Minnon skrev 2010-12-08 16:07:41 följande:
Fick min son i v. 35+1 i Karlskrona, vi låg inne på bb + Neo i ungefär en vecka med dispens efter ett par dagar att få åka hem "över dagen". Det som kändes mest var att bhöva gå in på en annan avdelning än den man själv låg på och "låna" sin son ett tag, visst är det viktigt med vägning och liknande på prematurer men det kändes lite knasigt ändå.
Nu hade han bara sond ett par dygn för han åt så bra från första början (vilket besparade mig och min man ifrån amningshysterin som ibland kan råda bland sjukhuspersonal) även om det blev lite jobbigt när jag lyckades dra på mig mjölkstockning titt som tätt. Sen hade vi varken andningslarm eller värmebädd särskilt länge det heller, men de första dagarna när man nyttjade det mesta de hade där inne på Neo så kan jag säga att man inte var så kaxig.
Nu är han snart 1,5 och minst i flocken visserligen, men det tar han igen genom att vara helvild.
Vi har inte haft några problem på grund av den prematura födseln, däremot så har han varit liten hela tiden. Fast det hade han nog varit även om han vart fullgången misstänker jag. =)
Va skönt att ni fick åka hem över dagen. Vi fick inte de då vi bodde en bra bit från sjukhuset =( Så fick snällt stanna kvar i lite mer än 1 måndad.
Ja så kände jag oxå att man bara "lånade" sitt eget barn. Man täntke "vågar man lyfta upp henne, vågar man gör si vågar man göra så".
Och de där med vägningen tyckte jag va kul i början och såg att hon ökade i vikt och så.. men sen när man såg att amningen inte funkade så bra så va de inte kul och man blev mycke besviken närman såg att hon inte ätit nåt nästan på 30 minuter. Va ju inte besviken på henne utan på mejför de inte funka..
Ja amningshysterin är ju helt sjuk.. vi ville pröva flaska i 2 veckor men de fick vi inte.. Så tillslut fick vi de och efter 2 dagars prövande va vi hemma =)