoppashoppashoppas!
    Ska bli spännande att se bilden! Är strecket lika brett som kontrollstrecket så ÄR det ett plus, hur svagt det än må vara. Nu håller vi tummarna!

Deeya- STILIGT! Ingen tvekan där inte Skrattande
  • skruttnorpan

kitty, jag kan faktiskt se en antydan- ffa på det övre- men det är väääldigt svagt. Men när jag plusade fick jag övertala min sambo om att det faktiskt var ett sträck där, så det kanske är för att jag är van vid ministreck...+ att jag sitter typ INUTI skärmen och kollar, haha. Med tanke på hur tidigt det i sånt fall är så är det ju inte konstigt om det är svagt. kör morgonurin om ett par dagar och se vad som har hänt.

• skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-02-24 07:14:28 följande:
    Hade ¨sånna yrselattacker då jag tex väntade sonen innan jag plussade så jag vill verkligen att dom yrselattackerna ska vara bevis på att det är en bebis.

Jag hoppas jag får nya test med posten idag och ska testa då, har iaf sparat morgonurinet.

Har beställt olika testa och dessutom ett extra kännsligt test.
    håller tummarna nu, Kitty! vore nästan bra om testen dröjer en dag så att nivåerna får chans att stiga, haha

babyW- MYS allt vad tygen håller! Ny F-N gäller det!!!

kram
  • skruttnorpan
    LilyRose skrev 2011-02-25 07:54:16 följande:
    Hur går det för er alla?

Idag testade jag svagt positivt med apotekets graviditetstest....MEN igår fick jag färgade flytningar och idag har det blivit mörkare samt innehåller koagulerat blod. Fram till igår hade jag ömma bröst som har växt ganska mycket framför allt det högra bröstet, men nu är de inte ömma längre men fortfarande svullna. Är nu jätteorolig för att det är ett missfall på gång!
    Enligt mina beräkningar (om jag utgår ifrån hur min cykel har sett ut de tre senaste gångerna) så var BIM förra helgen och jag testade första gången idag, BIM +6 (ungefär), det kan lika gärna vara så att igår var BIM eftersom jag inte har så bra koll på min cykel då den verkar variera från gång till gång. Så otroligt knäckande att när man äntligen plussar (även om det är svagt) så förlorar man det!! Är så fruktansvärt ledsen och knäckt!!!
    Nu får jag vänta ytterligare en vecka innan jag kan testa igen för att få veta med säkerthet hur det ligger till...
    Håller tummarna för det bästa, vännen! Är ju inte helt ovanligt att vissa får en blödnining runt mensdagen då kroppen inte riktigt fattat att man är gravid. Stor kram i ovissheten!

Många i mystagen nu! Håller tummen för er alla!
  • skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-02-26 06:11:05 följande:
    Tyvärr klassas det som ett klassiskt spökstreck. Har själv fått många sånna.

BIM+1 idag: Ingen mens och inget plus Men fortfarande starkt ÄL-test.
    hoppet är inte ute, vännen...tycker att ÄL-testet låter som ett väldigt bra tecken!
  • skruttnorpan

LilyRose- hur har det gått för dig?

• skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-02-26 08:43:45 följande:
    Men om ÄL-testen visar satrkt så borde isåfall G-testen visa starkare?!
    Jag får ju bara skuggor på G-testen
    Njae...när jag plusade fick jag bara svaga streck på gravtesten från måndag till torsdag, men fullt utslag på ÄLtesten...vet inte om det är så för alla, men så var det för mig Glad
  • skruttnorpan
    LilyRose skrev 2011-02-27 09:55:54 följande:
    Det blev ett missfall......
    Blöder jättemycket nu...gjorde ett test igen och det var svagare än i fredags och alla symtom är borta så det är kört!

Nu hoppas jag innerligt att det inte tar allt för lång tid innan äl kommer igång igen.
    Så lessen för din skull, vännen! Hur långt gången bör du vara? Om det inte hunnit gå så långt behöver inte ÄL rubbas så mycket- gjorde inte min i alla fall.
    Låt kroppen och psyket vila lite i alla fall, kanske låt det gå en mens imellan att ni försöker igen?? Stor kram och massa tankar!
  • skruttnorpan

Grattis swn! Både till födelsedag och positivt ÄL-test! Nu håller vi tummarna!

