Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

OK, jag vågar nog sticka ut hakan nu och säga att jag är gravid. Fortfarande svagt resultat idag, men ändå så pass synligt att man såg det när stickan låg på handfatet och man stod upprätt brevid. Då är det, i mina ögon, inget spöksträck! Skrattande Plusar jag på det att jag vart uppe och kissat 3ggr i natt, vaknade med fet halsbränna och fick hålla i boobsen när jag skulle ner för trappan för att de ömmade känner jag att jag hade tillräckligt med vatten på min kvarn för att kontakta Sophiahemmet och höra om jag får komma på en koll.
    Sparar CBt någon dag till för att vara säker på att få utslag...men JUST NU är jag gravid...vad som händer återstår att se...

Kitty- Stor Kram och JÄTTELESSEN för dina spökstreck! Hoppas att det tog sig nu istället! Håll om sambon lite extra nu och ta hand om dig själv!

• skruttnorpan
    HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra
      -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 23 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Babydreamer 
     -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    ACJL - ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)

Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)

Skruttnotpan
      -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Skrus - ÄL 25-31 dec /BIM 15 jan (3:e försöket)

Deeya
     - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Tiina84 - ÄL 31 dec/ BIM 15 Jan (5 försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)

Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    AnnJan  -  ÄL 2 jan/ BIM 17 jan (2:a försöket)
    Johannag  -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (Försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan
    Daniela01
      -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 31 jan (3:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (1½ års försök)
    Lyckliglängtan - ÄL 19 jan/ BIM 5 feb (8:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Kitty 82  -  plus på BIM -1
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan - plus på BIM +/- (??)

HjärtaHjärta
  • skruttnorpan

Kitty- Vad skumt! Mina ÄL-stickor visar också fullt utsalg, men det har jag tolkat som utslag på HCG. När gravtestade du dig senast då? Om du har en kort cykel kanske du faktiskt är gravid, men att din lutealfas är så kort att ägget inte hunnit fästa och producera tillräckligt med hormon?? Vill inte väcka hoppet, men något är ju skumt...du sk ainte kontakta gyn då så du kan få en undersökning eller testa HCG med blodprov??

• skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-13 16:30:49 följande:
    Gud vet vad som händer här hemma, men idag fick vi ytterligare ett glädjande besked i vår bebisverkstad...

Min älsklings spermaprov var helt utan anmärkning!!!    Skrattande  Aktiva små simmare var det visst gott om.

Antagligen har hans medicin tidigare sänkt fertiliteten (när han tog sin högsta dos), men nu när han slutat med medicinen (och även under vinterns nedtrappningsperiod) verkar han ha återfått den igen. Vilken lättnad!!

Så nu är det "bara" det där plusset som ska till.... Tungan ute

Kan det möjligtvis vara så att det är vår tur nu?!?!?  Drömmer  Hjärta

(( För visst "borde" vi väl kunna bli gravida ihop - det har vi ju blivit två gånger förut... Eller funkar vi inte ihop, rent genetiskt..? Eller har jag bara blivit för gammal..? ))
    GRATTIIIIIS!!! Klart ni kan bli gravida ihop! Och nu har ni ju värsta back up-en också juh!!! Härligt bruden!!

Stor kram till dig, tiina. Hoppas nästa månad är din tur!!

Tack för alla fina grattis!! Nu är det bar att hålla tummarna för att fröt vill stanna!  
  • skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-13 16:48:29 följande:
    Tack gumman!!!  Skrattande  Jo back-up finns vist. Skönt!! 

