vpantzar skrev 2010-12-08 16:00:01 följande:
Tyckte också att det var väldigt stressigt med amningen och att väga före och efter hela tiden. Det blev sådan prestationsångest hela tiden... Tycker fortfarande det är jobbigt när han ska vägas på MVC då man är rädd att han inte gått upp i vikt tillräckligt mycket..
Hur tycker ni att era barn är sena i utveckligen om ni jämför med de barn som har beräknad förlossningsdatum samtidigt som era barn?
Hej!
Vad hemskt med sådana andningsuppehåll

Det är inget som vi har varit med om, så där kan jag tyvärr inte bidra med något.
När jag var på neonatal med första barnet, så vägdes det före och efter varje amning. Jag upplevde inte det så stressande men det kanske också berodde på att det gick så bra att amningsträna, att det blev så tydligt att han faktiskt orkade äta mer och mer för varje gång.
När jag var på neonatal med andra barnet, så amningsvägde vi inte, på inrådan från personalen. Det tyckte jag var jättestressigt. De tyckte att jag skulle försöka uppskatta hur mycket han hade ätit för att sedan bestämma hur mycket som skulle sondas i honom. Jättesvårt, tyckte jag, men jag förstår att det var ett sätt att förbereda oss inför tiden med hemsjukvård, då vi inte hade tillgång till någon våg.
Mina barn är ju inte mer än en månad för tidigt födda, så de hänger med utvecklingsmässigt. Vi har inte hållit på att prata om korrigerad ålder.