• skruttnorpan

GRATTIIIS SOMMAR!!!!

Babydreamer- KLARt du kommer att bli gravid! Jag var i din sits för inte alls länge sedan- jag gjorde tom en utredning där de hittade massa fel...men innan jag han åtgärda dessa hade kroppen löst det själv...helt magiskt! Det kommer! Och jag tänker INTE säga åt dig att du ska slappna av och tänka på annat för det GÅR INTE! Inte en chans! Allt jag kan säga är att döm inte dig själv, för du styr inte alls över detta! Plötsligt fungerar det bara...precis som att kroppen väntar på att helt rätt liten ska börja växa där inne Flört

Stor kram

• skruttnorpan

Hej Vänner!
    Har varit väldigt inaktiv i tråden på sista tiden pga 2v fyllda med jobb, men NU hoppas jag kunna vara mer med i vått och torrt igen!
    Blir aldeles rörd av att höra alla tappra tjejer med känslan av hopp som aldrig sviker- ni har rätt! Snart är det dags, livet väntar bara på att precis RÄTT liten ska börja växa där inne!

BabyW-nu hoppas vi på att febern är en bebisindikator, vore så himla fint =)

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-03-11 07:31:17 följande:
    Den jä-la mensen dök upp i natt!!!!  Skrikandes  Fick lite rosa på pappret igår kväll, och sen idag var det igång för fullt...  Gråter

Jag som var så glad och nöjd över att jag hade lyckats att inte få upp några som helst förhoppningar under hela denna cykeln alls. Ja,  förrän igår när min temp sköt i höjden. Då kom lite hopp! Bara för att innan dagens slut helt raseras... 

Nu ger jag snart FAAAN i allt detta... Jag VET att vi ska få hjälp till våren/sommaren, men jag måste lik förbannat fortsätta med mina Pergo och mina sprutor varje cykel fram tills dess ändå, för att underhålla äggsläpp och stabila cykler.

Usch, idag är jag INGEN trevlig, rolig, underhållande person, ska jag säga...  Skäms
    Så, lessen- vännen! Släpp ut all ilska och sorg nu och sedan är det bara upp på hästen igen! Glöm inte målet! När du väl sitter med liten i dina armar kommer det vara värt varenda spruta 1000ggr om!
    Stor kram och många tankar!

Många tankar till dig också, swn! Hoppas att den konstiga mensen är ett gott tecken, men känner du att det är kört så kan jag inte annat än ge dig en kram och skicka massa ork och styrka för att du ska orka igen!
  • skruttnorpan
    Tiina84 skrev 2011-03-13 07:52:51 följande:
    BabyW - Skickar styrkekramar till dig!

Såg att jag är näste på tur på bim listan. Känner knappt nåt, haft lite stickningar i magen men kan ju lika väl va mens symton.
    Blir det inget denna månaden så har vi bestämt oss för att lägga det på hyllan så får det blir när det blir. För det gör det ju för oss alla nångong. Då tiden är rätt!
    Ska börja planera mitt bröllop till sommarn, hoppas att detta kan få mig på andra tankar.

Har en vän som också försökt lika länge som vi. Och fick nu veta att hon var gravid. Hon ska också gifta sig i sommar och dom bestämde sig för ett par månader att inte försöka längre och börja planera bröllopet så vips så blev hon på tjocken:)

Tror att mycket sitter i psyket! Så nästa månad kommer jag inte längre räkna ÄL eller BIM.
    Håller tummarna att det dyker upp några pluss här nu:) Tror att det gör det för det flesta snart!

Kram
    Starkt tjejen! Och nog ganska smart om det verkligen fungerar! Jag försökte att göra så en vända, men hade för bra koll på kroppen för att kunna se bort från kroppens signaler, så jag viste liksom när det var dags ändå =P
    Låter ju SUPERMYSIGT med sommarbröllop! Blir det kyrka? strand? skogsdunge? Stort och pampigt eller mysigt med de närmsta? Stort grattis i alla fall=)

En stor kram och eloge till alla tappra kämpar i tråden! Men nu SJUTTON är det dags att joina på BF-listan, Brudar!!! Skickar åter en stor dust med gravidbaciller in i tråden!
  • skruttnorpan