Klart ditt lilla frö vill stanna hos dig!!!  Baby  Hoppas du vill stanna här inne hos oss ett tag till...? Du är ju en sådan glädjespridare!  Hjärta
    Klart jag vill stanna!!! Om det är ok med alla! Är fortfarande inte säker på att detta går vägen, det är inga superstarka plus än...fick ont i magen idag så mycekt att jag trodde något var fel...shit vad rädd jag blev...med det gick över *pust*
    Lovar att jag inte ska dra upp en massa gravidprat, men stannar GÄRNA kvar och kollar hur det går för allaSkrattande
  • skruttnorpan
    Familjen N skrev 2011-01-13 21:56:30 följande:
    Jag plusade på BIM +7 men fick tyvärr MA i v 11. Slutat växa i v 6-7 någonting:(
    Så visst kan man plusa sent :)
    Nu väntar jag på min första BIM-dag den 21 januari sen vi fick klartecken av min läkare att allt såg bra ut:)

*Håll tummarna för mig, så håller jag för er!*
    Tummen är på plats i näven, var så säker!! Tungan ute
  • skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-14 05:37:43 följande:
    Ja, klart du ska hänga kvar! 
    Jag har aldrig haft så kraftig "mensvärk" som när jag var gravid i början med dottern, det var så jag fick hålla mig i nåt. Men bm sa att det var "helt normalt" och allt gick bra. Hade "hugg" i sidan också, det var tydligen ligamenten som det drog i.

Åhh, tack för att du delar med dig! Känns jättebra att få höra att även en normal graviditet kan ge rätt obehagliga symtom!
    Men från och med nu ska ni slippa mitt ojjande för nu är det dags för mig att lämna egotrippen och fokusera mer på er andra fina brudar här inne!
    Gjorde ett CB med veckoindikator nu på morgongen och möttes av et fint GRAVID 2-3v i rutan!! Är SÅÅÅ lycklig, för sist steg aldrig hormonet mer än att det stod 1-2v i rutan, testade med ett par v mellanrum och det hände ingenting och jag fick aldrig ihop det med veckorna. Nu stämmer det med veckorna och det är högre än det nånsin var under förra grav, tom vid sista testet i v8.

STORT TACK för alla fina ord och peppande de senaste dagarna!

DazHamster- VÄLKOMMEN hit och tack för att vi fick ta del av din story! Håller tummarna för er nu och önskar lycka till i kampen med vikten!

• skruttnorpan
    Adora1 skrev 2011-01-14 07:52:59 följande:
    GladVad skönt att det stod "2-3 veckor" nu! Mår du bra annars?

Jag känner faktiskt av det, ffa på kvällarna. Blir skittrött, så pass att jag verkligen måste anstränga mig för att inte vara dåsig bakom ratten på väg hem från jobbet och kastar nästan i mig maten när jag kommer hem för att jag vill gå och lägga mig i soffan. Har varit uppe och kissat 2-3ggr/natt senaste nätterna och vaknar med halsbränna. Brösten lmmar från och till liksom livmodern...i går var jag riktigt rädd för att magen gjorde så ont, men med tanke på hur svullen magen var så var det nog mer "luften som tryckte på"Skäms. Inget riktigt illamående än..känner mig lite...ushlig mer...om det nu finns ett sånt ordTungan ute

Hur går det för dig?? Känner du dig sjuk eller kan det vara en liten som gör sig påminnd? *håller tummen*

• skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-01-14 08:35:49 följande:
    Hej tjejer hur går det för er?

Här går det trögt. Väntar på nya äl-tester iaf med posten.
    Tog ett gravtest och fick ett "härligt" spökstreck där Skrikandes

är så trött på allt vad spökstreck heter.
    Men...ska det verkligen gå att få så många spöksträck som du har fått?? Ska du inte hör av dig till någon som får kolla upp det där? Håller verkligen tummen för att det löser sig för dig snart och att kroppen börjar bete sig som den ska! 
  • skruttnorpan

GRATTIS till nyplusade och stor kram till er som fortfarande väntar på att se hur det gått denna månad! Men jag håller fast vid att detta är en turtråd, så HÅLL UT!

BabyW- ja, det kändes GAAANSKA fint att se det i klartext, speciellt som nivåerna redan nu var högre än i v 7 på förra grav. Jag hänger tag vid hoppet på att det är ett bra tecken!

AgnesGN- hoppas illamåendet och ryggen är tecken på något bra! Känns som lite mer klassiska känningar än mitt konstiga förstasymtom...att allt salt smakada JÄTTESALT! Obestämd

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!