MiAmore- läste just ditt inlägg om familjesituationen, blir så irriterad å dina vägnar! Han måste ju förstå den press du går under och att du verkligen behöver tid för att ladda krafter mellan försöken! Det är ju en sorg varje gång det inte går vägen och då måste man få sin egen tid att träffa vänner, sitt stöd från partner som bevis på att hans vilja att nå målet är den sammas om din och dessutom måste man få känna att man faktiskt är prio 1 på hans lista oavsett alla måsten runt om!
    Testa att ta en månad off och se om han reagerar. Gör han inte det tycker jag att du ska ställa svart mot vitt och påpeka att hans prioriteringar inte håller!
    Stor kram

Kitty 1982 skrev 2011-03-14 07:15:02 följande:
    Jag fattar noll nu.

Alla snackar om dessa ÄL flytningarna som är sega som trådar och som äggvita.

Jag såg att jag hade dessa igår och även idag men ÄL testen visar absolut NADA.

Kan man ha sånna flytningar trots att man inte har ÄL?
    Jag har alltid fått flytningarna några dagar innan ÄL-testerna visar positivt. brukade bara se ett svaaagt, svagt streck på stickan när flytningarna började och några dagar senare visade det starkt. Det är nog på G! =)
  • skruttnorpan

Grattis Bio och (igen) SoMa (grattade i en annan tråd) =)
    Har inte varit inne på en v pga jobb, har jag missat några fler? GUD, va kul att ni har startat ett gravstim, tjejer!

många kramar

• skruttnorpan
    Kitty 1982 skrev 2011-03-20 06:35:33 följande:
    Kan inte någon strypa min jäkla testoman innom mig?

Jag hade ju precis ÄL (Fick glad snubbe i onsdags) men knäpp och tokig som man är så tar jag två G-test (testlagret) och båda visar 2 svaga spökstreck. Det ena grått (Klassiskt spökstreck) och det andra svaaaaaaaaaagt rosa men som vanligt ar manju fått sånna i två månader innan med.

Kan det aldrig finnas tester som ALDRIG visar spökstreck?!?

Här frodas min förkylning också och halsen gör ont

Nåja jag hoppas iaf ni har det bra'

Kram
    Förstår att det är svårt, Kitty- men du vet ju med dig att du har väldigt lätt att få konstiga spökstreck från tidigare och nu är det ju VÄLDIGT tidigt att testa. För att vara snäll mot psyket ska du nog avvakta med testandet tills det finns en rimlig chans att det visar något. Du får hitta på ett system...en hundring i en burk för varje test du tar innan BIM, haha. Eller för varje gravtest innan bim måste du springa 2km =P

Många styrkekramar
  • skruttnorpan

SoMa-Hoppas verkligen att det blir starkare om någon dag. Jag fortsätter att hålla tummarna!
    kram

• skruttnorpan
    MiAmore skrev 2011-03-22 20:43:43 följande:
    BabyW: Jo visst är det viktigt att båda har lust. Och, vi har försökt ett par gånger när maken inte riktigt haft lust, men ändå velat göra ett försök - det har inte gått så bra. Så visst uppskattar jag hans ärlighet, även om jag ska erkännas blev lite besviken. Vill ju så gärna att det ska vara vår tur nu!!!! TACK för tummarna, dem värmer Hjärta
    söndags och måndagssimmare är ena riktiga jäklarhar jag hört, så det går nog vägen iaf Flört Håller tummarna nu!
  • skruttnorpan

babyW-många styrkekramar till dig och famijen! Du är stark, vännen!

Kitty- förstår besvikelsen, längtar man efter något vill man inte höra om det man redan har. Stor kram!

Agnes- hoppas du har fel om mensen, men om det inte blivit något nu hoppas jag som du att den drar igång direkt!

kram på er tjejer

• skruttnorpan

Riktigt tungt i tråden idag, STOR VARM KRAM TILL ER ALLA! Oavsett om det är munsår, vikten, omgivningen, äl-inte äl så finns det bara en sanning: DET KOMMER ATT FÖRÄNDRAS! Vet att det inte är någon tröst, men vill bara påminna om att när allt är som mest skit så kommer det inte vara för alltid. Helt plötsligt är pluset där på stickan och allt känns annorlunda!
    Många tankar och kramar till alla!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!